{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

Patrick P
Patrick P
Tilmeldt:
25. sep 2006
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27

Chip-tuning af Aygo 1,4D {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har en Aygo 1,4D, og jeg søgte efter forbedring af brændstoføkonomi, da jeg faldt over :
http://www.tuningstyling.dk/tuning/toyota/tuningstyling1290.htm

som skulle gøre den 5-15% bedre ved en chiptuning... I min verden er tuning noget med at køre hurtigere.. og spilde mere brændstof..

Er der nogen der kan forklare mig, hvordan min bil kommer til at "køre hurtigere" OG spare mig penge ?? :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip-tuning af Aygo 1,4D
  • #1   26. maj 2009 jeg ville ikke røre den der

  • #2   26. maj 2009 Hvis der stadig er gananti på bilen er det utroligt dumt at chippe den...
    Men hvis der ikke er det mere... Så få da en prof. chip tuner til at indstille den lige som du vil have den i stedet for....


  • #3   26. maj 2009 det er faktisk utroligt nemt at gøre.. tror ikke at det ville blive opdaget hvis du bare piller den af inden den skal på værksted... Toyota siger ikke en skid, har set ALT muuligt mærkeligt gå igennem som reklamationer, så der sker sq ikke noget der..

  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #4   26. maj 2009 Den er .. puha.. fra 18 august 2008, så den er stadigvæk dækket ind.. min irritation er bare at den uanset hvad jeg gør.. og råd jeg følger IKKE kommer op på noget nær det som toyota solgte den under.. den har en 35 liters tank, og helt tømt for ting, kun mig i bilen, kører den mellem 584 og 604 km pr tank.. hvilket er 17 km/l - og LANGT fra både det de reelt sagde og hvad der står oplyst på siden.. - og hvis jeg kunne få den op på max.. altså 15% med chip.. ville det være 19½ km pr liter.. i gennemsnit med blandet motorvej/landevej/by..

    Jeg er virkelig hungrende efter at gøre det så økonomisk så muligt smiley


  • #5   26. maj 2009 Lars H
    Det er en Peugeot motor og ved i hver fald at de går utroligt meget op i det... Ved ikke om Toyota gør det lige så meget...
    Men alt garanti ryger hvis man gør det..


  • #6   26. maj 2009 Patrick P
    Ja men det de skriver den kan kører på literen er aldrig det den kan...


  • #7   26. maj 2009 Rudi R
    de opdager det ikke det er jeg 100 på, Toyota har sagt god for to motorskader der begge var synligt chiptunet. mener, man kan ikke køre livet af en 177hestes D-Cat motor, hvis man ikke piller ved den..

    Patrick P
    små biler kan ikke køre så langt på litteren som de lover desværre.. køb en 1,0 i stedet, hvis du vil have Km/l...


  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #8   26. maj 2009 Det skal siges, at jeg har en "servicesikring" hos dem.. med 0 krs værksted på sliddele, og vejhjælp inkl.. med hvis jeg som Lars H siger bare tager det af, kan det vel ikke spottes? Det kan vel slåes til og fra??

  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #9   26. maj 2009 Lars H, jeg har kørt 1,0 - og det er noget lort..

  • #10   26. maj 2009 Ja det må være en flad fornemmelse! Min 150 hk kan jeg nemt presse op på 22 km/L hvis jeg kører pænt nok ...

  • #11   26. maj 2009 Lars H
    Okay... Det kan da godt være... Skal jeg så ikke lige kunne sige....
    Er du også sikker på den der servicesikring dækker en mishandlet bil som nogen værksteder vil kalde det når det er på deres regning...


  • #12   26. maj 2009 Patrick P
    ville ikke eje en aygo men det er en anden sag.. altså ja den er noget lort, men altså den er økonomisk.

    Nyd du bare at din trods alt går så langt, min Celica går lige knapt 12 på litteren når jeg kører blandet...


  • #13   26. maj 2009 Rudi R
    Det studsede jeg også over, for ved ikke om de er mere emsige, når man har sådanne aftaler..


  • #14   26. maj 2009 få den hellere obd tunet for det er en 70 hk motor som er begrænset i styreboksen den findes også bla. i peugeot 206 med 70 hk så få hellere læst nye data ind

  • #15   26. maj 2009 Lars H
    Det er jo bare hvis der går noget i stykker, er det på værkstedets egen regning og værkstederne er jo ikke lige dem der vælter i penge for tiden...


  • #16   26. maj 2009 Peter S
    OBD tuning opdager vi med det samme, og så dækker intet ihvertfald =)..


  • #17   26. maj 2009 Rudi R
    Kun sliddele.. og kunne forestille mig at ethvert værksted ville prøve den som reklamation =)..


