Hlælp til Turbo projekt {{forumTopicSubject}}
Hej har købt en Hyundai Coupe 2,0 fra 2001 der har kørt noget race i sin fortid.
der har siddet en kæmpe turbolader på men er kørt ind uden før jeg fik den.
Motoren skulle have alle de rigtige dele til trygladning.
hvad jeg også tror for den spytter omkring 230-240hk non turbo. Jeg vil skyde den til ca 200 hk på hjulende.
Nå mit problem er at jeg ikke har den vilde erfaring med tuning eller turbo montering men har alligevel besluttet at prøve og kaste mig ud i det vilde projekt her til vinter man skal jo starte et sted.
Så derfor søger jeg nogle erfarne folk her som jeg kan bruge som sparingspartner i mit projekt evt hjælp til det grove hen af vejen mod betaling selvfølgelig.
På forhånd Tak
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 25
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 32
feb 2007
de sure vinter timer skal jo gå med et eller andet hehe
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 25
maj 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 15 Emner: 34 Svar: 644
problemstilling
du kan ikke syne bilen med det.
du kan ved uheld ikke få din forsikringspræmie udbetalt
men til dit turbo projekt skal du ind og tænke på hvad du regner med at vil lade om du vil kører over 0,8 bar eller hvad din plan er. jo højre tryk jo mere ydelse.
hvis du vil over 0,8 skal du ind og skifte indmaden i motoren stempler pejlstænger. (søg på ebay.com)
du skal have anden toppakning. turbomanifold. og downpipe. det bedste er et multipoint indsprøjtningssystem (4 dysser) hvis du kører med dualpoint elelr monopoint skal denne udskiftes med en indsprøjtning med 4 dysser. du skal til at tænke på noget justerbar motorstyrring.
Mit forslag til dig vil være at ringe til Niels AAge ved NAAK og tage en sludder med ham evt få en pris.
Når man snakker turbo er der mange måder at gøre det på. Men sørg for at lave en løsning der holder...
feb 2007
Ud fra hvad tidl ejer siger skal kompresionen bare sænkes så er den klar til turbo og selvfølgelig en justering
feb 2007
feb 2007
Går selv efter at det skal være holdbardt i længden.
Kan fortælle at de gamle trygrør var 3 tommer det er lidt vildt det er nemlig kottet op til indsugning og sat filter på.
Har set motoren før det så rimelig vildt ud.
Det jeg har fået afvide er at motoren der ligger er en ny blog der har gået 30000km hvor delene fra den gamle motor er flyttet over.
Det var lidt synd for ejeren mellem mig og den første ejer sagde nej tak til at få lader med altså monteret for 20000kr det tror jeg nok jeg havde sagt ja til hehe
feb 2007
Tror ikke de laver særlig meget for under 50000kr
Hlælp til Turbo projekt