{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.235 visninger | Oprettet:

ødelagt luftmængdemåler pga. kn filter {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer som nogensinde har været ude for dette og evt ved hvad det skyldes.... jeg vil til at have luftfilter kit på, men keg får hele tiden alle mulige ting at vide... bla. at min luftmængde måler står af p.g.a. det rense olie man skal bruge..... jeg synes bare aldrig jeg har hørt nogle som egentlig HAR haft det problem.... så jeg vil bare lige høre nogle kloge ord vedrørende om jeg skal smide det på eller om jeg skal droppe det:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ødelagt luftmængdemåler pga. kn filter
  • #1   17. jun 2005 Jeg har prøvet det. Det kostede 2.650,- + moms at køre med sportsfilter én uge.

Olien fra filtret sætter sig på tråden, og massemåleren virker ikke. Jeg gik fra 130 til 85 HK.

Papirfilter i min vogn fremover.

• #2   17. jun 2005 Tja, der er jo meget delte meninger om dette.. Men hvis du sætter sådan et filter på med olie, kan du jo bare rense din lmm engang hver halve år.. Så skulle der ikke være noget problem i det.. Tror jeg ikke smiley Her er link om hvordan du renser den http://www.vagcars.dk/techinfo/maf/index.htm

• #3   17. jun 2005 Ja nogle er heldige og andre er ikke...

• #4   17. jun 2005 rene) har du aldrig haft problemer med dit bmc?

• #5   17. jun 2005 henrik) hmmm meget træls oplevelse du har haft..... man får desværre bare ikke noget brum brum ud af et alm oao filter:o/

• #6   17. jun 2005 Jeg har også haft skiftet min luft mængde måler pga. at bilen har kørt med KN filter..

• #7   17. jun 2005 ja der skulle stå pap filter:o) hmmm nu er der to der har prøvet det.... det begynder at at se skidt ud.o/

• #8   17. jun 2005 Jeg har aldrig haft problemer med min, når man læser rensevejledningen står der i øvrigt også at man skal huske at lade olien trænge ind osv. efter man har renset filter smiley

• #9   17. jun 2005 Jeg har hørt at de 20V motorer fra VW ikk kan måle det... Noget med noget modstand som bliver forminsket også kager det bare for luftmængde måleren

• #10   17. jun 2005 Mikkel - Nej det har jeg ikke.. Eller jo, inden jeg fik sat et rør på så filtret kom væk fra lmm.. Eller overhovedet ikke det mindste.. Ved osse tonsvis af andre kører med det smiley

• #11   17. jun 2005 jeg får en 90 graders bøjning på og et rør på ca 20 cm... mon det er langt nok fra lmm........ jeg tør fandme næsten ikke løbe risikoen at skulle bruge næsten 3000 kr hvis det går galt

• #12   17. jun 2005 Ja det er jo op til dig selv.. Jeg vil ikke sige du skal når jeg ikke kan garantere om den ville funke.. Men jeg mener bmc filtre ikke har olie (mener jeg) Eller kan du inde på krogmc.dk købe apexi og de har ikke olie i..

• #13   17. jun 2005 Har monteret et KN Thyphoon kit på min...no problems alet ikke...spiller 110% og er yderst tilfreds

• #14   19. jun 2005 Så må jeg heller komme på banen.
    Det er trodt alt mig der har BMC i DK.

Vi har efter en del klager fra folk som har brugt andre filtre på markedet udviklet en metode, så man ikke brænder luftmængdemåleren af og denne metode virker faktisk 100 %.
    Der er olie i BMC filtrene, men der sker ikke noget med luftmængdemåleren, hvis man gør som vi siger.

Apexi filtrene er uden olie. Og dem har vi også.
    HKS filtrene sælger vi også, men i forskellige tests har de vist at de ikke er så optimale ang. filtrering.

Skulle dette ikke være svar nok så ring el. skriv til mig og lad os få en snak.
    I nær fremtid bliver det også muligt at komme forbi forretningen at se filtrene og spørge løs......

• #15   19. jun 2005 Hey nk

Hvad er det da for en metode i anbefaler hvis man har et bmc luftfilter??

• #16   19. jun 2005 Hej René

Vi prøvede os lidt frem og den bedste måde uden at miste for meget effekt, hvis noget, er ganske enkelt at monterer et rør og så filteret.
    Men et langt rør giver mindre effekt. Så alt det de andre laver virker langt fra optimalt. Men det må de jo om og hvis kunderne vil købe det, så er det op til dem.
    Jeg ville aldrig smide alt det der 57i "og jeg skal gi' dig skal jeg" på min bil. Power wrap er der heller ingen effekt i, men kunderne køber det pga. mærkede.... men derfor er det stadig spild af penge.

Vi har også en del erfaring med Pug. Dem er der også en lille fidus med :o)

MVh.

• #17   21. jun 2005 Har kørt med K&N filter på min bimmer alle dage og der har ingen problemer været overhovedet..

• #18   21. jun 2005 Enig, ved nu heller ikke hvad problemet er og KN er og bliver de suvarænt største og det bliver de med garanti ikke fordi de laver lorteprodukter hvor bilen går i stykker...

• #19   22. jun 2005 Nu er det nok mere et spørgsmål om reklamen kn laver end viden, der gør at i har købt kn......

Og jo, kn har lavet noget der ødelægger bilen, men de vil ikke gøre noget ved det. Og der er heller ikke den store hjælp fra importøren, når det er gået galt.

• #20   22. jun 2005 N K:Nu er det jo ikke ligefrem fordi din mening er særlig uvildig... Det fremmer jo salget hos dig hvis du kan få folk til at gå fra K&N filtre..

• Thomas a
    Thomas a Tilmeldt:
    maj 2005

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #21   27. jun 2005 N K:

Jeg har en pug 205 1.4 xr.
    I min bil er filteret monteret i en underlig rund kasse.. Hvis jeg bygger dette om og smider et "normalt" filter paa, vil dette saa give en markant forskel?

Jeg har K&N nu btw, og det virker fint.. Den er ikke doed endnu ihvertfald smiley

• Thomas a
    Thomas a Tilmeldt:
    maj 2005

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #22   27. jun 2005 Og evt, ville jeres luftfiltre virke bedre? smiley Og er der nogen her ved noget om hvor nemt det er at bugge indsugningen om? smiley

Kommentér på:
ødelagt luftmængdemåler pga. kn filter

Annonce