{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.840 visninger | Oprettet:

golf IV 1.9 TDI ca 200hk {{forumTopicSubject}}

hej allesammen har en g4 tdi som der måske skal hives nogle heste ud af hvis jeg ikke sælger den kan ikke beslutte mig..

anyways jeg roder bil med en som bare kan hans kram hvad angår tuning og vi vil så renovere min motor og sætte nogle smedede stempler i og 2komponente dyser (mener jeg det hedder) og en ny turbo eller skrue den gamle i tryk og så chippe den og lige meget hvem jeg snakker med siger de at den nemt kan få 200hk

er der nogen der har erfaringer med så mange diesel heste?

vil den kunne holde til det og hvad skal der til for at den kan?

hvor hurtig 0-100 ca?

kommer den til at ryge meget?

ja ulemper generelt og gerne også fordele
påforhand tak...,


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golf IV 1.9 TDI ca 200hk
  • #1   14. jun 2008 De mener vel ikke at de vil bruge den std turbo fra en 90hk motor til og lave 200 hk på vel ? - Kan godt ske det er muligt, men dælme en presset turbo du får ud af det.
    Personligt vil jeg sige at allerede over de 140 hk vil jeg begynde og overveje en ny turbo.


  • #2   14. jun 2008 Samt de forhåbenligt også smider en ordenlig intercooler på.

  • #3   14. jun 2008 #Macz: Turboen i en G3 90hk kan ihvertfald godt levere de 130-140 hk, men derover bliver den også godt presset, mere end sundt.


  • #4   14. jun 2008 der er self smedede stempler hehe men nogle nye og self stor intercooler jamen altså bare med chip får den 125hk ifølge rh det sagde de da jeg snakkede med dem og std turbo kan sku godt levere mere end 110-120hk som sagt bare med chip 125hk

    men ville den blive hurtig eller hvordan?

    har aldrig prøvet en g4 med de diesel heste


  • #5   14. jun 2008 #Macz: Du kan da hurtigt tage et kig herinde, de fleste 90hk ligger ofte på knap 120 hk efter en chip, og med nye dyser og intercooler kommer de som regel op på omkring de 135 hk, og de kører mange km hvis de er lavet ordenligt.

    Selv snakket med en del firmaet, og når man vil over de 130-140 hk begynder de og anbefale ny turbo, inden er det ik nødvendig.


  • #6   14. jun 2008 det vil sige at der skal ny turbo til svinet også hehe

  • #7   14. jun 2008 Med 125 hk skal du hvis heller ikke regne mere med en chip, men som sagt vil jeg ihvertfald uden tvivl skifte turbo over de 140 hk.
    Der er forskel om man kan hente en masse hk og om de er holdbare i det lange løb.


  • #8   14. jun 2008 Der skal bestemt ny turbo til ja, og hvis han virkelig kan sit kram burde han os vide at man ik bare smider en std 90hk turbo op på 200 hk.

  • #9   14. jun 2008 Luk nu bare hvis du alligevel ikke ved hvad du snakker om Macz ! Det kan SAGTENS lade sig gøre at lave 140hk med en 90hk turbo, sikke en omgang bræk at fyre a ...

    Primært er din motor jo den samme som en 110hk TDIer, og hvis du skifter:
    Dyser, pumpe, turbo, intercooler og så får den chippet a en der ved hvad han laver, så skulle du nok kunne hente noget effekt der ligner de 200hk .


  • #10   14. jun 2008 okay ja fordi den skal bruges til hverdag.., der er da bare ikke meget skub i en med 140hk er der?

  • #11   14. jun 2008 140 hk iforhold til dine 90hk, det er altså en verden til forskel, det bliver en helt anden bil IMO.

  • #12   14. jun 2008 #Macz: Ja, hva har det med sagen og gøre ? - Alt en 90 hk turbo maxer ved 110 hk er stadig ikke rigtigt.

  • #13   14. jun 2008 hvad ville den med 140hk tage om at komme til 100 ca tider?

    hvad ville den med 200hk tage om at komme til 100 ca tider?


