BOV ved Turbo eller Manifold? {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen, jeg har hørt en del forskellige ting om hvor en BOV bør sidde, nogle mener den bør sidde tæt på manifolden for at få hurtiger vakuum respons, imens andre mener den skal sidde tæt på turboen for at skåne den for al den luft der prøver at komme ud, betinget der ikke er nogen recirkulerende ventil på i forvejen.
hva syntes i?
Jeg mener selv den sidde så tæt på turboen, så når der lukkes og ventilen åbnes, så kan der komme mere luft i ventilen, og derved mere lyd og turboen skal ikke kæme med al den luft der gerne vil ud. ved godt at så er systemet "tomt" for luft og at der så skal opdannes tryk igen, men nu er det jo ikke ligefrem Hyper racing motor jeg har he he.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 153
aug 2007
Følger: 119 Følgere: 120 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 2.472
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 84 Svar: 451
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Men du kan evt læse denne tråd igennem.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=18414&highlight=placering++bov
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Og ja, det kan i bund og grund være total lige meget, hvilket jeg også har skrevet før
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
BOV ved Turbo eller Manifold?