{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.991 visninger | Oprettet:

Heat wrap for/imod {{forumTopicSubject}}

Ja har læst mig rundtosset på div engelske forums og vil have lidt dansk indput på om jeg skulle pakke min udstødnings manifold ind i heat wrap, bilen bliver brugt til drift så der er ikke skide godt flow i motorrummet når der køres, så det bliver varmt...

Klart en fordel at holde varmen væk fra luftfiltret, men igen når der ikke er meget luft flow så kan varmen jo "vandre" fra mani ind i toppen.... Nogen der har haft problemer med for varm top efter montering af heat wrap?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heat wrap for/imod
  • #2   3. mar 2008 Hmm, du siger noget med det "Vandre", især ved drift.. Har det på min da den sidder godt 20-25 cm lige under min indsugning, så da er det lige så meget for at tage diverse strålevarme..

Men den varme som afsættes i udstødning kommer jo oss gennem toppen i starten, så mon ikke det på en måde kommer lidt ud på et... Det giver jo varmere udstødningsgasser og derved oss et bedre flow, noget i den stil i hverfald...

• #3   3. mar 2008 Junker; ved at manifolden bliver varmere, og varmen så vandrer gennem metallet.. Du ved, lige som håndtaget på din stegepande...

• #6   3. mar 2008 Tænkte lidt af det samme faktisk, men vidste ikke helt om det kunne gøre så meget...

• #7   3. mar 2008 ja præcis hans.

Og hvordan skulle det kunne skyde luften uden for manien bagud?

Varmen vil jo stige i manien og det vil give øget flow inden i, men igen kan for meget varme jo aflive turboen....

Det er en HKS udstødnins mani på en gt2560r s 15 lader... og 3" derfra.

Det kaldes jo exhaust wrap, power wrap, heat wrap osv.. kært fiber mange navne smiley

Men nogen der havde prøvet eller hørt om vandre varmen...

Ellers er hjelmen hævet, samt 10 luft huller i hjelmen, samt kold luft rør på 140mm fra fronten direkte op til en lukket kasse til luftfilteret så mere kan der ikke gøres på den måde...

• #9   3. mar 2008 ja igen men varmen sætter sig også i manien jo, det bliver rød uden, men hvid med. så der er betydelig mere varme i metallet. så skal ikke have den "vandre"tilbage i toppen jo... Det er ellers et kendt problem...

Og turboen vil også dø hurtigere end ellers, især når bilen bruges til drift = meget høje rpm i meget lang tid... det giver meget mere varme end på en gadebil som kører fremad og skifter gear en gang imellem hehe

• #10   3. mar 2008 og tror ikke jeg finder en mani med højere flow end den der er på nu.
    alternativet var voldsom afskærmning fra stråle varmen og så et luftindtag i hjelmen kune til at lede varm luft væk fra "turbo varme kassen"... :-S

• #11   3. mar 2008 Hans, ja kan godt se det er nødvendigt på din, men jeg har en turbo ivejen for flowet som vil samle alt varmen imellem motor og turbo.. så det er meget svært at komme det til livs :-S
    Nok derfor man ser japanske turbo bæster hvor alt andet end manifolden er heat wrapped....

• #13   3. mar 2008 hehe ja har skam spurgt rundt omkring og får lidt blandede svar...
    Og når manien ikke kan komme af med stråle varme, så vil den få stort set samme temp som luften inden i.. så den bliver føljtene varm... :-S

Jeg ville bare høre om der var nogen der havde prøvet det i et lignende setup og hvad de fik ud af det....

• #14   4. mar 2008 prøver sgu at købe en rulle og pakker den ind og smider noget temp sensor på før og efter forskellige steder på mani, top og turbo, og ser hvad der sker... om ikke andet så bliver man jo klogere....

• #16   4. mar 2008 Jamen ingen er enige :-S så må man selv rode med det...
    Tror heller ikke der er noget straight svar.. det kan være den gør det på min men ikke på en anden type motor feks...

så ja... smiley

• #17   4. mar 2008 Skulle lige til at sige, jeg faktisk lå lidt med samme tanke og min har EGT monteret, så nu bliver den checket når den kommer ud uden power wrap og med:) Dog tror jeg bare at EGT bliver lidt højere med wrap og det afgør jo nok ikke din situation med hensyn til drift:)

Har du set om de bruger det på diverse jap og eng drift biler? Og ellers er det da bare af med hele hjelmen når der driftes!

Kommentér på:
Heat wrap for/imod

Annonce