2.991 visninger
|
Oprettet:
Heat wrap for/imod {{forumTopicSubject}}
Ja har læst mig rundtosset på div engelske forums og vil have lidt dansk indput på om jeg skulle pakke min udstødnings manifold ind i heat wrap, bilen bliver brugt til drift så der er ikke skide godt flow i motorrummet når der køres, så det bliver varmt...
Klart en fordel at holde varmen væk fra luftfiltret, men igen når der ikke er meget luft flow så kan varmen jo "vandre" fra mani ind i toppen.... Nogen der har haft problemer med for varm top efter montering af heat wrap?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
Men den varme som afsættes i udstødning kommer jo oss gennem toppen i starten, så mon ikke det på en måde kommer lidt ud på et... Det giver jo varmere udstødningsgasser og derved oss et bedre flow, noget i den stil i hverfald...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.325
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Og hvordan skulle det kunne skyde luften uden for manien bagud?
Varmen vil jo stige i manien og det vil give øget flow inden i, men igen kan for meget varme jo aflive turboen....
Det er en HKS udstødnins mani på en gt2560r s 15 lader... og 3" derfra.
Det kaldes jo exhaust wrap, power wrap, heat wrap osv.. kært fiber mange navne
Men nogen der havde prøvet eller hørt om vandre varmen...
Ellers er hjelmen hævet, samt 10 luft huller i hjelmen, samt kold luft rør på 140mm fra fronten direkte op til en lukket kasse til luftfilteret så mere kan der ikke gøres på den måde...
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Og turboen vil også dø hurtigere end ellers, især når bilen bruges til drift = meget høje rpm i meget lang tid... det giver meget mere varme end på en gadebil som kører fremad og skifter gear en gang imellem hehe
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
alternativet var voldsom afskærmning fra stråle varmen og så et luftindtag i hjelmen kune til at lede varm luft væk fra "turbo varme kassen"... :-S
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Nok derfor man ser japanske turbo bæster hvor alt andet end manifolden er heat wrapped....
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Og når manien ikke kan komme af med stråle varme, så vil den få stort set samme temp som luften inden i.. så den bliver føljtene varm... :-S
Jeg ville bare høre om der var nogen der havde prøvet det i et lignende setup og hvad de fik ud af det....
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Tror heller ikke der er noget straight svar.. det kan være den gør det på min men ikke på en anden type motor feks...
så ja...
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 47 Svar: 483
Har du set om de bruger det på diverse jap og eng drift biler? Og ellers er det da bare af med hele hjelmen når der driftes!
Heat wrap for/imod