  • #18   26. maj 2009 ja men så må han vente til garantien ikke dækker længere det er da spild af penge den boks der hvis han kan få lavet det andet som en bedre løsning


  • #19   26. maj 2009 Lars H
    Ja rigtig nok... Men tror du ikke på en måde de kører den lidt over Citroen og Peugeot når det nu er deres motor hvis der nu er fejl på den som man normalt ikke ser...


  • #20   26. maj 2009 Rudi R
    det gør de ikke =).. Gearkasserne der går i stykker på Fx 107erene kommer heller ikke til Toyota, selvom de har lavet dem =)..


  • #21   26. maj 2009 Lars H
    Rigtig nok... Men uden at sige det store om Toyota så er de jo ikke så godt med i alt det der el...:P
    Ikke noget ondt ment, men ved du ikke godt hva jeg mener...?


  • #22   26. maj 2009 Rudi R
    hvad mener du =)? har ALDRIG lavet noget reperation på et toyota elnet =).. og det har mine svende heller ikke.. Den påstand vil jeg afvise blankt =).. de kører ikke vildt langt på litteren, og de bruger måske lidt olie, når de er oppe i alderen. men El har Toyota sq ingen problemer med at lave, der vil jeg faktisk sige at Denso er foran Borch på mange måder =)...


  • #23   26. maj 2009 Lars H
    Siger hellere ikke der er noget galt med el i Toyota... Slet ikke....
    Det er bare sådan noget el som du finder i franske og tyske biler for nogle år tilbage og det er gennemtestet og der virker bare... Det giver jeg dig helt ret i....
    Men det jeg mener er at franskmændene er en godt foran med hensyn til el og det er mere advanceret

    Men du må ikke tro det er fordi jeg har noget imod Toyota... Slet ikke...


  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #24   26. maj 2009 Men spørgsmålet ... mit helt basic spørgsmål ..
    Hvordan kan tuning, der gør moteren yder mere, og giver flere hK, gøre at du sparer brændstof ?


    Og 2. spm.. Hvad pokker kan jeg gøre hvis den ikke køre mere end det ? For hos Toyota Esbjerg, siger mekanikeren bare "Prøv at kør 120 istedet for 130, så vil du se det begynder at gå derhen imod.." - Er der INTET udefrakommende der kan lave noget ved det ??


  • #25   27. maj 2009 Man skulle måske slet ikke have bil hvis det er så vigtigt og få presset 2,5km mere ud af hver liter.

    der er så få bilfabrikanter der holder hvad de lover at man ikke skal regne med det.

    For mig lyder det til at du har svært ved og finde penge til og køre iden.
    og det går jo ikke.


  • #26   27. maj 2009 Patrick P
    Den ændrer miljø kurverne så den forurener mere, men tilgængæld bruger mindre brændstof. kunne jeg bedst forestille mig


  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #27   29. maj 2009 Falco Brandybuck of Buckland - jeg tror ikke det er problemet.. Det er princippet.. intet mindre.. Grunden for købet var reelt at den var lille.. og miljøvenlig end min forrige ford mondeo'en. - det er mere fordi jeg kører 3000 km pr/md.. og jeg ville egentlig bare ha' mest ud af det.. Du vil jo heller ikke tage i Bilka og få op til 10 æbler for 10 kr, og assistenten så valgte at give dig 2 for samme pris.. nej vel?

  • #28   30. maj 2009 Nu er antallet af æbler så heller ikke afhængige af kørestil.

    Hvis du er så hooked på km/l, prøv at nøjes med at køre 100km/t frem for 130. Det gi'r seriøst noget der kan sees!


  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #29   31. maj 2009 Har prøvet at sætte ned til 120 km/t.. Det giver mig cirka 80 km ekstra, men er stadig ikke hvad Toyota lovede fra start. Desuden koster det mig så cirka 5-7 minutter pr. dag.. hver vej. Men det må man jo så bare leve med.. Jeg synes bare de burde have givet bedre information, idet jeg fortalte strækningen, fart, hvor tit den skulle køres - Og der fortalte de at det var den bil der var bedst til det.. og så bliver jeg alligevel skidt på .. Men sådan må det bare være..

  • #30   31. maj 2009 Ej nu må du sgu holde op, ingen ka' estimere et brændstofforbrug på den måde.



  • Patrick P
    Patrick P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 27
    #31   2. jun 2009 Rune, problemet var at jeg kom med en super detaljeret, nærmest rapport til forhandleren, som bare skulle finde det som passede de behov, så synes jeg det er lidt flad.. derfor estimeres brændstofforbruget således..

  • #32   2. jun 2009 Synes det er sørgeligt at forhandleren har forsøgt at prakke dig det på ærmet, endnu mere at du har troet på det, for ligegyldigt hvor detaljeret du beskriver det kan man aldrig aldrig nogensinde estimere sådan noget.

    Det er for naivt at tro


Kommentér på:
Chip-tuning af Aygo 1,4D

Annonce