{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Kim J
Kim J
Tilmeldt:
7. jun 2004
Emner: 2 Svar: 3

corolla t-vis tuning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Angående t-vis systemet...
Ved 4500rpm. abner de 4 xtra spjæld i indsugningen og den får dobbelt at leve af. I alt 8 indsugnings-huller, Men et emne sagde at der sidder butterfly-ventiler i topstykket, hvoraf den vil miste heste hvis man fjerner t-vis. Kan det fjernes? (hvorfor ikke?) Motoren er en 4-AGE GTi corolla GB fra 1988.

Derudover skal den chippes / optimeres i sprøjt'en. kan den chip-tunes?. Jeg fandt flere andre der sætter større dyser i, men har hørt et andet sted, at det er mere end rigeligt med standard-dyser, da det er chippen der bestemmer hvor meget? (til en vis grænse).
Nogen der har prøvet dette?

Ellers skulle det hele være optimeret men skriv endelig hvis du ved hvad der mere kan gøres på suge-motor med følgende dele: Bananskrald, komplet 2" udst., knaster, plan-port. topstykke, luftfilter, afdr. svinghjul, kraftigere kobling, gas..., flere heste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  corolla t-vis tuning?
  • #1   7. sep 2008 Alt kan laves - men regn med ca 1000kr pr hk.

  • #2   7. sep 2008 Der sidder ikke noget i toppen, kun t-vis pladen mellem plenum og top.

  • #3   7. sep 2008 Du får intet ud af at chippe en 4AGE eller 4AFE så vidt jeg har set...
    Det skulle da lige være 4AGE 20v du MÅSKE kan hente et par sportskøer...

    Hvis du skal noget - skal du smide programmerbar styreboks på og så starte der...


  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jun 2004

    Emner: 2 Svar: 3
    #4   18. sep 2008 MOTOREN ER FØLGENDE: Toyota Corolla GTi 4-AGE twin-cam 16valve, t-vis indsprøjtnings-system, standard 140HK ifølge motor-import.dk

    EFTERMONTERINGEN: total renovation, 306 graders knastaksler, Performance-conefilter, 421 banan-manifold, Komplet 2" udstødning, Planet og portet topstykke, Afdrejet svinghjul, 200HK kobling, større køler, 50HK lattergas (go baby go---> 60 seconds), nips-ting, andre nips-ting og andre uvilkårlige nips-ting for dette emne... MEN..

    Bilen skal bruges til hverdags-kørsel, og får ikke tæsk hele tiden.
    Det vigtigste for mig er så mange heste som muligt ved de nederstående modifikationer. Mit problem er derfor inden jeg kan blive færdig:

    1: Kan t-vis fjernes for større indsugnings-areal?

    2: Skal jeg sætte større dyser i grundet de større knastaksler og lattergas-systemet i håb om flere heste?

    3: Kan Chip-tuning af denne motor finde sted, eventuelt link til separat styre-box hvis chip ikke er muligt?

    4: nogle guldkorn fra vetaraner (know-how-people), flere heste eller som man siger "prikken over i'et"?

    Håber på svar - power to the people.
    _________________
    wooooo - meeeee


  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jun 2004

    Emner: 2 Svar: 3
    #5   3. okt 2008 har fundet min information via P O W E R P A G E . D K... det RIGTIGE power-forum... så ses børnegalleri AKA rookies.

Kommentér på:
corolla t-vis tuning?

Annonce