{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Skarp knast - skifte {{forumTopicSubject}}

Har fået fingrene i en motor med skarp knast, men hvad er hurtigst(regner med at få mekaniker til at montere).

1: at tage knasten ud af den "nye" motor og sætte i den motor jeg har i bilen.

2: at tage hele motoren ud af bilen og sætte den "nye" i?

Regner selv med at version 1 er lettest/billigst.

Ville se hvad der var billigst i timer hos mekanikeren.

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skarp knast - skifte
  • #1   8. maj 2009 med mindre din egen motor er meget slidt og den nye er fin så bare skift knasten,

• #2   8. maj 2009 Min egen har kørt 80.000km og den nye ca 100.000km, så ingen af dem skulle være særligt slidt.

• #3   8. maj 2009 Hvad er det lige for en motor vi snakker om? For det kommer det sku meget an på. Men regn med at du skal have et tandrems sæt oven i for alt andet vil være for dumt hvis altså du kun skifter knasten...

• #4   8. maj 2009 Det er en Renault 19 1,4e (kan ikke lige huske motorkoden)

• #5   8. maj 2009 Den hedder E7J i sådan en... jeg kan skifte knasten for dig på en god times tid ca hvis det er...

• #6   8. maj 2009 Så skift knast. Men husk køb ny tandrem og vandpumpe.

• #7   8. maj 2009 Men selv at ligge og rode med knast-skifte er vel ikke smart, når jeg ikke har forstand på det? så hellere køre bilen på værksted og få dem til at ordne det hele?

• #8   8. maj 2009 ik for at være hr sort seer eller noget men på sådan en motor der får du stort set intet ud af at skifte knasten udover lidt dårlig tomgang.. den er lavet til økonomi den motor... Skal du have lidt ud af det skal hele toppen laves om på den og det blir en lidt dyrere affære....

• #9   8. maj 2009 hmm... fik at vide at hvis man sætter bananmanifold, knast og chip på, så skulle den have ca 100 heste? er fint nok til mig smiley og banan samt knast var på den motor jeg har fået fingrene i til en billig penge.

Men det er måske ikke rigtigt?

Kan godt lide den er lavet til økonomi, den løber ca 11km/Liter såå... smiley

• #10   8. maj 2009 nå ja, E7J smiley tak!
    Kan godt være du kan skifte den hvis det er, skal lige se hvornår jeg får den anden motor hjem.

• #11   8. maj 2009 uden chip bliver det ikke til meget mere da den jo ikke for nok benzin. Og så skal du nok ikke regne med at den stadig løber 11 mere

• #12   8. maj 2009 nej regner bestemt heller ikke med de 11 smiley bare fordi der blev sagt den var lavet for at være økonomisk, og det synes jeg da ikke ligefrem at 11 km/l er.

Den motor jeg køber, er der også motorstyring med til, så håber da lidt chip'en også er med, men skal ud og kigge på det på søndag.

Men hvis det er lovligt at tune ens bil med 20%, og bilen har 80 heste std., så får den ca 100 med chip, banan og knast, og den må jo lovligt have 96 heste(tunet 20%). og vil gerne holde det nogenlunde lovligt, så må jeg vente med flere heste til jeg får råd til en anden bil.

• #13   8. maj 2009 jeg tror jeg ville smide hele motoren over i hvis alt det sidder på den
    så er din motor som den er nu, og kan stå og trille et sted.
    og så kan du tæve den anden motor og så i med din gamle motor når den skal sælges igen smiley

• #14   8. maj 2009 tja... det var jo også det jeg havde overvejet, men manifoldet kunne jeg jo nok godt skifte selv, og chip/motorstyring er "vel bare" nogle stik? så kunne jeg nok også.

Nogen der ved hvad det ca koster at få skiftet motoren på et værksted? kunne måske nok selv(med lidt hjælp fra venner og bekendte), men har ikke ligefrem tiden og stedet til det.

• #15   8. maj 2009 Aner ikke hvad de tager for det. Undlader helst den slags, men er også typen der helst vil selv. har selv skiftet motor i min bil, aldrig prøvet det før og gjorde det næsten alene. Så det kan sagtens lade sig gøre. men hvis du har tidspres eller bruger den dagligt og har langt på work osv.. så ta på værksted.
    eller undlade at tune på den. og bare spare op

• #16   8. maj 2009 hmmm det er jo svært at finde ud af smiley

Gider ikke spare op, da jeg skal læse videre til næste år, så der skal ske lidt her i år inden alt det sjove forsvinder smiley så der skal ske lidt med den bil jeg nu engang har råd til lige nu. må se hvad jeg gør når jeg har fået motoren hjem, evt snakke med mekanikeren om priser og så tage stilling til det ud fra det - tak for hjælpen indtil videre! smiley

• #17   8. maj 2009 så lidt smiley

Kommentér på:
Skarp knast - skifte

Annonce