960 visninger
|
Oprettet:
Tuning peugeot 106 1.6?? {{forumTopicSubject}}
Hva vil i anbefale at købe først.. Bananmanifold eller knast??
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.030
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 243 Svar: 981
mar 2005
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 123 Svar: 1.557
knast giver også med std udstødning.
der for Knast først, hvis du ikk har råd til begge dele =)
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 243 Svar: 981
jul 2004
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 71
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
apr 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 9 Emner: 464 Svar: 3.030
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 243 Svar: 981
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 111
Det er på alle mulige måder løgn. Med en knast går man ind og ændrer åbne/lukke tider/perioder på ventilerne og det vil altid give en forskel i motorgangen.
En chip på en na motor bruges kun til fin mapning mht delgas og giver sjældent noget effekt da man kun stiller enkelte parametre en smule så som åbningstid på dysserne og evt tædning.
Din mapsensor vil automatisk stille tændingen efter vakumet i indsugningen og hvis du åbner mere vil du få et større/længere sug og derved også få et andet tændingtal.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Så du vil ikke gå ind og få ændret åbningstiden på dyserne ??
Den skal da køres ind når man ændrer de vitale dele.
HansPassatTDIHald
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 111
Så jo, jeg ville gå ind og finmappe den og ændre åbningstiden for dyssen, men nu er det de færeste der smider en knast i der er 30-40 grader kraftigere end normal knasten. De fleste vælger en der er ca.15grader længere i åbningstid og du skal huske det både er på ind og ud. Selvfølgelig kan den have højere løft, større overlap osv.....men det er altså småting vi snakker om når der er en sportsknast til gadebrug. Men jo jeg ville skam chippe den, men det er ikke livsnødvendigt på en tu5j motor med mild knast.
Det er en helt anden sag hvis den er kraftigt modificeret, som f.eks dtc motor eller noget derhen af.
Og nej, hermed ikke ment at en na motor kun skal chippes hvis det er noget ala dtc.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Men en knast er jo bedst i forbindelse med en portning af topstykket osse, så den flower bedre.
Tuning er jo en serie af forbedringer hele tiden.
Har selv haft en 1,6 l Peugeot, så har været det hele igennem.
HansPassatTDIHald
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 111
okt 2003
Følger: 105 Følgere: 100 Emner: 93 Svar: 2.117
Tuning peugeot 106 1.6??