{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.016 visninger | Oprettet:

tuning af 3sge moter (mr2 sw20) {{forumTopicSubject}}

hey folkens. jeg skal til et nyt projekt. har en 3sge motor fra min mr2 som skal laves vild... meget vild.... jeg er godt klar over der skal en turbo til. men er der nogle der ved noget om krumtap. stempler, ventiler, indsugning, eller andet... og gerne nogle links til produkter.... regner godt nok ikke med at bruge mere end 40 -50.000 på motoren i alt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tuning af 3sge moter (mr2 sw20)
  • #1   6. apr 2009 køb da en 3sgte med 245hk smiley

• #2   6. apr 2009 Hvor vild er meget vild i form af hk/nm?

Og ja køb en 3SGTE om det er en 200/225/245 model er ligemeget hvis den skal over 300hk, så skal de hele alligevel skiftes

• #3   6. apr 2009 jeg satser på over 300hk.. har bare hørt at det skulle være vildt bøvlet at skifte fra 3sge til 3sgte.. især når man ikke har en tegning over ledningsnettet.

• #4   6. apr 2009 alle ophæng osv er det samme. og glem ledningsnet. og køb MS motorstyring. turbomotor.dk er din ven;D

• #5   6. apr 2009 ja det er nok et bøvl at skifte. men tror det er billigere og hive 300hk ud af en 3 sgte min har ca 300 hk og det er ikke det vilde der er lavet ved den smiley

• #6   6. apr 2009 og vil man ikke bruge turbomotor.dk findes der rigeligt med alternativer.. ;o)
    men et rearcut med en Gen 3 3S-GTE kommer du hurtigere og billigere langt med i forhold til at tune på en N/A 3S-GE.
    Har du styreboksen fra rearcuttet er det et spørgsmål om en lille håndfuld ledninger der skal rykkes rundt/loddes om... så er du kørende med 245 Turbo HK....
    bare husk at det ikke er lovligt at bygge en GTI om til Turbo uden minimum at ligge et girokort hos told og snot... ;o)
    ved ikke hvor meget der skal rykkes med over (bremser/undervogn?) før det er lovligt... :o)

• #7   6. apr 2009 Der skal komplette bremser over samt tårnstiverne, men det er også det..

Og det er et større bøvl at tune på 3SGE end at smide en 3SGTE i og skidt med ledningerne, skal du over 300hk, så skal du alligevel kører med programmérbar styring

• #8   6. apr 2009 skal du lave seriøst mange HK på en 3S-GTE skal du hive fat i Jesper herinde fra.. ;o)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95783

• #9   6. apr 2009 ja det er nok rigtig nok. 3sgte kan man jo få for ca 9 - 10.000. og den er noget nemmere at finde dele til.
    bjarne E... bare af nyskerighed.. ved du hvor hurtig din er fra 0 til 100??

• #10   6. apr 2009 esben N
    nej men det går pænt stærkt smiley

• #11   6. apr 2009 Mit gæt er at Bjarnes med knap 300hk er lige et stykke under 6 sek., hvilket er ret hurtigt.

Og ja, skal du have mange hk, så drop et komplet rearcut, bare tag motor/gearkasse og så på med en anden turbo, dyser, IC og motorstyring, så er 350-400hk ikke et problem.

Bare husk på at afgiften ligger mellem 60-70k, da man idag skal betale fuld afgift og ikke som før, hvor man kunne nøjes med forskelsafgift

• #12   6. apr 2009 hmm.. ved godt der skal snakkes med told og skat.. men har mange gange tænkt på hvem der skulle opdage det.. sidst jeg var til syn havde synsmanden INGEN anelse om hvilken bil jeg havde, før jeg fortalte lidt om dem. tror han var misundelig. han dumpede den første gang pga lyset ikke var helt rigtig og der var lidt slør i styrtøget... jeg havde rimelig travlt på det tidspunkt, så den røg bare til mekaniker.. eller faktisk 2. den første kunne ikke finde ud af det. og vildt nok kom det til at koste ca 16.000 kr at få det slør lavet..

• #13   6. apr 2009 Jesper S tak for oplysningen smiley

• #14   6. apr 2009 Problemet er ikke så meget synsmanden.. men hvis du er impliceret i en ulykke, så kan forsikringen nægte at betale.. ikke kun for din bil, men også skader du har forvoldt på andre.

Men det er korrekt at nogle synsmænd ikke altid ved om det der skal sidde en turbo eller ej i sådan en bil, men det er din pligt at oplyse eventuelle konstruktive ændringer.

