{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.839 visninger | Oprettet:

Forsikring + garanti ved tuning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til at købe en VW Scirocco 1.4, så snart jeg får afsat min igen bil. Jeg overvejer stærkt at få den stylet + tunet (chip) + fælge hos cca performance. De er vist de eneste, der har det hele samlet til den bil.

De sælger en ekstra garanti på 2 år, som man bør overveje. Jeg tænker dog, om der er flere problemer man bør tænke på. Deres tuning har TUF godkendelse og de har de papirer man bør have (ifølge dem selv), så syn osv er der styr på.

Hvordan kommer det til at have en effekt på forsikringen tror I? Er det noget man skal oplyse, og kan det overhovedet betale sig at få tunet kontra de ekstra problemer der opstår?

sidst, tror I så man kan presse dem lidt på prisen. hvis jeg man lægger sammen bliver det således:

Styling 26.000
fælge 26.000
tuning 12.000

det bliver altså en del. tror I ikke man kan presse dem en del på den samlede pris, hvis man køber det hele samlet?

Deres side er her http://www.cca-performance.dk/Scirocco%20(13).asp?id=33321.

Jeg har tænkt mig at det skal være Öttinger hele vejen igennem - styling altså.

Tak for svarene på forhånd, og kom gerne med ekstra indput, hvis I har noget på hjertet..

Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring + garanti ved tuning
  • #1   5. maj 2009 Mht. forsikringen skal du kunne dokumentere hvad der er lavet på bilen ellers ville du aldrig nogensinde kunne få erstatning ved et uheld. Jeg ville aldrig nævne ordet tuning overfor et forsikringsselskab hvis jeg var dig. Det ender bare med at de nægter at forsikrer dig.
    Udover det er jeg lidt i tvivl om hvad du ville oplyse forsikringen om?
    Tuning kan bedst betale sig hvis man selv kan skrue lidt på tingene eller har nogle venner som kan.

    Overvej din investering. Men held og lykke med det. Glæder mig til at se den hvis du gør det.


  • #2   5. maj 2009 Jeg havde overvejet chiptuning, som jo er en ret simpel tuning. Man er vel tvunget til at oplyse det til forsikringesselskabet, da man må formode at præmien ændrer sig.

    Hvis man ikke gør det, går jeg ud fra, at forsikringen ikke er gyldig?


  • #3   5. maj 2009 hvis det kun er chip tvivler jeg på du overskrider de 20% alt under skal du ikke oplyse

  • #4   5. maj 2009 Hvis jeg var dig ville jeg få tegnet Extra forsikring på dit styling, fælge anlæg osv..
    Jeg fik en skade på min Honda engang. Hvor forsikrigen godt nok dækkede. Men kort tid efter fik jeg et brev fra forsikringen hvor der stod at efter som min bil var ombygget ville de hæve min præmie med 100%. Det skal dog lige siges at den ikke var tunet eller noget det var ren styling anlæg og lakering. Så hør dit forsikringsselvskab hvordan de har det med den slags.


  • #5   5. maj 2009 Okay, jeg hører dem ad ang. styling.

    Det vil altså sige, at min forøgelse fra 160 HK til 200 HK er for meget og skal oplyses? det er jo 40 hk ud af 160 (40/160*100) altså 25%.



  • #6   5. maj 2009 Jeg tænker nu mere på tuning - stylingen koster hvad den koster, så går jeg udfra at udretning af buler mv. koster det samme uanset hvilken type plastik der dækker bilen?:) Men jeg tænker heller ikke i forbindelse med uheld - jeg tænker mere på om man kan forsikre bilen med tuning? Og selvfølgelig om det er lovligt . dette går jeg dog ud fra, når den kan gå gennem syn?...

  • #7   5. maj 2009 fredrik.. ikke altid.. i mit tilfælde blev min motorhjelm bla skadet og en carbon hjelm er væsenlig dyrer end en org. hjelm. så det er ikke altid lige meget. mht til tunng tror jeg det er de færeste selvskaber der vil forsikre en tunet bil til unge mennesker...

  • #8   5. maj 2009 Jeg er helt med på hvad du mener med stylingen, især his det er dyre dele. Jeg forestilelr mig dog ikke så dyre stylings dele.

    En scirocco kommer enten med en 1.4 l motor med 160 HK eller 2,0 med 200 HK

    Hvis man tuner en 1.4 fra 160 til 200 HK er det jo blot som at købe 2.0 verisonen, hvis du spørger mig? Tror du forsikringsselskaberne tænker anderledes? Der er jo blot tale om en motoroptimering, det kan de vel ikke synes er en dårlig idé? eller...?


  • #9   6. maj 2009 hvad med bremserne ??

    de er vel ikke ens på en 1,4 med 160 hk og så en 2,0 med 200 hk

    det er jo ikke nok at kunne køre stærkt, man skulle jo også gerne kunne bremse igen.

    når man tegner en forsikring spørger de om der er monteret ekstraudstyr, og hvis ja for hvor mange penge... hvis du ikke får forsikret dit styling / ekstra udstyr er det ikke sikkert at de dækker de dyre stylingting du har klistret på bilen, det samme gælder også dit store anlæg


  • #10   6. maj 2009 Det vil altså sige, at hvis jeg ikke oplyser noget, så dækker det ikke de nye ting. Men forsikringen dækker ved totalskade? jeg ville normalt ikke bruge min forsikring ved en mindre skade!

Kommentér på:
Forsikring + garanti ved tuning

Annonce