{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.326 visninger | Oprettet:

Chip til Peugeot 206 1,4 HDi {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg går meget og overvejer at få chippet min 206'er 1,4 HDi. Er der nogen som har nogen gode eller dårlige erfaringer med det?

Jeg regner med at få det gjort hos Scantune ved Per Mai i Galten. Nogen som har fået chiptunet hos ham med samme model? Og hvordan var resultatet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip til Peugeot 206 1,4 HDi
  • #1   3. apr 2008 Tag og brug landberg.dk istedet:)

  • #2   3. apr 2008 har hørt at på 2.0 HDI der kan koblingen hvis ikke holde til det i længden, ved ikke om det er det samme med 1.4

  • #3   3. apr 2008 Det med koblingen er sku noget gaas, jeg har haft en 2,0 HDi med 169 hk og små 400 NM på standard kobling . Det super gode ved PSA biler er hvis koblingen skulle gå hen og fedte så kan man "brænde" den ren og vupti så virker den igen. man sætter bilen 2 2 gear giver masser af gas og slipper koblingen langsomt, så vil den fedte kraftigt, når km/t og omdr passer sammen slipper man gassen og køre en rolig tur i bilen, så har man en kobling der holder.

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   3. apr 2008 Hej!

    Jeg har også lige købt en 1.4 HDi for 4 måneder siden og nu går jeg også og tænker lidt på hvad man kan gøre for at give den lidt mere power.

    Jeg har læst de andre indlæg hvor jeg kan se at en god ide ville være en boks fra landberg.dk. Men er der andet man kan gøre?

    Jeg tænkte på hvad det ville give at sætte en anden udstødning på? Og hjælper dette overhovedet uden at skifte til en bananmanifold? Jeg ved kun meget lidt om effektforøgelsen så jeg ville gerne vide lidt mere.

    En hurtig acceleration ligger jo i moment og HK så vidt jeg har forstået? Og en 1.4 HDi V8 (er min 206) har 150nm og 70HK. En 1.6 V16 har 100HK og 147 i moment. Så må man jo virkelig kunne give diselen et kick hvis de har samme moment?

    Jeg håber der er nogle der kan lære mig noget. Eller måske give nogle gode råd. Det ville jo være lækkert med en 1.4 HDi der er lidt mere fræk end normalt.


  • #5   3. apr 2008 OMG jeg vil sgu gerne ha sådan en 206 som v16 smiley hvor finder man lige dem henne:D

    Med hensyn til chip, så kontakt landberg.dk så skal Thomas nok finde den bedste løsning til dig:)


  • #6   3. apr 2008 Takker for de hurtige svar! Men vil gerne høre fra nogen som også har erfaring med chip til netop den model!

    Anders J: Jamen det kan jeg måske hjælpe med. Jeg har hørt at man skal holde sig langt væk fra boks men derimod tage den lidt dyrere løsning nemlig chip eller OBD. Her bliver det specifikt "lavet" til din bil. En boks tilfører kun mere diesel og slider på motoren. Den ændre ikke på de andre parametre som en "omprogramering" gør.

    Har jeg selv sat en remus udstødning på og det har ikke givet noget væsentligt, ikke engang lyd. Men sådan er det jo med diesel. En chip derimod kan du se hos den forhandler jeg overvejer at få det gjort hos(scantune.dk) giver 200 nm og 90 hk. Den eneste ulempe er at du jo mister din 2 års motorgaranti.

    Håber det hjalp lidt. Har selv lavet en del reseach og er blevet lidt klogere. Vil bare gerne høre om andres erfaringer med "vores" bil og chip tuning.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   3. apr 2008 Nå? Så er der nok noget jeg har mis forstået? Jeg synes ellers ikke man kan finde andet end 206 1.6 16V hvis man kigger brugte biler på bilzonen? Der er måske noget jeg har misforstået.

    Tobias J: Tak for rådet! smiley Ja det er jo lige det med de to år. Dem vil jeg jo helst beholde men samtidig gerne have lidt mere go. Mere betyder jo ikke 100 HK eller 0-100 km/t på 9 sek men bare at den gerne må gå lidt mere til den end andre 1.4 HDi'er. Det er også det jeg har forstået du er ude efter.

    Jeg synes ikke jeg har kunne finde noget om at bokse ødelægger motoren. Kun at det ikke er lige så effektivt. Hos landberg.dk står der at en boks giver mellem 15-20% effektforøgelse og mens en chip giver mellem 20-40% effektforøgelse. Men nu vil jeg sende dem en mail og hører ad. Kender en mekaniker der arbejder hos peogeut så måske skulle jeg også lige spørge ham for at være helt sikker!

    Gad vide hvad en intercooler ville koste at få sat på en bil som vores og om det ville give noget?


  • #8   3. apr 2008 Anders du skrev tidligere v16 der er stor forskel på om det er v16 eller 16v smiley

    Landberg.dk er begyndt at sælge utune, og på denmåde kan du bibeholde din garanti:)


  • #9   3. apr 2008 Ja præcis. En forøgelse i NM er vigtigst for mig i hvert fald.

    Er ret sikker på det med boksen efterhånden. Var nemlig også det jeg ville have valgt til at starte med men ombestemte mig da jeg læste det flere steder.

    Har faktisk lige siddet og kigget på intercooler. Tror ikke det er noget jeg vil til at investere i, i hvert fald. Så hellere en chip!

    Men du må meget gerne skrive hvad du finder ud af!


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   3. apr 2008 Steffen C:

    Så blev jeg også klogere i dag! smiley Hehe. Lige for et sidespring - hvad betyder det ene og hvad betyder det andet? Jo mere jeg kan lære jo nemmere må det vil næsten blive med tiden når man ikke har lyst til at arbejde med det men er for nærig til at få en forhandler til at plukke en for hver en øre man ejer.



  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   3. apr 2008 Tobias J:

    Ja det skal jeg nok. Du må også skrive hvis du finder noget interessant.


  • #12   3. apr 2008 Vil stadig gerne høre fra nogen som har erfaringer... Nogen derude?

  • #13   3. apr 2008 Anders.

    16v = 16 ventiler
    v16 = 16 cyllinder:D


Kommentér på:
Chip til Peugeot 206 1,4 HDi

Annonce