{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Bi Turbo {{forumTopicSubject}}

hey her inde !!

jeg har gået med nogle tanker om bygge noget bi turbo på min colt !

Men jeg ved ikke en skid om det og kan ikke rigtig finde noget på nettet om hvordan det er lavet og bygget op !

så er der nogle som ligger inde med noget info om det eller nogle links til nogle hjemme sider hvor jeg kan læse lidt om det !!

det er vel muligt og bygge det på en 4 cyllinderet motor !!..

Mortoren er selvfølgelige bygget til at det her turbo med masse af speciele dele så det kan holde !!

så kan i hjælpe lidt ??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bi Turbo
  • #1   9. feb 2008 hvis du skal seriøst igang så skal du nok forbi
    www. p o w e r p a g e .dk


  • #2   9. feb 2008 det er et meget seriøst projekt jeg har kan i ! det er ikke for små drenge det her !! der bliver ofret alle de penge i motoren på colt´en som er nødvendigt for den kommer op en masse HK

    målet er 800 hk lyder urealistisk nu men med en masse HKS dele

    Med famile i både Holland og USA så er der masser af mulighed for jeg kan få alle de dele jeg skal bruge til den rigtige pris ! smiley


  • #3   9. feb 2008 ja det lyder godt nok lettere umuligt på den motor.. tror du skal have fat i et seriøst single turbo setup og så en evo blok....
    Du kan slet ikke spinne to 400 hk´s møller op på kun to impulser pr revolution.... Du skal have en stor single på og stadig vil du ikke ramme 800hk


  • #4   9. feb 2008 800hk er meget ,,, ikke at det ikke kan lade sig gøre,,, men ville forvente lidt mindre,,, 4g63 er jo næsten samme motor som tidliger evo og eclips og der kører ikke mange af dem rundt med 800 hk,,,så 700hk+ evt med en turbo som den jeg bruger til min lille bane racer,,, hvad skal du bruge din bil til ??? kun Drag eller???

  • #5   9. feb 2008 ja mener også med et brugbart setup... det er jo ikke noget mankan køre med

  • #6   9. feb 2008 mit setup kort,, 2000cc 8500+rpm og pt676s turbo i p-trim god for 780hk
    og Tial 60mm waste til at styre svinet,,, og alt er smedet i motoren,,
    så du skal virkelig trylle for at komme der op ad,,, men stroker din motor til 2,2 og giv den hele armen så bliver det kanon at kører i en colt c50 med 800 hk,,, giv gas.. men regn med en motor til 100,000 måske +=)


  • #7   9. feb 2008 ja + vedligeholdelse...

    Din motor paw er jo stort set en trykladet formal 1 motor hehe...


  • #8   9. feb 2008 det er ikke umuligt og få den om på 800 hk !! der er op til flere som har 1000+ hk på deres VR4 motor

    og min er motor er stort set en hel VR4 det er kun selve blokken som er en std GTI motor ! resten er VR4

    og så de HKS dele Den familie jeg har i holland bor lige ved siden af en forretning lige som den vi ser i bil film ! og jeg kan få alle de dele der fra !!

    men det med 800 Hk der skal så også være lidt lattergas til og hjælpe den der oppe ! men som sagt jeg spare ikke pengene på det her projekt om det så skal tage 1 år og få det hele lavet og penge til det så tager det det !!

    men hvad vil i så anbefalde af single turbo til sådan et projekt ! ??

    bilen skal bruges mest til race men den skal også bruges til hverdag bare med et meget lille ladetryk så kæresten også kan køre i den ! så hun ikke skal ligge og køre alt for meget i min lille cupra he

    på min tidliger lancer kørte jeg med et ladetryk på 1,4 bar til race og til hverdags kørelse skal den max køre 0,7 bar så kan den også holde til det !


  • #9   9. feb 2008 Oretaga: (bore x slang passer ikke helt med de nye formel 1) men Ja =) og hvis jeg ikke kommer op på omkrink de 700hk med den turbo fåes de større =) eller også ryger det et helt specialt svinghjul på,,
    det nemlig mit svinghjuls skyld jeg ikke kan komme over 9000rpm,,
    resten kan klare 12 000 rpm =) ha ha,,, selv snurre snup bliver rundtosset,,,,

    Frimann : håber det lykkes,,, kunne værre for fedt,,,


  • #10   9. feb 2008 bi turbo kan kun anbefales på v6 eller r6 eller v8 og derop efter

  • #11   9. feb 2008 Du kan ikke både få i pose og sæk...
    Du kan ikke bygge en 800hk 2 liters som også skal kunne køre hverdag med lavt tryk...
    Den vil køre ret så skidt offboost..
    Den vil skulle køre noget hks kai single turbo med ALT i hks feks. Den skal strokes til 2,2 der skal min 8 dyser på, 2 fuel rails min 2 pumper, swirlpot, manifolde og rør skal custom laves, den skal blueprintes og mappes seriøst og du skal over 2 bar før du når derop af. og det vil koste så sygt meget...

    og du vil ikke kunne bruge det til noget som helst... bilen vil være så død og så vil det gå op i hjulspin med gadedæk...

