{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

undre mig lidt over min chip, og hak. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens...

Jeg fik chippet min altea FR tid for 14 dage siden..
Den endte på:

230,45 hk v 4500omdr
370 nm v 4370 omdr.

Ganske imponerende, at Landberg fik 230 hk ud af den, men jeg syntes måske ikke at 370 nm er imponerende..?!
Det skal siges, at bilen kører godt, og trækker fra det meste.

Jeg støder dog i lidt hakkende acceleration, når jeg ligger speederen i bund ved omkring 140 kmt og op til 180. Det føles som om, at man træder og slipper speederen hurtigt efter hinanden.
Når den hakker, kan det afhjælpes ved at slippe speederen helt, og så give gas igen.
Kan det være en dårlig omgang diesel?!

Jeg er pt. i Sydfrankrig, og jeg stødte på problemet, da jeg fik noget 5% biodiesel fra Q8 i Århus, da jeg kørte hjemmefra...

Mvh P


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undre mig lidt over min chip, og hak.
  • #1   3. jul 2009 er vel fordi den er chippet til ren diesel, fomlen på det bio og ren diesel er nok ikke det samme så kan være går dårligt når rigtigt skal yde smiley
    bare mit gæt smiley


  • #2   3. jul 2009 Der er kun en ting , snak med landberg når du kommer hjem

  • #3   3. jul 2009 Frederik - også min vurdering, men har efterhånden tanket en del gange, men man kan godt forstille sig, at når det virkelig gælder, så skal det være helt ren diesel, men som jeg skrev, så efter speederløft, så trækker den som en gal igen.

    Tror I iøvrigt, at chipningen er skadelig for motoren, hvis man ikke giver den smader på kold motor, og hvis man generelt kører ret pænt..?! Fyrer den jo ikke af hele tiden...


  • #4   3. jul 2009 jeg ved godt, at der er øget slitage, men det er vel kun ved hård kørsel. Jeg tror heller ikke at én som Landberg bare uden videre voldtuner en motor i stykker...

  • #5   3. jul 2009 Du hæver ikke ladetrykket ved en chipning ved landberg, Han giver bilen mere diesel så dit ladetryk kommer ved et lavere omdrejning niveau..!
    Skal du hæve dit ladetryk skal du pille ved din vastegate..!

    Jeg har selv fået bilen chippet ved ham selv i hjallerup..!

    Du kan følge disse gyldne regler: halver længden på olieskift, Giv kun bilen klø når den er varm..!


  • #6   3. jul 2009 evt prøv at få skiftet dit diesel filter når du engang kommer hjem..

  • #7   4. jul 2009 Bastian :

    Du kan da ikke hente ca 50hk bare ved at give den mere at æde, du bliver da også nød til at hæve ladetrykket.. ellers hvis du ikke hæver ladetrykket men bare giver den mere at æde så vil den jo få for meget og så ville den da prøve at holde igen på tilførelsen.eller er jeg helt galt på den


  • #8   4. jul 2009 Dennis .

    Nu fks på min bil er der en stang der åbner vastegaten, og den lukker op når trykket overstiger det den er indstillet til fra fabrikken, skal jeg hæve trykket skal jeg skrue den stang kortere så der skal mere tryk i turboen til at trykke på stangen som lukker trykket ud..! Det er også derfor du ser chippede biler ryge mere, man gør blandingen mere fed som man siger..!
    Og det med tilførslen er det han laver om på i computeren..!


Kommentér på:
undre mig lidt over min chip, og hak.

Annonce