822 visninger
|
Oprettet:
Tuning a polo 1,3 fra 86 {{forumTopicSubject}}
hey vil lige høre hva man evt ku smide på sån en bette bil for at gøre den lidt mer hidsig, self uden at motorBlokken falder fra hinanden:P skriv. h Dines
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.980
ej.. kan man overhovede tune sådan en uden den går i stykker??
apr 2005
Biler: 3 Emner: 20 Svar: 137
Nu har jeg selv en polo med den motor og sys faktisk der er rimelig spark i dem...
Kunne nemt trække fra nyere biler med 100hk fra 0-100km/t, men derefter går det så galt.. Ved sgu heller ikke om der er pillet ved min, men har kunne køre fra samtlige andre polo´er af samme type og det med flere bil længder.. Har tit tænkt over hvad der kunne være lavet ved den?!?..
Anyways.. Det bedste fundament for tuningen er at anskaffe dig en 75hk GT motor... Derfra skal der ikke meget til for at få spark i den...
Lige et sidespring...
Har jeg en kammi der havde en lidt speciel motor i hans polo..... Selve blokken var fra en G3 1.4 og topstykke ligeså, men indsprøjtningen var fra en polo GT.
Den havde omkring 90-95 hypper... Den trak sgu nemt fra en golf gti. Og en Mitsubishi Colt gti 16V skulle virkelig arbejde for at trække fra den...
Ved sgu ikke om du kan bruge det til noget.... hehe, vel egentlig ikke!??!, eftersom du spurgte til hvad der kunne gøres....
Du behøver dog ikke at være bange for at motoren går i stykker.... Med mindre du vælger at bøvle en turbo på!! Generelt er det en stærk motor.. Min Polo har kørt 410000km og er aldrig blevet renoveret. De sidste 90000km er kilometer hvor bilen har fået klø... Det skal dog lige tilføjes at jeg ALDRIG har skudt den af på kold motor... Og motorolie blev skiftet ved hver 5000 og filter ved 10000. Tror bestemt det var noget den kunne lide:-)
Nu er motoren så også ved at brokke sig lidt... Den kan ikke holde olietryk ved hastigheder over 130.,,....
Men behandler du motoren ordentlig, så holder den lææænge..
jul 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 43
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 3.431
aug 2003
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 11 Svar: 535
Tuning a polo 1,3 fra 86