    Du kunne bygge efter et mere brugbart men stadig voldsomt setup med en 350hk. det er RIGELIGT på den fwd med den motor...

    Prøv at se jesper c´s eclipe herinde den er bygget på den vr4 motor med et setup der er ret fornuftigt, jeg ville vælge en ordenlig lader og en størrelse mindre, men ellers er den der.... alt andet er overkill og spild af $ imo.... og er de 350 ikke nok så smid gas på den og så giv den lidt der...


  • #12   9. feb 2008 alt i motoren bliver også smedet i min ! det skal bare holde når det bliver lavet og ikke gå i stykker !! !

    100.000kr bare i motoren er ikke helt ved siden af ! regner med og ofere mere end det hvis det er nødvendigt for jeg for lige de dele jeg vil havde !!

    og det med og lave det til en 2,2 motor ! der ved jeg at man kan købe nogle kit så den kommer 2,4 som også er planen ! men den !! ellers for jeg aldig den ønsket effekt ud af den ???

    Paw F: hvad var det for en turbo du havde ??


  • #13   9. feb 2008 paw, ja det ser godt ud... jamen så få skiftet det svinghjul så burde du ramme noget højere tryk med de omdr.. hvornår laver den max tryk nu? ved 5500 omdr?

  • #14   9. feb 2008 800hk setup og hverdag hænger bare mega dårligt sammen,,,
    tænker her kobling og kørerstil i en vogn sat op på den måde,,,
    ladetryk har jo ikke så meget at sige ang hk,,, det hvor meget din turbo flytter af luft ved forskellige tryk,,,
    ville køre single turbo-gerne noget ballbearing evt med variable blade
    hks laver hvis et par stk,,,(20,000kr+ca) kommer lidt an på hvornår du vil have effekt og hvor du ligger din Redline,,,(begrænser)
    og ang vr4 motor,,, med 800hk + - er der afligevel intet std tilbage i motoren end blok og top,,,


  • #15   9. feb 2008 800 hk på en 2 liters motor for 100.000 NEVER... ved midre du stjæler vand slangen og bruger den som diretke indgang fra dit NOS anlæg... så kan den måske godt vise 800 hk i under et sekund..

    desuden er motor tuning kun en lille del, undervogn til og kunne komme fremad er også vigtigt... og gearkassen er nok det vigtigste


  • #16   9. feb 2008 ronnie my point præcis... den vil ikke kunne bruges på vej, og hvis den skal kunne køre vej med det setup kan den ikke køre ræs....

    Byg to biler.... En bane og en vej... så får du det du vil have....


  • #17   9. feb 2008 Du virker altså ikke ret seriøs.

    Start nu med og drop alle de !!!! .... Lyt nu lidt til det de kloge hoveder siger, og ikke udelukkende at du vil have alt, har alle penge og alle kontakter i hele verden.

    Du skriver heller INTET og gerkasse, undervogn, bremser osv. Seriøst ? ....

    Virker bestemt ikke sådan.


  • #18   9. feb 2008 ja det er så rigtig nok den ikke kan bruges både til race og hverdag !

    men jeg har købt colt´en til jeg kunne beholde min hobby med og eftermonter turbo !!

    jeg er lige helt blank på hvad det her betyder (blueprintes)

    jeg vil lige sige jeg er ikke den skarpeste inde for turbo men jeg er heller ikke helt på bare bund med det !!

    så gode fif må i meget gerne give ! så jeg for helt styr på det !!

    så i må lige bære over med mig ! hehe


  • #19   9. feb 2008 hov så lige det var til din kolf... tror sku ikke engang du rammer 350 hk for 100.000 på den orginale motor...
    det er jo ikke andet end en symaskine. på 1,8 liter, og 16 v...

    se evt nogen af de gamle corollaer herinde. top tunet... og ja for langt over 100.000, de er ikke engang over 500 hk... og desuden har bilen forhjulstræk... hvad vil du så bruge de hk til...

