{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Kevin P
Kevin P
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16

hjælp til tuning af charade 1.3 efi 16 {{forumTopicSubject}}

Som det kan ses i overskriften, er jeg den lykkelige ejer af en daihatsu charade 1.3 efi 16 v fra 90'.

Det eneste jeg pt. har lavet ved den, er at montere en onetwopipe, og et sparco filter...

Men da jeg ikke kan snuppe at nogen kører fra mig, vil jeg gerne optimere den lille gryde. Jeg har tænkt på enten at sætte en 1.6 motor i, men har osse kig på en 1.0 gtti motor i, da jeg har hørt det skulle være i orden?

Men vil gerne have noget med den lækre lyd fra en turbo...

Håber i kan hjælpe, da jeg ikke rigtig kan hitte ud af det...?''

Åben for forslag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til tuning af charade 1.3 efi 16
  • #1   29. jan 2005 hmm ville nok smide 1600 i med styrebox fra 1300 og få komplet homemade uds og se om der er nogen i landet der kan chippe sån en så tror jeg ikke den er helt ringe. husk på den er en lille 1,0 motor med 3 cyller det tror jeg ikek få det holder vis du føst giver den noget tryk

• Kevin P
    Kevin P Tilmeldt:
    jan 2005

#2   29. jan 2005 oki...

Du sir en 1600 16v. Men hvorfor styreboksen fra en 1300???

Så havde jeg forestillet mig en skarpere knast, evt noget mølle på !! har haft gode erfaringer med rh-motorsport mht chipning...!

• #3   29. jan 2005 1300 boxen har en højer omd.begranser nemlig har ikke set nogen steder men kan få knaster til dem men kan sige dig du bliver overasket over hvor gal den bliver når du får 1600 i men hold dig fra en gti 1600 motor det skal være en normal 1600

• Kevin P
    Kevin P Tilmeldt:
    jan 2005

#4   29. jan 2005 oki...det lyder meget sindsygt, og så med en lille hvæser i motoren, så bliver folk mystiske når den lille japsergryde fyrer den af...

men tak for hjælpen

• #5   30. jan 2005 hmm har ikke hørt om nogen af dem holde i nu men vis du får fat i nogen gode stempler og toppaking så skulle den være der hmm har du msn smiley

• Kevin P
    Kevin P Tilmeldt:
    jan 2005

#6   30. jan 2005 ja, nogle smedede stempler og en ordentlig top, og så køre med et relativt lavt tryk så burde den være der.

nej har desværre ikke msn.

• #7   31. jan 2005 okai hmm ville heller sette en komprasser på får du mere ud af ved og køre med lavt tryk

• Kevin P
    Kevin P Tilmeldt:
    jan 2005

#8   31. jan 2005 en kompressor...

det havde jeg tænkt på, men har ikke kunne finde en nogen steder...

det ville osse være det optomale, da bilen skal bygges op til gaderace, og gerne skulle trække helt fra bunden.

ved du hvor jeg finder en kompressor til den model?

• #10   18. jan 2013 Du kan ikke klare folk kører fra dig !!
    Mon ikke du skal have et andet budget og udgangspunkt så ??

Just my 5 cents.

• #11   18. jan 2013 enig med hans

og hvordan ville du bruge en "skarpere knast" når din motor er en doch motor?

Kommentér på:
hjælp til tuning af charade 1.3 efi 16

Annonce