{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.890 visninger | Oprettet:

jacques b
jacques b
Tilmeldt:
4. mar 2007
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48

BMW E36 M50 eller M52? Tuning!! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står og skal til at købe en E36. Den skal self tunes, men hvordan? Den skal kunne synes!

Det skal self være en 6 cyl min. 2.0 men planen er at finde en 325i..

Jeg har set mig lidt omkring. Og er kommet frem til følgende.
Hvis det bliver en 325i vil jeg smide 328i krumtap/plejstænger/stempler i, det skulle få den op på 220hk er det rigtigt?

Hvis det bliver uden turbo er jeg kommet frem til dette:
bananmanifold + udstødning self
knast + porte og plane toppen
skifte indsugningsmanifold f.eks alpina eller schrik. eller individual spjældhuse.
chip
lettere svinghjul
Jeg har gættet mig lidt frem til at den vil yde omkring de 270hk med ovenstående ændringer.. hvad mener du?
Er der mere jeg kan lave ved den uden turbo?

Men da oven stående kommer til at løbe op omkring 50.000kr hvis det kan gørre det, vil jeg os gerne høre lidt om hva muligheder der er med turbo. Og hvor finder jeg et bolt on kit (skal være med extern wastegate) til få penge der er tvu godkendt, bilen skal kunne synes! hvis der skal turbo på skal ladetrykket self kunne hæves efter den er blevet synet, og sænkes igen ved næste syn. Det hovedsageliger er bare at den skal være godkendt med turbo ellers gider jeg ikke..

Hvilken motor er bedst m50 eller m52?
Og hvilke årgange har vanos? og hvad betydning har det?

Og hvad skal jeg være ops på når jeg køber en E36?

Håber ik kan svare på nogle af mine mange spørgsmål smiley

Mvh.
Jacques


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E36 M50 eller M52? Tuning!!
  • #1   13. feb 2009 hmm hva med at købe en 328i, også smide en motor i fra en 330i, for så holde du dig inden for de 20%, så har du jo allerede 231 og 300nm som stand punkt


  • #2   13. feb 2009 det ikke bare lige at gøre som jeg har forstået det da m 54 blokken køre med eletronisk speder og den anden m52 køre med alm kabel. men er ikke helt sikker !!!

  • #3   13. feb 2009 hmm er det ikke bare et potensiometer der styrre det, men ved det da ikke

  • #4   13. feb 2009 men ellers er en en m52 328er med m 50 indsugning er altid en nem og billig løsning smiley

  • #5   13. feb 2009 eller en m52, også på med nogen spjældhuse fra en m3`er

  • #6   13. feb 2009 Find en 323 (2.3) og læg en 328 (2.8) i

  • #7   13. feb 2009 vrølv.. en 323 er naturligvis en 2.5

  • #8   13. feb 2009 nicki P
    hvaså hvis han engang kommer ud for en ulykke, og der ligger en m3 motor i selv om bilen kun er en 325i, så har han jo en kæmpe problem


  • #9   14. feb 2009 hvad med at bruge M3 motoren fra USA. Den kører jo med M50 manifold.
    Det er da et ganske okay udgangspunkt.

    ellers tag en 325 M50 maskine og få den boret op til 3.0 eller 3.2


  • jacques b
    jacques b Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 48
    #10   15. feb 2009 Nicki P: Jeg gider ik ligge en m3 motor i da det skriger alngt væk af en ulovlig motor....

    Ralle: så vidt jeg har forstået får en 328 motor 220hk hvis man smider 325 indsprøjtning på.. Og der med også omvendt hvis man smider 328 krumtap/plejstænger/stempler i en 325 så derfor sins jeg det virker for besværligt at smide en 330er i...
    Ps. passer spjældhusene lige over på fra en m3? og er der mere jeg kan bruge fra en m3 motor?

    Kennede: du skriver: men ellers er en en m52 328er med m 50 indsugning er altid en nem og billig løsning smiley
    Er det det sammen jeg snakker om mht. ovenstående 328motor og 325 indsprøjt??

    Anders H: Tja man ku måske godt luske en m3 usa motor igennem syn men tror den bliver svær at få fat på...

    Men hvad siger i til at smide et bolt on turbo kit på? Det er dog ikke noget jeg gider hvis motoren bliver ustabil af det og heller ikke hvis den ik kan synes med den..


  • #11   15. jul 2009 michael A. jah men så snart du skifter krumtap så gælder 20% reglen smiley men held og lykke med projektet.
    jeg er selv i gang med at tune en 325i m50 kig evt under mmin profil


Kommentér på:
BMW E36 M50 eller M52? Tuning!!

Annonce