{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Chipning af turbo-diesel {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg tuningsboks i bimmeren, boksen er fra Sanco, men indkøbt i tyskland.

-Har efter monteringen af boksen haft bøvl med motorgangen på bilen, det er som om at i det område hvor bilen lige skal til at tage rigtig ved så skyder den og sætter ud, det er i intervallet 2200omdr.-3500omdr. cirka..
-boksen har 3 justeringsskruer, en til dieselmængden i intervallet 2500-5000omdr og en fra tomgang og så til 2500omdr. og den sidste er til det dynamiske felt.

Der er loddet 6 ledninger på de ledningen som går til bilens styreboks. Den ene af disse ledninger fra tuningsboksen kan enten sidde på nr. 13 eller nr. 12 til boksen, og der er stor forskel, hvis ledningen sidder på 12'eren så skal der KUN justeres på dieselmængden og sidder den på 13'eren er det turboskruen som gør foreskellen...
Nogen som har haft lign. problemer med chipning?

mvh tobias


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chipning af turbo-diesel
  • #1   13. dec 2008 smid lortet ud og få det gjort rigtigt evt. ved www.scantune.dk der fik jeg lavet min. Der sker en del mere nu.

  • #2   13. dec 2008 Tak for rådet, tilhører dog den stolte skare af garagefuskere og jeg kan ikke så mig slået af en boks...det må være til at finde ud af hvad den gør og hvorfor den ikke kører ordenligt...

  • #3   14. dec 2008 Du kan groft sagt dele boksene op i to kategorier.

    1) Railboks
    Med denne boks snyder du motorstyringen til at tro at den kører med et lavere dysetryk end det den egentlig gør. Boksen er yderst simpel - det er ofte kun en modstand og et print til at "sortere" tomgangen fra - man ønsker ikke hævet dysetryk i tomgang. Højere dysetryk giver højere virkningsgrad og dermed mere effekt med samme mængde diesel.

    2) Dyseboks
    Med denne boks forlænger du åbningstiden på dyserne i forhold til hvad din motorstyring tror. Igen har de fleste bokse mulighed for at skære tomgangen væk - igen ønsker man ikke forlænget åbningstid i tomgang. Hæver du åbningstiden vil der komme mere diesel ind, men det bliver indsprøjtet senere (pga. længere åbningstid) og du vil derfor typisk få en del røg, specielt hvis den er skruet helt på. Mere dyseåbning ændrer ikke på virkningsgraden per se, men fordi dyseåbningen kan blive for lang vil en del diesel blot komme ud som røg.

    Når dette er sagt, så vil jeg KLART anbefale dig at gå efter en ordentlig chipning - en boks kan ALDRIG blive halvt så god som en chipning.


Kommentér på:
Chipning af turbo-diesel

Annonce