4.016 visninger
|
Oprettet:
tuning af 3sge moter (mr2 sw20) {{forumTopicSubject}}
hey folkens. jeg skal til et nyt projekt. har en 3sge motor fra min mr2 som skal laves vild... meget vild.... jeg er godt klar over der skal en turbo til. men er der nogle der ved noget om krumtap. stempler, ventiler, indsugning, eller andet... og gerne nogle links til produkter.... regner godt nok ikke med at bruge mere end 40 -50.000 på motoren i alt.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 882
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Og ja køb en 3SGTE om det er en 200/225/245 model er ligemeget hvis den skal over 300hk, så skal de hele alligevel skiftes
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 4
feb 2006
Følger: 112 Følgere: 110 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.947
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 882
maj 2004
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 69 Svar: 489
men et rearcut med en Gen 3 3S-GTE kommer du hurtigere og billigere langt med i forhold til at tune på en N/A 3S-GE.
Har du styreboksen fra rearcuttet er det et spørgsmål om en lille håndfuld ledninger der skal rykkes rundt/loddes om... så er du kørende med 245 Turbo HK....
bare husk at det ikke er lovligt at bygge en GTI om til Turbo uden minimum at ligge et girokort hos told og snot... ;o)
ved ikke hvor meget der skal rykkes med over (bremser/undervogn?) før det er lovligt... :o)
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Og det er et større bøvl at tune på 3SGE end at smide en 3SGTE i og skidt med ledningerne, skal du over 300hk, så skal du alligevel kører med programmérbar styring
maj 2004
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 69 Svar: 489
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95783
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 4
bjarne E... bare af nyskerighed.. ved du hvor hurtig din er fra 0 til 100??
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 882
nej men det går pænt stærkt
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Og ja, skal du have mange hk, så drop et komplet rearcut, bare tag motor/gearkasse og så på med en anden turbo, dyser, IC og motorstyring, så er 350-400hk ikke et problem.
Bare husk på at afgiften ligger mellem 60-70k, da man idag skal betale fuld afgift og ikke som før, hvor man kunne nøjes med forskelsafgift
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 4
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 882
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Men det er korrekt at nogle synsmænd ikke altid ved om det der skal sidde en turbo eller ej i sådan en bil, men det er din pligt at oplyse eventuelle konstruktive ændringer.
Jeg er lidt ligeglad hvad du gør, sålænge du ikke kører mig ned
Jeg siger det bare så du ved det
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Men ellers har jeg udstyr til at teste det.. min var 5.9sek med 275hk/425nm., så din er nok en anelse hurtigere.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 882
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Yea!!
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 4
men tak for snakken folkens
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 882
det kunne da være sjovt at få den testet. jeg kan se du har mange toyotaer så du ved vel ikke sådan ca hvad det koster at få skiftet tandrem på sådan en mr2.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Der kører 245hk mr2 med hævet ladetryk på orginal box der laver 310 hk mener jeg.
Du kan også vælge en 265hk udgave, michael har 321hk i hans ved 1,2 bar på standard motor.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Men 245 modellen kan godt presses lige på den anden side af 300 og 265 op til 325hk.
Men skal du over 300 alligevel, så er det ligemeget hvilken model, det er bedst at skifte turbo, dyser og IC alligevel.. mere vil altid ha mere
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Som std. får du max 280hk ud af den med AFM
aug 2005
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 262 Svar: 1.110
aug 2005
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 262 Svar: 1.110
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
aug 2005
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 262 Svar: 1.110
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Anden ting, har du nogen sinde hørt en toyota krumtap gå istykker.
aug 2005
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 262 Svar: 1.110
nej har ikke hørt om meget toyota der går i stykker
ud over min egen med den var også tunet
men køre den ikke med stroker ?? fra hks ?
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
aug 2005
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 262 Svar: 1.110
men tak for hjælpen så holder jeg mig til min gl krumtap
hans løber vis næsten også til 10.000 omd
de sku nogle dejlige biler de mr2'er
1 gang toyota altid toyota
tuning af 3sge moter (mr2 sw20)