{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Pris på Turbo Projekt ?! {{forumTopicSubject}}

Kay - Har længe overvejet det - og det store spørgsmål er jo egentlig kun prisen?

Har en Corsa B 1.4i 8v - Min "indre" plan er såmænd ikke heeelt vild eller noed.

Projektet skulle bestå af en lille turbo T2 feks

Billig Intercooler - ca. 1500kr har jeg set dem til

Men videre rækker min forstand ikke - er der noen der har et realistisk bud på hvor billigt man ka bygge en turbo på min Corsa, uden at skulle ud i ny toppakning osv (regner med at den originale kan klare en lille turbo, som max skal kører for 0.6bar)

Motor styring - Rørføring - manifold - og alt det jeg ikke har tænkt på?!

Håber på svar - Er ikke noed der haster - måske min idé bliver skudt helt i sænk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på Turbo Projekt ?!
  • #1   5. jun 2005 Det kan godt gøres billigt, hvis du kan finde stumperne brugt, og du selv kan lave lidt, eller har nogen venner der har forstand på det. Du skal nok heller ikke over 0,5 bar hvis du ikke vil skifte kobling, stempler og plejlstænger, hvis den kommer højere op i ladetryk skal du ihvertfald få den justeret ordentligt med benzinen så det ikke bare siger bum, og så står du stille.
    Hvis du skal have fagfolk til at lave det, skal du nok regne med at give over 20K for det, så det er lidt pebret.. Så er spørgsmålet bare hvor meget man kan hive ud af sådan en lille std. 1,4i og om det er det værd, det spørgsmål skal du nok stilel dig selv!
    Tror det ville være billigere og lovligt, hvis du solgte den du har nu, og så køber en anden og hurtigere bil.

• #2   5. jun 2005 Jah - du har sq nok ret - sq os udelukkende være for sjov - og spørgsmålet er hvor let den ville være at komme af med, hvis der sidder en turbo på den? - Så tror alle bare den er blevet pryglet igennem?!

• #3   6. jun 2005 Vil nok osse anbefale at lade være og så købe en bil der kan holde til det.....Skal tuning gøre rigtigt så det virker og holder koster det altså kassen...
    Eks.. Corolla GT Twin Cam med Turbo.. 418 hk og 36 Kilo i moment..virker og holder men står i cirka 150.000

• #4   6. jun 2005 Der skal da nok være en eller anden Vmax brian der vil have bilen, når han ser der er turbo på..

Martin B: Er det en dansk Corolla? og er du sikker på den har 36.000 Nm ? ;P

• #5   6. jun 2005 Lasse N:

Ja det er en Dansk Corolla og den kommer til DHB i weekenden, kender den og har set den køre!

Indtil videre kan det kun nævnes at den er SYG!!! og lyder meget voldsom, næsten som en F16 når den skal starte :o)

Du kan skrive på flere måder hvad momentet er.. enten 36 Kilo eller 360 nm begge dele er nu det samme smiley

• #6   7. jun 2005 @martin b.
    Du kan sagtens lave over 400 hk for under 20 kilo.
    Min kammerat's starlet laver over 400 hk,den kommer også til DHB.
    MVH Finn

Kommentér på:
Pris på Turbo Projekt ?!

Annonce