{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning peugeot 106 1.6??
  • #1   18. mar 2008 begge smiley

• #2   18. mar 2008 hehe jahh men har bare ikke så mange penge for tiden smiley

• #3   18. mar 2008 banan giver minimalt uden knast

knast giver også med std udstødning.

der for Knast først, hvis du ikk har råd til begge dele =)

• #4   18. mar 2008 Okay havde os tænkt på knast... Er der en hjemmeside hvor man kan se og bestille en??

• #5   18. mar 2008 nu ska du jo huske at du ikk bare kan smide en knast i, så skal den jo chippes, og rulles ind så den yder det optimale, og får den rigtige blanding...

• #6   18. mar 2008 ja det ikke bare lige til at mside en knast på. uden chip får du sikkert intet ud af den. måske ldit men ingen ting i forhold til hvis den blvier chippet. og nu det jo ikke kæmpe med krafter sådan en sag giver. banan give rnok mere bare en anden lyd. kunne dog godt mærke min faldt i effekt. men den er jo heller ikke std

• #7   18. mar 2008 banan skrald skulle give godt på rallye'en.... derimod intet på GTI'eren..

• #8   18. mar 2008 Hmm... hvorfor er der aldrig noget der er lige til hehe... Hva koster sådan en chip så??

• #9   19. mar 2008 Hva er det for noget pis at sige at man ikke får noget ud af en knast uden chip.......!

Det er på alle mulige måder løgn. Med en knast går man ind og ændrer åbne/lukke tider/perioder på ventilerne og det vil altid give en forskel i motorgangen.

En chip på en na motor bruges kun til fin mapning mht delgas og giver sjældent noget effekt da man kun stiller enkelte parametre en smule så som åbningstid på dysserne og evt tædning.
    Din mapsensor vil automatisk stille tændingen efter vakumet i indsugningen og hvis du åbner mere vil du få et større/længere sug og derved også få et andet tændingtal.

• #10   19. mar 2008 Jesper:

Så du vil ikke gå ind og få ændret åbningstiden på dyserne ??

Den skal da køres ind når man ændrer de vitale dele.

HansPassatTDIHald

• #11   19. mar 2008 ".........da man kun stiller enkelte parametre en smule så som åbningstid på dysserne og evt tædning." Det var hvad jeg skrev.
    Så jo, jeg ville gå ind og finmappe den og ændre åbningstiden for dyssen, men nu er det de færeste der smider en knast i der er 30-40 grader kraftigere end normal knasten. De fleste vælger en der er ca.15grader længere i åbningstid og du skal huske det både er på ind og ud. Selvfølgelig kan den have højere løft, større overlap osv.....men det er altså småting vi snakker om når der er en sportsknast til gadebrug. Men jo jeg ville skam chippe den, men det er ikke livsnødvendigt på en tu5j motor med mild knast.

Det er en helt anden sag hvis den er kraftigt modificeret, som f.eks dtc motor eller noget derhen af.
    Og nej, hermed ikke ment at en na motor kun skal chippes hvis det er noget ala dtc.

• #12   19. mar 2008 Godt. Bare vi er enige.

Men en knast er jo bedst i forbindelse med en portning af topstykket osse, så den flower bedre.
    Tuning er jo en serie af forbedringer hele tiden.
    Har selv haft en 1,6 l Peugeot, så har været det hele igennem.

HansPassatTDIHald

• #13   19. mar 2008 Det har jeg skam også. Min endte op på 190 hk på sug på en 1600 blok..... smiley

• #14   19. mar 2008 på min 206 s16 samme blok som 106 GTI er jeg landet på 132 hk med banan racer kat og 25 hele vejen og kent cams knaster

Kommentér på:
Tuning peugeot 106 1.6??

Annonce