{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Lettet svinghjul....? {{forumTopicSubject}}

Min kammerat påstår hvis jeg smider lettet svinghjul på min Mx-3 Så vil den køre dårligere og miste en masse moment? Skal jeg tro på ham eller skal jeg bare bestille det?

Producenter forskriver at det vil føles som om bilen vejer 270 lbs mindre i 1. gear og ca 70 lbs i 2. gear....?

Kan det betale sig og købe et? Der banan, 2" rustfri og sådan en thermoblok kit på indsugningen .. Så den er lidt tunet.... Men vil godt have lidt mere ud af den...

På forhånd TAK!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lettet svinghjul....?
  • #1   21. jul 2008 Tror kun du henter noget når der er knast og bearbejdet top på, ellers tror jeg også at du taber moment.

Den bliver mere omdrejningsvillig, og falder hurtigere i omd. ved gearskift.

• #2   21. jul 2008 ikke det optimale at koste på den... endnu.
    smid hellere andre knaster i og få optimeret topstykket

• #3   21. jul 2008 Hmmm men man kan ikke købe knaster til den.. Kan man få det lavet eller få ændret de originale?

Definer Bearbejdet topstykke? Min fars buddy er topstyksmekaniker han laver kun topstykker hver dag... Kan han lave det? Han kan plane topstykker hvis det bare er det?

• #4   21. jul 2008 Så for du bare de originale slebet.
    At bearbejde et topstykke, består i at optimere flowet igennem kanalerne.. der er en planing ikke helt nok.

• #5   21. jul 2008 Westspeed i kvong kan slibe dine knaster så de bliver skarpere.

Men køb et sæt ekstra knaster til din motor - eventuelt hos www.motorimport.dk og send dem til Westspeed, så slipper du også for at du ikke kan køre i bilen mens Westspeed sliber smiley

Hvad angår lettet svinghjul, så er det velkendt at det giver dårligere moment men en mere omdrejningsvillig motor.

• #6   21. jul 2008 Okay Men han kan vel "bearbejde" toppen i forbindelse med mine løftere skal skiftes... Har har lavet det i 30 år og han snakkede også om at skifte ventiler og ventilsæder så han kan vel også tune det lidt....

Men han kan bare få mine originale ... Den står stille alligevel for tiden

• #7   21. jul 2008 Tør man iøvrigt spørge hvorfor du ikke læsser en 2,0 V6 i den?

Den motor er psyko fed, ikke så super hurtig, den er bare mega lækker...
    Har lyd som en V6 - og omdrejningsvillighed som en R4 !
    Bundtræk som en 6-benet...

Kommentér på:
Lettet svinghjul....?

Annonce