{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

turbo styresysten MF2 carisma? {{forumTopicSubject}}

hej jeg vil bygge turbo på min carisma. bygger selv manifold.
MED MINDRE DER ER EN DER KENDER ET DE PASSER PÅ TIL TURBO.

men tænkte den enste anden carisma jeg kan se der har turbo kører med mf2 styresystem
tænkte på hvor kan man få det henne så det passer til carisma og hvad koster det ca?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo styresysten MF2 carisma?
  • #1   12. okt 2008 turbomotor.dk har MF2 - og sikkert også andre.

Søg på google.

Regn med at bruge ca 1000-1500 kroner per hk du får ud af at bygge turbokit selv.

• #3   12. okt 2008 MF2 koster så 3200 - og en Megasquirt motorstyring koster 3000...

Ja hvad skal man dog vælge. smiley

• #4   12. okt 2008 ved ikke hvor meget jeg vil bruge endnu.
    vil bruge det som at det kommer til at koste.
    er ved og lave en manifold.
    så skal self bruge penge på turbo
    styring
    rør
    ic
    osv

• #5   12. okt 2008 sajmon: 1000 kr pr. HK gælder ikke ved Turbo men ved NA tuning

• #6   12. okt 2008 Claus H - Hvis det skal holde mere end 20 minutter - så gælder det skam fint.

Spørg HVEM som helst der har bygget turbo på en NA motor og har en bil der kan HOLDE til det - og de vil svare dig at prisen på 1000kr pr hk er lavt sat.

• #7   12. okt 2008 Hvis man selv kan og vil, så koster turbo hk ikke meget mere end 150 kr stykket. Tilgæld skal du så også smide omkring 5k for det aller billigste setup...

• #8   12. okt 2008 Sajmon.

For at lave 250hk i en starlet, kræver det følgene:

Motor: 6k
    Stempler: 3k
    Pakningskit: 2k
    Turbosæt, 4.5k
    IC og rør samt udstødning 15k
    Motorstyring samt indkøring: 6k

36.5k hvis man kan lave selv.

146 kr per HK. Hvis jeg skal ofre 1000 kr per HK så koster det 250000 kr. Det jo helt hen i vejret...

• #9   12. okt 2008 Ups, glemte kobling, 3.5k

Så prisen er 160kr per HK Og det er 100% holdbart...

• #10   12. okt 2008 Sajmon: prøv at kigge rundt hvad komplette turbokits koster til forskellige biler der holder, du finder ikke mange der koster over 100K,

• #11   12. okt 2008 Jeg udtrykte mig måske lidt forkert...

Når jeg siger "holdbar", mener jeg ikke kun motoren, men også trækaksler, motorophæng og gearkasse, samt bremser, undervogn og alle de andre herlige ting som får en bil til at fungere.

Hvad nytter det at have 250hk hvis man ikke hverken kan styre eller stoppe igen?

Hvis motoren har 100hk i forvejen, er det også 40.000 delt med 150 = 266 kroner per hk.

Men hvor længe holder det så før motoren skal renoveres eller repareres på?

Det er nemlig det sjove ved turboprojekter - der er ingen garantier for noget som helst.

• #12   12. okt 2008 alt det med turbo osv har jeg fuldstændig styre på.

men det med elektronik er ikke så meget mig.
    hvordan skal styring kobles til osv?
    hvordan får jeg den programeret til min bil?.

• #13   12. okt 2008 Sajmon:

Trækaksler, og gearkasse holder fint til 250hk. Holder faktisk til 400 hk.

Motoren holder også, da det eneste der ik kan holde er stemplerne. Og de er udskiftet med smedet. Og indregnet.

Bremserne kan tages fra en Glanza V, koster 5k til hele vejen rundt.

Undervognen er ikke noget man regner med som holdbarhed på en bil. Men det koster 10k at få en ræser undervogn på sådan en. Gevind, tårnstivere, bøsningere, andre krængnings stabilsatorere.

Nu har vi så en bil til 55k gøjl, som har 250hk. Og er trackday klar, og vej klar. Kan bremse og styre så du ryger ud af sædet.

Alt i alt, 315 kr per HK, da bilen havde 75hk til at starte med. Smider vi så 15k mere og stripper kabinen, så har vi også dæk, fælge, sæder og H-Seler.

Og så er vi oppe i 400 kr per HK. Men så mangler den også bur og shortshift før den er klar til DTC.

Men det er da 600kr per HK fra dit regne maskine... Dem kan man jo så bruge på bur, shortshift, evt en højere gearet kasse, samt radio. Og så er den faktisk klar til DM i et eller andet ræs. Evt rally...

• #14   12. okt 2008 Ja så mangler du bare at lave samme udregning på en Carisma...

Og det må siges at være lidt umodent at skrive PB til folk og så sætte dem på filterliste...

• #15   12. okt 2008 Og forresten hedder det "endnu"... smiley

• #16   12. okt 2008 lol ja det kan vi kun blive enige om... Aner faktisk ik hvorfor du står på den... Men du er hermed slettet. Så nu står der ingen...

• #17   24. okt 2008 Har turbo og manifold til en carisma hvis det har interesse

Kommentér på:
turbo styresysten MF2 carisma?

Annonce