{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.674 visninger | Oprettet:

Bøde - Afgift. E30, (Motor).. {{forumTopicSubject}}

Hva er straffen hvis man bliver stoppet med en E30, hvor der er ilagt en E34 M5, 3.8L Evt med tryk?..

Kan det betale sig at køre uden at betale afgiften?
og ville i have taget chancen?

Lige et sidste spørgsmål.. Hvis de ser det! smiley , så bliver man selvfølgelig kaldt til syn, Hva sker der hvis man bliver væk? Fx hvis man lige vil hjem og skifte motor! .. smiley

Håber i tager jer den tid og svarer..!
Mange tak på Forhånd! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde - Afgift. E30, (Motor)..
  • #1   4. apr 2008 Motor i stil med denne..! :), Evt nogle der har en ide om hvad det koster for Pure Performance eller V.S Motor at lave den..? Ved hva det vil koste i danmark.. $$

    http://videos.streetfire.net/video/BMW-E34-M5-turbo-max-out-the-dyno_97808.htm


  • #2   4. apr 2008 hvorfor skulle "de" kigge på din motor hvis du bare kommer kørende ?

  • #3   4. apr 2008 du kan ikke betale afgiften så det kommer helt af sig selv...

    og der er 5% chance for at blive stoppet og få afgiften i bøde..


  • #4   4. apr 2008 Nogle betjente kan høre at det ikke er helt Std. motor, Især hvis man kører med Turbo..! smiley

    Elastikken - Okay..! Mange tak.. smiley


  • #5   4. apr 2008 B4NDIT ™ : Okay..

  • #6   4. apr 2008 du blir ikke kaldt til syn, bilen blir tilbageholdt / beslaglagt, hvis den er tunet/ulovlig/ mistanke om afgifts svindel / stel numre, eller andet..

  • #7   4. apr 2008 2 Af mine kammerater er kaldt til syn.. de fik da lov at køre igen, Dog pga at den ene for Solfilm,
    Den anden for for bred sporvidde!


  • #8   4. apr 2008 B4NDIT ™ : okay.. Det ville jeg sku blive ked af..! smiley

  • #9   4. apr 2008 MEN - Ville i have gjordt det? .. smiley

  • #10   4. apr 2008 men du kan ikke betale afgift på den, da du for det første ALDRIG kan få godkendt Turbo sættet , - og motor osv ikke findes i en tilsvarende model, dvs. bilen skal i princippet igennem teknologisk institut og have tests, osv.. for at du kan få den godkendt, og derefter skal der sættes en afgift, .. og den kan de ikke sætte rigtigt, da der ikke findes noget at sammenligne med, ..

    jeg har eks. lige ville betale en e46 318 i fri til ombygning 320i e46

    kostede 77.000 kr.. for at skifte en skide motor, pga. når jeg har ombygget er bilen en 320i (identitets skifte) så skal jeg i realiteten forstille at jeg står med en Ny importeret *E46 320i, som jeg skal betale afgift af, ..man kan IKKE bare betale for den motor man ligger i..

    har lige kæmpet en kamp med dem, regnede med 15-20.000 for ombygning plus, penge for motor osv, ca 30k total.


  • #11   4. apr 2008 ja, jeg har da gjort det mange gange...

    men at betale afgift, eller bare at søge om det,, ..er som at blive slået i hovedet med den største skovl i verden , af et system der er så dybt forældet og latterligt..


  • #12   4. apr 2008 Bandit

    I sådan et tilfælde kunne det bedre betale sig at eksportere bilen, få afgiften tilbage, importere den igen, bytte motor og så betale afgift som en 320.
    så havde du jo ikke skulle betale fuld afgift, men blot differencen mellem 318 til en 320.


  • #13   4. apr 2008 Okay..! :), Det er et drømme projekt jeg har haft længe..!

    Nu bliver der måske mulighed for at det kan lade sig gøre!


  • #14   4. apr 2008 //Jeg"er"Elastikken"// N


    alle dine regler, og dine venner osv .. vil jeg skide på , for det er IKKE sådan reglerne ER! uanset om bilen er fra 1835


  • #15   4. apr 2008 den eneste forskel der er på biler fra før 88-89 er de er uden kat, og må have en co% på 3,5% - som gør det nemmere at få dem synet IKKE godkendt Lovligt, med turbo, bare synet..

  • #16   4. apr 2008 Fx, Denne fra 84, http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=66372

    Den kan vel godkendes? ..


  • #17   4. apr 2008 ja og TURBO er ikke lovligt, og det KAN ALDRIG blive lovligt, at eftermontere på en bil, der ik et født med det., medmidnre der findes en Tilsvarende model med turbo, og du betaler den fri til det.