    Forhjulstræk er for plejehjems biler


  • #20   9. feb 2008 godt fif.... hold dig langt væk fra tuning til din colt....
    spar evt flere penge sammen til en 6 benet på minimum 2,5 liter... og med baghjulstræk


  • #21   9. feb 2008 Ortege :er ikke bygget færdig endnu men
    5500 rpm ca passer vel meget fint +- lidt ,,, håber på den svinghjul jeg har fået lavet kan klare tricket,,, =)

    Frimann : godt du har kapital =) for det sgu dyrt,,,
    JUN strokker kit ville være så sweet,,
    kører med precision PT6776s P-Trim insug 100mm A/R 70 uds 88mm A/R 68...
    men synes stadig du skulle tænke lidt over det der racer og hverdags bil
    for det vill ikke gå så pisse godt,,, det bliver en lorte bil til hverdags brug,,
    ellers skal du lave combo motor ( kompressor+turbo ) men der skal man være en CarWizard for at kunne lave,,, så der falder jeg fra,,,
    ved godt du vil holde prisen på motoren nede men kan anbefale dig at kigge rundt efter færdige motorer når det er så specialt,,, ville ønske jeg havde,,, ( der er rabet ved kæmpe køb hos en der kan lave den slags motor og vil måske koste dig 20-30kilo x-tra) også dur det baRE og du slipper for alt det special arbejde,,, for tro mig der er mega meget,,,


  • #22   9. feb 2008 Paw F--- er det en motor fra en e34 fra midt 90ér du har lagt i... altså 24v


  • #23   9. feb 2008 du kan sagtens eftermontere turbo, men tror du skal holde ydelsen tættere på virkeligheden. Hvis konen skal låne den osv og den skal køre på vejen, den ville stadig være sjov med 200hk jo...

  • #24   9. feb 2008 Ronnie,,, 100,000 + ( plus ) og 4g63 motoren (2,0) er der mange af med
    500 + ,,, 4bener kan skam godt være nogle fine motor til mange HK,,
    og jeg er en Bimmer fyr med hang til de 6 cylinder,,, de har bare et vægt problem i mit tilfælde,,, (skal jo også kører i sving =) )
    symaskine ??? jo da 9000rpm =) og ca 2bar+- (evt på E85 ) !!!
    så jeg skal nok få min hk,,,( og det hele er kram så intet med minutbrænder her,,, )

    vil give dig ret i at alle de 300hk xtra(forhold til 500) ikke vil gøre en fis
    uden en meget optimeret undervogn på sådan en slæbe bil,,,


  • #25   9. feb 2008 ronnie: =) 4bener ,,, m42,,, 318is motor,,, altså 16v...


  • #26   9. feb 2008 Frimann )
    har du tjekket priser inden du fik din "gode" ide smiley


  • #27   9. feb 2008 tog lige et "hurtigt" kig på diverse US sider, endte med noget i retningen af 30k$ det er uden gearkasse,træk aksler, evo8 motor til at smide det hele på osv osv osv

  • #28   9. feb 2008 lige for at slutte af,,, =) single turbo,,,
    ikke bi turbo,,,

    og kig rundt som Mr:Anderson forslår...

    god bygge hygge,,,


  • #29   9. feb 2008 norris designs vil have lige omkring 200k for en 2.2 med op til 700hk

  • #30   9. feb 2008 Kan simplethen ikke tage det her seriøst - du snakker om damen skal kunne køre i den, du har jo intet ladetryk under 5000rpm. Du skulle måske ofre de første 100k på at få lavet rust og fixet din colt op mht vægt/bur/lexan ruder/ carbon her og der?

    Kan se på første billede at du har hul i forskærmen....

    100k for en motor - hvis ikke du kan skrue, så kan du gange det budget med 2-3 stykker...
    Gearkasse, trækaksler osv - en kobling til 800hk koster ikke 3000kr.....
    motorstyring og indkøring og vedligeholdelse......
    brændstof system...

    Hvem skal vedligeholde din bil for dig? Skal du kører på E85/VP eller skal den have 2,5bar+ på 98oktan.....


    Køb den her smiley
    Gearkasse til kun 75000kr alene

    Lav en kopi af bilen kun 500000kr

    Det er billig BILLIG - du har penge nok!!!!!!!

    http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=206144


  • #31   9. feb 2008 Frimann ) hvis jeg var dig, ville jeg starte med at få fat i en VR4 motor. De koster ikke ret meget, og kan på standard indmad lave op til 400hk.

    Du kan købe en hel front fra motorimport.dk, hvor der følger det hele med.

    Derefter kan du opgradere motoren løbene.

    Men husk nu på, at alt det du laver ved bilen er ikke lovligt, hvis du har tænkt dig at bruge den på vejen, derfor ville det være bedre/nemmere at finde en original evo 1-3. De koster jo godt nok lidt mere, men der er også mere potentiale i dem, samt at de er født med turbo, så du ikke får problemer, skulle du blive stoppet/ indblandet i et uheld..


  • #32   23. feb 2008 Frimann:
    Får du købt nogle dele ind til dit 800+ projekt ????


Kommentér på:
Bi Turbo

Annonce