  • #14   14. jun 2008 Karsten:
    Din Golf 5 105hk er med pumpedyse teknik, så det kan man ikke helt sammenligne ...

    Motren K:
    Med det setup jeg snakker om der, skulle den i hvert fald lave 190hk, og så er den altså HURTIG ! Det kan da godt bruges til hver dag hvis du bare ikke køre rådden i den konstant, for det holder toppen som regel ikke til ...


  • #15   14. jun 2008 negeren håber fandme at den bliver hurtiere hehe

    ken jeg satser også kun på ca 170-200hk hva med kobling og gearkasse kan det holde til det


  • #16   14. jun 2008 jo men skulle også gerne få mellem 170 og 200hk så er den nok tæt på 7.5?

  • #17   14. jun 2008 Du skal klart have en anden kobling når du kommer op på 170 hk, den vil næsten med garanti begynde og glide.

  • #18   14. jun 2008 jeg har kørt med ca 180 hk på min tdi med standrad kobling den klarede det sådan set fint

    meget kan man sige med den er sku stærk sådan en alm kobling bare den er købt i ordenlig kvali


  • #19   14. jun 2008 180 hk på en std 90hk kobling ? - Vil ihvertfald sige at langt de fleste vil opleve at den vil glive når vi oppe i den effekt.

  • #20   14. jun 2008 jeg har kendskab til en alm org 90hk tdi kobling der havde kørt ca 100000

    holdte til at køre 15000km i en golf 2 med 380 hk (benzin)

    og det var med tæsk konstant


  • #21   14. jun 2008
    Macz

    grunden til turboen er skiftet i de større modeller er jo at den skal holdes ved så lavt tryk som muligt stanadard.. den 90hk turbo kan sagtens levere mere, skal bare have noget mere tryk


  • #22   15. jun 2008 hvis du skal op på ca 200 hk skal du som minimum have 11mm stempel i pumpen 0.216mm dyser evt 0.230mm dyser.. turbo fra en golf4 tdi 150 hk model (nr038253016g) det er plug an play hvis din turbo alså er vacumreguleret og ikke trykreguleret.map sensor fra en 130 hk model da din egen er en 1,5 bars og det er ikke nok den skal op og lade min 1,6-1,7 bar også en front monteret intercooler ...så skulle alt være inde for målet held og lykke med projektet....michael

  • #23   15. jun 2008 Koblingen bliver nødvendig før eller siden skal man nok regne med (alt efter kørsel), men ellers er den bare ikke til at dræbe sådan en motor hvis den bliver behandlet ordentligt self.

  • #24   15. jun 2008 jeghar en bekendt i sverige der har over 230 hk på sådan en motor mht kobling så er det jo ikke hk der dræber kobling men nm....michael

  • #25   15. jun 2008 Og nm kommer der som regel en HEL DEL a når vi nærmer os 200hk . Hehe ...

  • #26   15. jun 2008 Det er sgu da ikke 0-100 der er sjovt mht en diesel bil. Tror nu bare du skal få den chippet og se om det ikke stiller din tilfredshed et stykke tid. Elllers køb en diesel bil med mange hk istedet for det bliver billigere end at lave 200 hk på 90hk model som heller ikke kan synes osv.

  • #27   17. jun 2008 Jeg har en Golf IV GTI TDI 150 heste som er skulle være chippet til 193. Jeg fik den målt i forrige uge til 185 (det må da have været varmen der gjorde at den ikke havde mere :-). Den følger min kammerats Golf IV GTI 25 års jubi som ved samme lejlighed blev mål til 187 heste (180 standard). Jeg mener den version er opgivet til 7,8 sek. til hundrede - så har du en lille pejle snor på hvor du ender henne med hensyn til acc. MEN det er evnen til at trække der er det bedste. 6 gear kan bruges fra ca. 90 km/t
    Ciao


Kommentér på:
golf IV 1.9 TDI ca 200hk

Annonce