{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rullefeldt.
  • #1   20. mar 2008 Jep...det er rigtigt

  • #2   20. mar 2008 Du kan justere rullemodstanden ift. vægten af bilen for at give et realistisk resultat.

    En for lille rullemodstand giver for højt HK tal , da bilen så har for nemt ved at trække rullen rindt.

    En for stor rullemodstand giver så et for lavt HK tal, da bilen så vil have sværere ved at trækker rullen rundt.

    Det bedste er at tage vægten også lægge ca 10-15% oveni pga. der er vindmostand osv . så passer det hele bedre sammen.


  • #3   20. mar 2008 Så vil jeg gerne vide hvordan i ændre rullemodstanden!? For det er kun med bremse på et felt man kan øge modstanden på rullerne. Til gengæld har tryk, temperatur og rullernes vægt utrolig meget at sige.

    Så reelt er svaret nej til spørgsmålet. Man kan ikke ændre rullemodstanden da der ikke er nogen decideret modstand i et rullefelt


  • #4   20. mar 2008 Den eneste måde man kan ændre på resultatet, foruden temperatur og lign, er ved at træde på bremsen når transmissionstabet regnes ud..


  • #5   20. mar 2008 Yup... men så bør softwaren bare udregne effekten på hjulene i stedet da den ikke får transmissionstabet med smiley (også kaldet tilbageløb)

  • #6   21. mar 2008 For det var nemlig en bil der var chippet, og ham der havde chippet sagde den skulle få ca 200 hk, men så blev den målt ved en anden chip tuner, og de havde diskutert lidt om bilen. Da ham der havde chippet bilen, fik effekten at vide sagde han at det var fordi modstanden var for stor. For den begyndte bare et hælde benzin ind efter 5200 Rpm, Og det skulle den vist gøre fordi den blev presset meget hård, og den var bange for nedsmletning af kat. Ved ik om noget af det holder stik, men vil sku meget gerne vide hvad der er sandt eller falsk.

  • #7   21. mar 2008 Det er vidst en lang bortforklaring om at ham der har chippet den har fusket da det blev gjort.

    1. Rullernes vægt er fast. (Den kan ændres for at tage effekt eller vinde effekt, men det er fusk da vægten af rullerne ikke kan justeres i virkeligheden)
    2. Lufttemperaturen på dagen skal indtastes nøjagtig da den har en hel del at sige for udfaldet. Der kan hurtigt hentes 5-15% effekt der.
    3. Lufttrykket ligger altid omkring 1 atm eller 1013 hektopascal. Ligger det nedeog roder omkring 900 har du pludselig vundet 30% effekt uden at gøre andet end at ændre et tal.
    4. Bremse på rullefeltet kan bruges til at give feltet en variabel modstand via en eletrisk vandkølet bremse. Og det er der ikke mange tunere i DK der har (jeg har et og der er 2 andre felter på sjælland med bremse). Men det er de færreste der ved hvad det bruges til. Og det bruges ikke når man laver en effektmåling. Det bruges til fejlsøgning ved bestemt hastighed og belastning.

    Jeg har ikke i sinde at tage forsvar. Men der er nogle chiptunere der har/får forud indstillede chip til nyere biler og der kan de ikke vide hvad det er de lægger ind i Eprommen. Så deres bud er lige så godt som dit. Kør i stedet bilen et sted hen hvor det gøres manuelt mens man er der på den pågældende bil. Det er som oftest det man får mest ud af. Min erfaring siger mig at Landberg, Sanco, Scantune, RH og lidt andre gør et rimelig godt stykke arbejde på det felt.


  • #8   21. mar 2008 Rullefeltet på viborg tekniske skole kan man godt ændre rullemodstenden på. Men det bruger man ikke når man ruller bilen. Kun til andre målinger.

  • #9   21. mar 2008 Peter, som jeg lige har skrevet bruges modstand/bremse til fejlsøgning smiley ikke til effektmålinger smiley

Kommentér på:
Rullefeldt.

Annonce