undre mig lidt over min chip, og hak. {{forumTopicSubject}}
Hej folkens...
Jeg fik chippet min altea FR tid for 14 dage siden..
Den endte på:
230,45 hk v 4500omdr
370 nm v 4370 omdr.
Ganske imponerende, at Landberg fik 230 hk ud af den, men jeg syntes måske ikke at 370 nm er imponerende..?!
Det skal siges, at bilen kører godt, og trækker fra det meste.
Jeg støder dog i lidt hakkende acceleration, når jeg ligger speederen i bund ved omkring 140 kmt og op til 180. Det føles som om, at man træder og slipper speederen hurtigt efter hinanden.
Når den hakker, kan det afhjælpes ved at slippe speederen helt, og så give gas igen.
Kan det være en dårlig omgang diesel?!
Jeg er pt. i Sydfrankrig, og jeg stødte på problemet, da jeg fik noget 5% biodiesel fra Q8 i Århus, da jeg kørte hjemmefra...
Mvh P
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 544
bare mit gæt
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
sep 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 162
Tror I iøvrigt, at chipningen er skadelig for motoren, hvis man ikke giver den smader på kold motor, og hvis man generelt kører ret pænt..?! Fyrer den jo ikke af hele tiden...
sep 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 162
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 138
Skal du hæve dit ladetryk skal du pille ved din vastegate..!
Jeg har selv fået bilen chippet ved ham selv i hjallerup..!
Du kan følge disse gyldne regler: halver længden på olieskift, Giv kun bilen klø når den er varm..!
maj 2005
Følger: 57 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 104 Svar: 1.059
aug 2003
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 1.321
Du kan da ikke hente ca 50hk bare ved at give den mere at æde, du bliver da også nød til at hæve ladetrykket.. ellers hvis du ikke hæver ladetrykket men bare giver den mere at æde så vil den jo få for meget og så ville den da prøve at holde igen på tilførelsen.eller er jeg helt galt på den
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 138
Nu fks på min bil er der en stang der åbner vastegaten, og den lukker op når trykket overstiger det den er indstillet til fra fabrikken, skal jeg hæve trykket skal jeg skrue den stang kortere så der skal mere tryk i turboen til at trykke på stangen som lukker trykket ud..! Det er også derfor du ser chippede biler ryge mere, man gør blandingen mere fed som man siger..!
Og det med tilførslen er det han laver om på i computeren..!
undre mig lidt over min chip, og hak.