{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo og bremse forstærker
  • #1   17. apr 2008 min trækker vacuum fra manifolden.. Og den er med original turbo..
    Det er dog en ulempe, da der ikke er meget bremsekraft med ladetryk smiley

Det er muligt at modificere noget vacuumpumpe fra en dieselmaskine over på..

• #2   17. apr 2008 Hej Asger
    Jeg har faktisk selv tænkt over det der flere gange. På de turbobiler jeg har haft har brmseforstærkeren fået vacuum på præcis samme måde som sugemotorer, fra indsugningsmanifolden.
    Jeg tror fint det kan lade sig gøre fordi du jo ikke laver ladetryk imens du bremser: når du slipper speederen belaster du ikke motoren mere, og din aflastningsventil lukker overtrykket i minefolden ud, og trykket falder til under atmosfærisk tryk -> du har nu vacuum til din bremseforstærker. Det samme gælder når du kobler ud, her tømmes indsugningsmanifolden også for overtryk, og motoren står og suger. Der er KUN overtryk i minefolden når manometeret viser over 'ligetryk'
    Det er i hvert fald ikke det, der skal forhindre dig i at sætte en snurretop på bilen.
    God fornøjelse med projektet

• #3   17. apr 2008 husk envejsventil på slangen til br.forstærkeren hvis der ikke er en i forvejen, for ellers kan br.forstærkerens menbran springe pga. trykket!!! ellers er det som de andre beskriver: vaccum i manifolden når du slipper gassen og flytter foden over til bremsen = intet problem!

• #4   20. apr 2008 ok takker for svarene..

Kommentér på:
turbo og bremse forstærker

Annonce