{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange heste ???
  • #1   20. mar 2008 Jamen det er nemmere hvis du skriver hvad du gerne vil opnå af effekt.
    Det er fint nok du har en grænse for hvor meget du vil ofre, men den holder aldrig stik med det man vil opnå af effekt.
    Men det ville være en god ide af få portet topppen, smidt en sportsknast i den, få fat i et indsugningsmanifoldet fra en 1.3 rally og få den chippet.
    Hvis det er lavet rigtigt vil det kunne give dig 140hk.

    Du vil sikkert også kunne lave tryk på den for de penge, men det kræver en masse brugte stumper, at du laver alt selv, har en god potion kendskab til trykladning og motorer. Og ikke engang dér er det sikkert at motoren holder.... Og din kobling og gearkasse vil sikkert også ryge sig en tur da de franske biler ikke er det stærkeste på det punkt og så bliver det hurtigt dyrt.

    Så engang imellem er det bedre at "nøjes" med mindre fremfor ekstra udgifter og problemer.


  • #2   20. mar 2008 Andre knaster... Komplet 2-2,5" udstødning.... Chip... Så er du godt på vej;)

  • #3   20. mar 2008 bearbejdning af topstykke, knaster, chip..

  • #4   20. mar 2008 mange tak for de svar der er kommet hidtil...

    kender vi vi nogen som kender nogen som kan udføre det ?


  • #5   20. mar 2008 Hvorfor vil alle op på omkring 2,5" udstødning ? Det er ikk nødvendigt på en suger motor.

    Så skriver i knaster. Se hvilken bil og motor han har, der er kun een knast.

    Ved nogen hva der laves når topstykket bearbejdes, eller har i blot hørt udtrykket i byen ??

    Kasper L: Gør dig selv den tjeneste at hop ind på www.hi-speed.dk, der er folk en del mere erfarne med hva der kan laves ved en Peugeot 106 Ralley.
    Der er en tunings oversigt over stort set alle motorer.


    HansPassatTDIHald


  • #6   20. mar 2008 tak for dit indlæg hans...

    men når man bearbejder et topstykke gør man jo indsugning og udstødnings kanalen større ikk, har jeg forstået det ret ?

    men hans det lyder som om du har styr på det, hvilken udstødning ville så være optimalt f.eks ??

    //kasper


  • #7   20. mar 2008 Det er fordi folk efterhånden tror de er "tunings-eksperter" pga artikler i vmax osv.

    Fatter ikke hvorfor folk ikke holder deres kæft når de absolut intet ved om hverken motorer eller tuning. Det er så tydeligt at se ud fra det de skriver, at de ikke har forstand. Hvad nu hvis de selv en dag skulle have tunet deres bil eller løst et problem og de bliver rådet til at skifte toppakning og går igang med det selvom det kunne være klaret ved at skifte en temperatur føler...! Jeg tror de ville blive pænt hidsige.

    BG minder snart lidt om en børnehave hvor det handler om hvem der kan skabe sig mest opmærksomhed og ved mest........


  • #8   20. mar 2008 okay jesper s.

    hvis du havde 20000 og ville optimere din bil, hva ville du bruge dem på``??


  • #9   20. mar 2008 Turbo på.. det eneste rigtige

  • #10   20. mar 2008 for 20 klik ??

  • #11   20. mar 2008 nej nej.. eller jo hvis man kender de rigtige folk så kan det godt lade sig gøre.. men turbo holder... smiley

  • #12   20. mar 2008 Nu har jeg en 1.8t´er og hvis der skulle laves mere ved den, så skulle der større mølle på.

    Jeg har skrevet hvad jeg ville lave ved bilen hvis jeg var dig.
    Jeg har selv haft 106, godt nok en gti´er, men den har jeg haft rodet meget med og haft den helt oppe på 190hk på sug.
    Jeg kendte engang en der havde en 106 1.6 rally med den opsætning jeg skrev tidligere i dette indlæg og den gik rigtigt godt, så det er hvad jeg ville gøre hvis jeg var dig.


  • #13   20. mar 2008 Brug dine penge samt gamle vogn som udbetaling til noget med flere heste hvis det er det du vil... De få heste du får ud at smide en masse gejl på er ikke det værd. Du får en bil der usælgelig igen, en bil der mister drift sikkerheden, en bil der ikke kan holde til de ekstra heste, en bil der IKKE kan synes som normalt osv. osv.

  • #14   20. mar 2008 turbo vil du få meget ud af... men gearkassen og kobling er ikke særlig holdbar på sådan en som det bliver skrevet længere oppe...
    men en 2" en skarpere knast. anden indsugning og noget chip ville hjælpe en del...


  • #15   20. mar 2008 Ketil (Fiesta til salg) : Du vrøvler ang den 20v motor.

  • #16   20. mar 2008 Hans H: Undskyld... Så EN anden knast...

  • #17   20. mar 2008 ketil: haha, du er helt ude på et sidespor der... smiley


  • #18   20. mar 2008 hva nu hvis han vil beholde bilen og bare ha den skal være hurtig ??

  • #19   21. mar 2008 Turbo på, eller også et sæt åbne spjældhuse, optimeret udstødning og et Wolf 3D engine management system.

Kommentér på:
hvor mange heste ???

Annonce