Tændingsbanken {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået monteret turbo på min bil, og nu giver den noget tændingsbanken.
Jeg har fået målt den i dag og med den ene ECU gav den for lidt benzin og den anden for meget, og dermed antændte den ved kompression og ikke ved gnist (ja haha jeg har en Skyline Turbo Diesel....)
Mit spørgsmål er så, ville jeg ikke kunne købe en Apexi SAFC 2 og få den indstillet så den korigerer benzintilførslen ved forskelligt tryk?
Dem jeg har snakket med har snakket om alt fra benzinregulator til tykkere toppakning til anden motorstyring.. og jeg må indrømme at jeg er ved at være lidt lost.. og at jeg på samme tid ikke har lært så meget om turboer endnu gør det ikke meget nemmere.
Link til info om SAFC 2:
http://www.temple-tuning.co.uk/apexi-s-afc-2-160-p.asp
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
hvis du skal være gammel klog så det ikk her vi gider høre på det..
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
Svar jeg kan bruge til noget vil være "Nej den kan du ikke bruge fordi... osv..." eller "Det du skal bruge er... osv.."
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
Hvis den bare baker, kunne du prøve med noget 99 oktan, men hvis blandingen direkte er for mager, kan du chippe din org. motorstyring, eller købe en anden motor styring, evt. megasquirt.. men det afhænger jo af hvor meget du vil bruge på det.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 425
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 435 Svar: 5.698
okt 2005
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 43 Svar: 1.308
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Som jeg har forstået en mapning, så er det netop DER hestene og holdbarheden kan hentes.. Altså forholdet mellem ladetryk, benzinmængde og tændingstidspunkt.
Jeg ville klart ofre de sidste 3000-5000 kr på en stand-alone motorstyring, og så (forhåbentlig) undgå at smadre motorværket.
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 425
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
Kompressionen er ikke blevet ændret og der er heller ikke kommet andre stempler i.
Jeg KUNNE jo komme en anden toppakning på så kompressionen bliver sænket, men det "fintuner" den jo ikke. Og det skal lidt af et lykketræf hvis man rammer den rigtige blanding "bare sådan".
Der er monteret en std turbo med uprated mølle og udfræset indgang, en FMIC og 3" downpipe, ud over det er alt fra en std turbo model.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Det du mangler er motorstyring, korrekt?
Vær fornuftig og lav ombygningen korrekt, med en ny motorstyring. Du vil jo græde snot hvis stemplerne smelter, fordi du sparede en 3000kr seddel.
Måske 6 nye stempler ikke koster det en motorstyring koster, meeeen tid er jo også penge. Og en motorhaveri tager ofte en del mere med sig, end blot de defekte stumper.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
Så ja det kunne godt være at det var den eneste rigtige løsning..
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 425
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
Jeg hiver fat på en prof, stiller bilen og henter den når den er klar
Tak skal i ha.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
min opfattelse er at han har taget alt fra en turbo motor o sat over på hans egen (dog uden svar)
Så vil da gå ud fra at han også har skiftet til rør der er egnet til trykladning..
Tændingsbanken