golf IV 1.9 TDI ca 200hk {{forumTopicSubject}}
hej allesammen har en g4 tdi som der måske skal hives nogle heste ud af hvis jeg ikke sælger den kan ikke beslutte mig..
anyways jeg roder bil med en som bare kan hans kram hvad angår tuning og vi vil så renovere min motor og sætte nogle smedede stempler i og 2komponente dyser (mener jeg det hedder) og en ny turbo eller skrue den gamle i tryk og så chippe den og lige meget hvem jeg snakker med siger de at den nemt kan få 200hk
er der nogen der har erfaringer med så mange diesel heste?
vil den kunne holde til det og hvad skal der til for at den kan?
hvor hurtig 0-100 ca?
kommer den til at ryge meget?
ja ulemper generelt og gerne også fordele
påforhand tak...,
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
Personligt vil jeg sige at allerede over de 140 hk vil jeg begynde og overveje en ny turbo.
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 133
men ville den blive hurtig eller hvordan?
har aldrig prøvet en g4 med de diesel heste
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
Selv snakket med en del firmaet, og når man vil over de 130-140 hk begynder de og anbefale ny turbo, inden er det ik nødvendig.
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 133
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
Der er forskel om man kan hente en masse hk og om de er holdbare i det lange løb.
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
jul 2003
Følger: 39 Følgere: 344 Biler: 11 Emner: 111 Svar: 738
Primært er din motor jo den samme som en 110hk TDIer, og hvis du skifter:
Dyser, pumpe, turbo, intercooler og så får den chippet a en der ved hvad han laver, så skulle du nok kunne hente noget effekt der ligner de 200hk .
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 133
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 133
hvad ville den med 200hk tage om at komme til 100 ca tider?
jul 2003
Følger: 39 Følgere: 344 Biler: 11 Emner: 111 Svar: 738
Din Golf 5 105hk er med pumpedyse teknik, så det kan man ikke helt sammenligne ...
Motren K:
Med det setup jeg snakker om der, skulle den i hvert fald lave 190hk, og så er den altså HURTIG ! Det kan da godt bruges til hver dag hvis du bare ikke køre rådden i den konstant, for det holder toppen som regel ikke til ...
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 133
ken jeg satser også kun på ca 170-200hk hva med kobling og gearkasse kan det holde til det
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 133
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.505
meget kan man sige med den er sku stærk sådan en alm kobling bare den er købt i ordenlig kvali
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.505
holdte til at køre 15000km i en golf 2 med 380 hk (benzin)
og det var med tæsk konstant
aug 2004
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 988
Macz
grunden til turboen er skiftet i de større modeller er jo at den skal holdes ved så lavt tryk som muligt stanadard.. den 90hk turbo kan sagtens levere mere, skal bare have noget mere tryk
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 287
jul 2003
Følger: 39 Følgere: 344 Biler: 11 Emner: 111 Svar: 738
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 287
jul 2003
Følger: 39 Følgere: 344 Biler: 11 Emner: 111 Svar: 738
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
nov 2006
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Ciao
golf IV 1.9 TDI ca 200hk