905 visninger
|
Oprettet:
Seriøs N/A tuning {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Har lavet en ny gruppe for alle os der ved at alt under 100 HK pr. 1000 ccm er spild af plads !
http://www.bilgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2204
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 91 Svar: 1.951
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 91 Svar: 1.951
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
bare fordi du er blevet en cremer-fyr med smør i håret og åben vogn, så ved jeg at du ikek kan nøjes..du ender med en tsunami-turbo...
fuck det er ynkeligt..
feb 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 53 Svar: 1.291
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Maigaard, har øjensynligt et problem med at han ikke har brug for hans lager af 10.000 dåser brylcreme som han opkøbte i 1992, fordi han mente han sten sikkert ville få brug for det når han blev rig og fik en cabrio....
Synd planen ik lykkedes
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Læs om gruppen igen...
Hvis man har seriøse planer om N/A tuning der opfylder "reglen" er man også velkommen.
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Hvor hvad hvilken.. Er det en motorcykel du snakker om??
For her på BG snakker vi sørme om BILER
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Har du fået lov til at bruge det billede af mig foran en Civic som profil billede???
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
DOH
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.159
Er det fordi du selv går med planer i den retning?
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Se mit seneste album...
Jeg er så heldig at jeg ik behøver at tune får at nå målet.
Men derfor har jeg nu ikke tænkt mig at ligge på den lade ende
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 168
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 44 Svar: 152
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 754
kæmper for at ramme de 158,7hk for at kunne joine din gruppe
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 754
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
N/A = naturally aspirated
Frit oversat altså noget der trækker vejret af sig selv.
Alle motorer som ikke er trykladede ved hjælp af f.eks. turbo eller kompressor.
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Læs gruppen igen.
Hvis man er Seriøs med at nå målet er man naturligvis også velkommen.
Send en ansøgning..
Det gælder naturligvis også Tommy
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 168
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Sørg for at få smidt link rundt til de på BG i ved har mulighed for at kunne være med.
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Jeg har det lige omvendt.. Jeg bliver idiot af den piftelyd, er ikke tålmodig nok til at vente på ladetryk samt det er svært at opbygge hvis man skal lave en ordentlig start.
N/A - der er power hele tiden, der er det kun omdrejningsafhængigt!
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Ja, sådan er vi alle så forskellige..
jeg kan godt lide begge ting, men man må alligevel respektere de maskiner der kan lave 100 HK pr. 1000 ccm, eller mere på sug.
Det er NOGET sværere end at lave 200 HK pr. 1000 ccm på tryk !!
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Jeg føler at min 20v'er trak bedre fra bunden til toppen, taget motorstørrelse og effekt i betragtning, i forhold til min celica.
Mysling
Helt klart, Jeg ser det også som at der er mere respekt i en NA maskine.
Bevares, dem der bygger motore til over 2 bars tryk skal også have credit, men det er sjældent man ser det.
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
En lækkert bygget trykladet maskine er sgu også dejlig..
Men de har massere af andre grupper.
Nu vil vi andre også have lov
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Da jeg så den 300hk's Honda til DHB sidste år, fik jeg virkelig øjnene op for mulighederne ved NA. Jeg var ved at falde ned af stolen da jeg fandt ud af hvad den smed af sig!
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
En 1,8 med 300 HK, gir altså ikke 100 HK pr. L
Der skal du op på 360 HK...
Men ja, det er da ikke noget specielt vanskeligt i, det er jo netop også min pointe.
Det er betydeligt sværere at lave 100 HK pr L på Sug, end 200 HK pr L, med tryk.
Om jeg blir træt af det eller ej, det kan jeg jo af gode grunde ikke svare på. Vi får at se
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.159
Men dit regnestykke holder da slet ikke. 100 HK pr. ltr på en 1,8 motor er altså "kun" 180 HK.
Ved ikke lige hvorfor du syntes det bør fordobles
mar 2007
Følger: 95 Følgere: 94 Biler: 7 Emner: 35 Svar: 848
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Det vi snakkede om var:
200 hk pr. L for tryk
VS
100 hk pr. L for sug
Jeg skrev forkert i regnestykket
mar 2007
Følger: 95 Følgere: 94 Biler: 7 Emner: 35 Svar: 848
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.159
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
netop, det er en smagssag...
For mig drejer hurtighed sig ikke om hvor langt tid det tager fra 0-100 eller fra 100-200.
Det drejer sig om hvor lang tid det tager at køre en omgang på f.eks. padborg park, og hvor hurtigt man kan suse rundt i 180 graders sving eller gennem en chikane.
I sådan en sitiuation hjælper det dig ikke om du så har 1000 HK i din seat!
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Og så er det jo heller ikke en hverdagsbil, og kan aldrig nogensinde blive synet, medmindre der er penge med i det, som mange benytter sig af..
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Jeg kører rigtig mange trackdays, og det er bilens primære formål.
Jeg bruger den ikke til hverdagskørsel, som f.eks. til og fra arb. eller ud og handle...
Hvad får dig til at tro at en M3 har bedre køreegenskaber???
S2000 har en perfekt 50/50 vægtfordeling pga. motoren ligger bag forakslen (frontmonteret centermotor)
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 1.862
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 1.862
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 1.862
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
http://www.youtube.com/watch?v=PaPGR9IEVtM
Men man kan sikkert finde utallige eksempler hvor det går både den ene eller anden vej.
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Men tror nu stadig at S2K er hurtigst i sving, pga, af den meget bedre vægtfordeling...
Men potato potarto.. Det er begge glimrende trackdaybiler.
Jeg blir nødt til at smutte nu, vi kunne sikkert blive ved længe.
God weekend
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.072
Seriøs N/A tuning