Jeg er lidt ligeglad hvad du gør, sålænge du ikke kører mig ned smiley
    Jeg siger det bare så du ved det smiley

• #15   6. apr 2009 bjarne E, jeg er sikker på du ikke er i tvivl smiley
    Men ellers har jeg udstyr til at teste det.. min var 5.9sek med 275hk/425nm., så din er nok en anelse hurtigere.

• #16   6. apr 2009 esben N hvis du kører galt eller kører nogen ned så er der ingen forsikring der dækker det hvis det ikke er den rigtige motor der er i bilen

• #17   6. apr 2009 .. det er derfor Bjarne kører i en original SW22 smiley
    Yea!! smiley

• #18   6. apr 2009 ja jesper s.. det var enlig en ret god point.. så er det jo bare på tide at spare sammen. nogle der mangler at få lavet noget El i deres hus smiley der er jo lidt fordele ved at være håndværker..
    men tak for snakken folkens smiley

• #19   6. apr 2009 Jesper S
    det kunne da være sjovt at få den testet. jeg kan se du har mange toyotaer så du ved vel ikke sådan ca hvad det koster at få skiftet tandrem på sådan en mr2.

• #20   6. apr 2009 I sidste ende er det bedste og billigste at sælge din GTi og købe en original SW22, den kan fås for mellem 125 og 150k med afgift fra tyskland.

• #21   6. apr 2009 Bjarne.. motoren skal ud.. jeg har gjort det på 7-8 stykker nu.. så du er velkommen til at smide den af hos mig, så klarer jeg den.. skriv en PM hvis du er interesseret. smiley

• #22   7. apr 2009 Hvis du kun skal have 300-320hk, så er der ingen grund til og skifte noget i motor.
    Der kører 245hk mr2 med hævet ladetryk på orginal box der laver 310 hk mener jeg.

Du kan også vælge en 265hk udgave, michael har 321hk i hans ved 1,2 bar på standard motor.

• #23   7. apr 2009 Jeps, det er nemlig rigtigt Finn, men skal du over 280hk med std. komponenter (her tænker jeg ikke på de interne, de er gode for langt over 500 på alle typer), så skal du have 245hk modellen, for 200/225 modellen har ikke power nok i turbo/top og flowet er for dårligt i AFM.

Men 245 modellen kan godt presses lige på den anden side af 300 og 265 op til 325hk.

Men skal du over 300 alligevel, så er det ligemeget hvilken model, det er bedst at skifte turbo, dyser og IC alligevel.. mere vil altid ha mere smiley

• #25   11. apr 2009 Heyer: Tror ikke dur, da det er med flowmeter, syntes jeg kan se.

• #26   12. apr 2009 Ja, hvis det skal være den der linkes til og den skal over 300hk, så skal der skiftes til programmérbar ECU, andre dyser og gerne, men ikke nødvendigvis anden turbo (hvis den skal ret meget over 300hk skal den skiftes), gerne anden IC og udstødning også.

Som std. får du max 280hk ud af den med AFM

• #27   12. jun 2010 ville lige høre og i ved hvor man kan for krumtap til sådan en 3sgte'er vis planern er op mod 600 hk ? smiley

• #28   12. jun 2010 plejlstænger bliver carillio og stempler også, resten hks, og lejer og sådan powerentrprice smiley

• #29   12. jun 2010 Hvad er der galt med den orginale ?

• #30   13. jun 2010 kan den holde til det ? vis man gerne vil have lidt flere omf. uf af den ? smiley

• #31   13. jun 2010 Min kammaerat fra norge lavede 476 hjul hk ved 1,5 bar mener jeg, han lader 2 bar nu.

Anden ting, har du nogen sinde hørt en toyota krumtap gå istykker.

• #32   13. jun 2010 okay det lyder slet ikke dumt smiley er den så højt oppe nu ? smiley ved godt hvad det er for en er jeg ret sikker på smiley

nej har ikke hørt om meget toyota der går i stykker smiley

ud over min egen med den var også tunet smiley

men køre den ikke med stroker ?? fra hks ?

• #33   13. jun 2010 Nope, markus kører stadig kun 2.0.

• #34   13. jun 2010 kunne jeg se smiley var lige inde og lure smiley

men tak for hjælpen så holder jeg mig til min gl krumtap smiley
    hans løber vis næsten også til 10.000 omd smiley det er helt vildt jo smiley det næsten 100 i først gear smiley

de sku nogle dejlige biler de mr2'er smiley
    1 gang toyota altid toyota smiley

Kommentér på:
tuning af 3sge moter (mr2 sw20)

Annonce