{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  montering turbo
  • #1   6. jun 2009 .

  • #2   6. jun 2009 Der er mange andre ting du skal tage højde for, og det er ikke noget man bare lige skriver i et forumindlæg.

    Start med at undersøge lidt om kompression og registreringsafgift, det ville være et godt sted at starte


  • #3   6. jun 2009 det var mere fordi jeg ville finde ud af hva det ville komme til at koste og hvor lang tid sådan noget tager

  • #4   6. jun 2009 Kommer an på hvor mange hk du vil have ud af det, men formentlig 50.000-100.000, og det vil nok tage nogle uger. Hvor mange hk vil du op på?

  • #5   6. jun 2009 det kan ikke svare sig på sådan en bil.
    du kommer til at bruge for mange penge i forhold til hvad bilen er værd
    du skal have sænket kompressionen, så du skal have en større (højere) toppakning i, og den skal så også kunne holde til det mere tryk der vil komme.
    derefter skal du sørge for stemplerne kan holde, altså smedet stempler, og topstykket, skal også modaniseres.
    så skal du have en udstødnings-manifold du kan smide en turbo på, og du skal sætte en større udstødning på så den kan komme af med "skidtet" igen.
    når det er gjort kan du smide en turbo og intercooler på, også får du en masse luft ind.
    så skal der også noget mere benzin til for at kunne antænde den mere luft der kommer ind, så du skal have en større benzin-pumpe, og da du har karburator på, vil en turbo ikke give så meget effekt som du gerne vil have.
    nu har du så også brugt langt flere penge end du egentlig troede, og bilen er langtfra det værd som du smider i den. også er der også lige det i det, at det ikke tager 2 timer at lave, det vil jeg godt skrive under på.

    men når det så er gjort, skal din kobling udskiftes da den ikke kan overføre kræfterne til hjulene, ellers vil den bare fedte rundt.
    gearkasse er nok heller ikke glad for det, men du kan håbe på den kan holde til det.
    trækakslerne skal udskiftes med nogle større, da de vil knække som tændstikker hvis du hiver mange flere heste ud af motoren end trækakslerne kan holde til.
    så er der bremserne, de skal også være større (bestemmer man selv, men sikkerheds mæssigt er det helt klart det rigtige at gøre).
    derefter skal du have større fælge på da bremserne ikke kan være inden i de originale 13" hjul.

    så jeg ville lade være hvis det var mig smiley


  • #6   6. jun 2009 Christian E: Du har nogenlunde ret i det du skriver, men hvis han alligevel skal smide stempler og plejlstænger i, så sænker man kompressionen på den måde, istedet for at lave ghettoløsningen med at sænke kompressionen via toppakningen..

    En std. honda toppakning holder fint til de antal hk der bliver lavet herhjemme i dk på diverse hondaer..

    Og det kan slet ikke svare sig på sådan en 1,3 med karburator, alt for besværligt, og det bliver meget dyrere end du regner med i forhold til de hk du får ud af det.. Sælg bilen og køb en anden hvis du vil have flere hk..


  • #7   6. jun 2009 som de andre siger . efter montering af turbo der skal være stabil .koster min 20000kr hvis du selv kan lave det. kender så mange der trode at de bare kunne klaske en turbo på . og de har allle gået til helved efter mindre end 5km kørsel.

  • #8   6. jun 2009 Jeg har også overvejet at smide tryk i min civic, men come on, det er de sgu bare ikke bygget til. Sats i stedet på nogle andre upgrades som banan, udstødning, cai, undervogn, lettere svinghjul, og måske nye knaster. så kan du sagtens gøre det til en fed lille gadefræser, og det koster ikke i nærheden af hvad en turboupgrade ville.
    Sats lidt på udseendet også, en civic bliver fed for små penge.


  • #9   6. jun 2009 Men har du mod på det, så kig på turbo . dk's hjemmeside. de sælger færdige kit til næsten alle biler inkl civic, hvor alt det du behøver følger med. der lover de op til 56% forøgelse af hestekræfter

  • #10   6. jun 2009 kæft. tjek lige lidt rundt på nettet og brugt sider. turbotuning kan gøres på et budget idag. det er kun de forkromede løsninger der koster kassen.

    kik på PF (linket højere oppe) derefter kik lidt rundt på nette. en MF2 får dig langt (op til en 0,5-0,8bar) og med en relativ høj komp er selv 0,5bar en start,


Kommentér på:
montering turbo

Annonce