825 visninger
|
Oprettet:
turbo og bremse forstærker {{forumTopicSubject}}
hey har planer om at sætte turbo på min bil, men kan ikke helt regne ud hvor bremse forstærkeren skal få vacum fra, når den normalt får det fra indsugningsmanifolden. og der efter montering af turbo, jo ikke er vacum i manifolden mere.. hva gør man ved det..
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Det er dog en ulempe, da der ikke er meget bremsekraft med ladetryk
Det er muligt at modificere noget vacuumpumpe fra en dieselmaskine over på..
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Jeg har faktisk selv tænkt over det der flere gange. På de turbobiler jeg har haft har brmseforstærkeren fået vacuum på præcis samme måde som sugemotorer, fra indsugningsmanifolden.
Jeg tror fint det kan lade sig gøre fordi du jo ikke laver ladetryk imens du bremser: når du slipper speederen belaster du ikke motoren mere, og din aflastningsventil lukker overtrykket i minefolden ud, og trykket falder til under atmosfærisk tryk -> du har nu vacuum til din bremseforstærker. Det samme gælder når du kobler ud, her tømmes indsugningsmanifolden også for overtryk, og motoren står og suger. Der er KUN overtryk i minefolden når manometeret viser over 'ligetryk'
Det er i hvert fald ikke det, der skal forhindre dig i at sætte en snurretop på bilen.
God fornøjelse med projektet
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 577
turbo og bremse forstærker