876 visninger
|
Oprettet:
montering turbo {{forumTopicSubject}}
hej alle
hvis jeg skulle sætte turbo på min civic 1.3 ( med karburator ) er det så bare at få fat i en turbo og intercoller og smække det på ? eller er der andre ting jeg skal tage højde for og hvad skal jeg ellers købe ?
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 11
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.592
Start med at undersøge lidt om kompression og registreringsafgift, det ville være et godt sted at starte
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 11
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.592
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.954
du kommer til at bruge for mange penge i forhold til hvad bilen er værd
du skal have sænket kompressionen, så du skal have en større (højere) toppakning i, og den skal så også kunne holde til det mere tryk der vil komme.
derefter skal du sørge for stemplerne kan holde, altså smedet stempler, og topstykket, skal også modaniseres.
så skal du have en udstødnings-manifold du kan smide en turbo på, og du skal sætte en større udstødning på så den kan komme af med "skidtet" igen.
når det er gjort kan du smide en turbo og intercooler på, også får du en masse luft ind.
så skal der også noget mere benzin til for at kunne antænde den mere luft der kommer ind, så du skal have en større benzin-pumpe, og da du har karburator på, vil en turbo ikke give så meget effekt som du gerne vil have.
nu har du så også brugt langt flere penge end du egentlig troede, og bilen er langtfra det værd som du smider i den. også er der også lige det i det, at det ikke tager 2 timer at lave, det vil jeg godt skrive under på.
men når det så er gjort, skal din kobling udskiftes da den ikke kan overføre kræfterne til hjulene, ellers vil den bare fedte rundt.
gearkasse er nok heller ikke glad for det, men du kan håbe på den kan holde til det.
trækakslerne skal udskiftes med nogle større, da de vil knække som tændstikker hvis du hiver mange flere heste ud af motoren end trækakslerne kan holde til.
så er der bremserne, de skal også være større (bestemmer man selv, men sikkerheds mæssigt er det helt klart det rigtige at gøre).
derefter skal du have større fælge på da bremserne ikke kan være inden i de originale 13" hjul.
så jeg ville lade være hvis det var mig
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
En std. honda toppakning holder fint til de antal hk der bliver lavet herhjemme i dk på diverse hondaer..
Og det kan slet ikke svare sig på sådan en 1,3 med karburator, alt for besværligt, og det bliver meget dyrere end du regner med i forhold til de hk du får ud af det.. Sælg bilen og køb en anden hvis du vil have flere hk..
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.679
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 17
Sats lidt på udseendet også, en civic bliver fed for små penge.
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 17
mar 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 67 Svar: 1.470
kik på PF (linket højere oppe) derefter kik lidt rundt på nette. en MF2 får dig langt (op til en 0,5-0,8bar) og med en relativ høj komp er selv 0,5bar en start,
montering turbo