  • #18   4. apr 2008 Så så.. ikke skændes! smiley

  • #19   4. apr 2008 Rene > nej den kan ikke godkendes.

  • #21   4. apr 2008 B4NDIT ™ - Okay,

    Thomas N - Nej, kan den ikke! smiley , Eller betal afgiften! smiley så kan den


  • #22   4. apr 2008 hahaha nej du snakker som du har forstand

    en hver idiot kan få nysynet en smask ulovlig bil..

    men det gør den ikke lovlig, eller lovlig godkendt.


  • #23   4. apr 2008 for det første bare at UDskifte bresmer = Konstruktiv Ændring, .. som også skal godkendes.

  • #24   4. apr 2008 gu må du ej.. sæt dig nu ind i reglerne før du plabre løs mand

  • #25   4. apr 2008 Tuning, chiptuning og ændring af motor mv.

    Må jeg tune og ændre motoren i min bil?
    Det må du godt, men det kræver at bilen ikke forurener og støjer mere, at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt, og at du ved syn dokumenterer, at bilen efter ændringerne lever op til kravene.

    Reglerne om tuning (herunder også chiptuning), motorskift mv. kan findes i Vejledning om syn af køretøjer i kapitel 7.06.01 (3) (pdf). Disse ændringer hører ind under begrebet konstruktive ændringer.
    Reglerne om chiptuning findes i Meddelelse om køretøjers indretning og udstyr m.v. nr. 1887 (pdf).

    Når der foretages konstruktive ændringer, er hovedkravene som følger:

    Bilen må ikke forurene og støje mere, end det var tilladt ved bilens 1. registreringsdato.
    Det skal dokumenteres, at bilen efter ændringerne ikke forurener mere end tilladt. Dette kan gøres ved at få bilen målt i et godkendt prøvningslaboratorium (findes bl.a. i Sverige og Tyskland). Det kan også gøres ved at bygge bilen om, så den bliver identisk med en anden seriefremstillet model.

    Særligt for chiptuning. Fra 1. august 2006 er der indført et særligt krav for dieselbiler, om måling af røg under belastning.

    For biler registreret første gang i 1997 eller senere skal der yderligere fremlægges dokumentation for brændstofforbrug, fordi den grønne ejerafgift er fastsat efter dette.

    Der er ikke formkrav til dokumentation, men du kan se et eksempel på dokumentation for chiptuning på Færdselsstyrelsens hjemmeside.

    Ved effektforøgelse under 20% gælder de generelle bestemmelser om, at bilens støjniveau (standstøj) ikke må overstige det ved 1. registrering målte niveau med 3 dB (A). Hvis der sker over 20% effektforøgelse, skal der fremlægges dokumentation for støj i form af fornyet kørselsmåling og ny standstøjsmåling.


    Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
    Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

    Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
    Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.

    Spørg din leverandør af tuningsdele, om tuningsdelen opfylder ovenstående krav - og bed om dokumentation til brug for synet. Som bilens ejer er det er dit ansvar at sørge for, at bilen er i lovlig stand. (Færdselsloven §67).

    Det kan også af hensyn til fabriksgaranti mv. være en god idé at spørge bilimportøren, om fabriksgarantien kan opretholdes ved tuning af bilen.

    Forbud mod salg af ulovlig chiptuning
    Fra 1. august 2006 bliver det forbudt at sælge og markedsføre chiptuningsudstyr, der øger forureningen. Når et firma sælger chiptuningsudstyr, skal de give kunden dokumentation for at udstyret overholder reglerne. Reglerne kan findes i bekendtgørelse om chiptuning.

    Er en synet bil lovlig?
    Husk, at bilen ikke er lovlig, før den er godkendt med ændringerne. Hvis bilen bliver synet, og der ikke oplyses om ændringerne, er bilen ikke godkendt med ændringerne – og dermed ikke lovlig.

    Skal der betales afgift igen?
    Spørgsmål om afgifter i forbindelse med udskiftning af motor og tuning mv. skal rettes til et af SKAT's fire skattecentre (Høje Taastrup, Odense, Århus og Aalborg). På SKAT's hjemmeside kan du også finde eksempler på afgørelser af, hvornår der skal betales fornyet afgift.


    Sidst opdateret den 12. april 2007.


  • #26   4. apr 2008 og bremser :

    Ændring i køretøjets udstyr
    --------------------------------------------------------------------------------

    Hvis du ændrer et køretøjs indretning og udstyr eller anvendelsen af køretøjet, skal du anmelde det til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter. I en række tilfælde skal køretøjet synes inden anmeldelsen.

