601 visninger
|
Oprettet:
turbo styresysten MF2 carisma? {{forumTopicSubject}}
hej jeg vil bygge turbo på min carisma. bygger selv manifold.
MED MINDRE DER ER EN DER KENDER ET DE PASSER PÅ TIL TURBO.
men tænkte den enste anden carisma jeg kan se der har turbo kører med mf2 styresystem
tænkte på hvor kan man få det henne så det passer til carisma og hvad koster det ca?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Søg på google.
Regn med at bruge ca 1000-1500 kroner per hk du får ud af at bygge turbokit selv.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Ja hvad skal man dog vælge.
okt 2005
Følger: 35 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 53 Svar: 85
vil bruge det som at det kommer til at koste.
er ved og lave en manifold.
så skal self bruge penge på turbo
styring
rør
ic
osv
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 32 Svar: 1.419
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Spørg HVEM som helst der har bygget turbo på en NA motor og har en bil der kan HOLDE til det - og de vil svare dig at prisen på 1000kr pr hk er lavt sat.
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
For at lave 250hk i en starlet, kræver det følgene:
Motor: 6k
Stempler: 3k
Pakningskit: 2k
Turbosæt, 4.5k
IC og rør samt udstødning 15k
Motorstyring samt indkøring: 6k
36.5k hvis man kan lave selv.
146 kr per HK. Hvis jeg skal ofre 1000 kr per HK så koster det 250000 kr. Det jo helt hen i vejret...
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
Så prisen er 160kr per HK Og det er 100% holdbart...
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 32 Svar: 1.419
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Når jeg siger "holdbar", mener jeg ikke kun motoren, men også trækaksler, motorophæng og gearkasse, samt bremser, undervogn og alle de andre herlige ting som får en bil til at fungere.
Hvad nytter det at have 250hk hvis man ikke hverken kan styre eller stoppe igen?
Hvis motoren har 100hk i forvejen, er det også 40.000 delt med 150 = 266 kroner per hk.
Men hvor længe holder det så før motoren skal renoveres eller repareres på?
Det er nemlig det sjove ved turboprojekter - der er ingen garantier for noget som helst.
okt 2005
Følger: 35 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 53 Svar: 85
men det med elektronik er ikke så meget mig.
hvordan skal styring kobles til osv?
hvordan får jeg den programeret til min bil?.
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
Trækaksler, og gearkasse holder fint til 250hk. Holder faktisk til 400 hk.
Motoren holder også, da det eneste der ik kan holde er stemplerne. Og de er udskiftet med smedet. Og indregnet.
Bremserne kan tages fra en Glanza V, koster 5k til hele vejen rundt.
Undervognen er ikke noget man regner med som holdbarhed på en bil. Men det koster 10k at få en ræser undervogn på sådan en. Gevind, tårnstivere, bøsningere, andre krængnings stabilsatorere.
Nu har vi så en bil til 55k gøjl, som har 250hk. Og er trackday klar, og vej klar. Kan bremse og styre så du ryger ud af sædet.
Alt i alt, 315 kr per HK, da bilen havde 75hk til at starte med. Smider vi så 15k mere og stripper kabinen, så har vi også dæk, fælge, sæder og H-Seler.
Og så er vi oppe i 400 kr per HK. Men så mangler den også bur og shortshift før den er klar til DTC.
Men det er da 600kr per HK fra dit regne maskine... Dem kan man jo så bruge på bur, shortshift, evt en højere gearet kasse, samt radio. Og så er den faktisk klar til DM i et eller andet ræs. Evt rally...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Og det må siges at være lidt umodent at skrive PB til folk og så sætte dem på filterliste...
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
jun 2006
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 223
turbo styresysten MF2 carisma?