    Du skal bl.a. anmelde ændringer af dit køretøj i følgende tilfælde:

    Når du monterer trækkrog
    Når du ændrer køretøjets motor, styretøj eller bremser
    Når køretøjets køreklare vægt eller egenvægt ændres med mere end 50 kg
    Når du ønsker, at de tekniske data, der er registreret om køretøjet, ændres
    Når du ændrer din brug af køretøjet f.eks. hvis du nu vil udleje køretøjet
    Når du anmelder en ændring til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter, skal du udfylde en anmeldelsesblanket, som fås i nummerpladeekspeditionen.

    Du skal have følgende med på nummerpladeekspeditionen:

    køretøjets seneste registreringsattest
    dokumentation for godkendelse ved syn
    eventuelt erklæring om montering af tilkoblingsanordning (hvis du har monteret trækkrog på din bil).
    Det koster ikke noget at anmelde en ændring.


    Krav om syn ved ændret indretning og udstyr
    Et køretøj skal godkendes ved syn, inden du anmelder en ændring til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter i følgende tilfælde,

    ved konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor eller bærende konstruktion
    ved montering af trækkrog eller
    hvis køretøjets køreklare vægt eller egenvægt ændres med mere end 50 kg
    hvis registrerede tekniske data ønskes ændret
    Det betyder, at køretøjet altid skal til syn, hvis det f.eks. skifter drivkraft fra benzin til diesel eller omvendt, samt hvis du ønsker, at køretøjets vægt skal ændres.

    Se hvilke krav, der stilles til et køretøj i "Vejledning om syn af køretøjer" på Færdselsstyrelsens hjemmeside.

    Krav om syn ved ændret anvendelse
    Et køretøj skal godkendes ved syn, inden du anmelder til et motorkontor, at køretøjet skal anvendes til,

    taxikørsel (hyrekørsel), herunder limousinekørsel
    sygetransport
    ambulancekørsel
    buskørsel, herunder rutekørsel


  • #28   4. apr 2008 //Jeg"er"Elastikken"// N så sæt dig da for fanden ind i reglerne inden du plabre løs om hvor klog du er... sinke

    endnu et bræt på filterlisten..


  • #29   4. apr 2008 Thomas N .. Det er ikke nemt at se forskel på 320 - 325 , Hvus man ikke kender dem! .. :), Jeg ville ikke tøve med at skifte den ud..! smiley

  • #30   4. apr 2008 men jeg har set mange e30´ere med M30, M5, M3 motor´ere i, ... har aldrig hørt om nogen der er blevet knaldet for det.. så det kan du roligt gøre, .. evt lige Demontere dit Kabel til kølerhjelmen, så er det jo sprunget når du blir stoppet =)

  • #32   4. apr 2008 Rene det samme med M50 325i, .. om du smider en M50-2.0, i, eller en 2.5 i, er jo også underordnet.. da de er stortset ens, for en synsmand.

  • #33   4. apr 2008 fordelen ved at smid en M50 motor i, er du kan ved at fremvise typegodkendselser på 520i e34 1991, og 320i e30 198? få godkendt og indskrevet på reg. attest (konstruktiv ændring motor) så kan du jo sagtens køre med 325i m50 smiley

  • #34   4. apr 2008 okay.. Mange tak for svaret! .. og god ide med det kabel.. :b,

    Thomas N - Det skal du ikke tænke på! .. :b, det har ikke så stor forskel'.. :), Medmindre du kører meget langt hver dag! smiley


  • #36   4. apr 2008 hmm virker som om i har glemt det vigtigste..når uheldet er der..fx hvis du kører en ihel..hvis de kan bevise at uheldet skete grundet den ulovlige konstruktive ændrning sidder du og må betale hele gildet selv

  • #37   4. apr 2008 Tinghus And The Bandit .
    Det er der tænkt på, Der skulle chancen heller ikke være stor! , Da en bil med sådan en motor ikke skal bruges til hverdag..! Kun ved "Særlige" Tilfælde! smiley


  • #38   4. apr 2008 uheld kan også ske ved "særlige tildfælde" og udover det vis du ikke har betalt afgift ved identitets skifte og du bliver swtoppet af en der hænger dig op på det så hedder bøden 2 gange afgiften igen smiley

  • #39   4. apr 2008 reglen er den samme som vis du kører i en svensk bil og bor i danmark smiley

  • #40   5. apr 2008 hvis i kigger i et af de seneste numre af v-max er der en e30 cab med m5 maskine i (3,6 pumpet op til 370 hk) og der skulle være betalt afgift af den... man kan jo evt spørge ham da han har noget firma. kan ikke lige huske hvad firmaet hedder men det er en grå cab med airbrush.
    og der kan betales afgift af alt med ved sådan en ombygning vil de nok gerne have lyd test, emmisions test, simuleret crash test, osv osv osv da den ombygning nok ikke bliver lavet fordi bilen skal have 400 hk smiley


Kommentér på:
Bøde - Afgift. E30, (Motor)..

Annonce