{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning a polo 1,3 fra 86
  • #1   28. jul 2005 fjern reservehjulet smiley så sparer du da et par kg... så skal du nok komme ned og lave 0-100 tider på omkring de 6 sek ...

ej.. kan man overhovede tune sådan en uden den går i stykker??

• DAZZ D
    DAZZ D Tilmeldt:
    apr 2005

Biler: 3 Emner: 20 Svar: 137
    #2   28. jul 2005 Ja da.. Du kan få op til 120 hypper ud af en 1.3 56hk motor.... Meeen det kræver lidt modificering, som de færreste selv kan lave...

Nu har jeg selv en polo med den motor og sys faktisk der er rimelig spark i dem...
    Kunne nemt trække fra nyere biler med 100hk fra 0-100km/t, men derefter går det så galt.. Ved sgu heller ikke om der er pillet ved min, men har kunne køre fra samtlige andre polo´er af samme type og det med flere bil længder.. Har tit tænkt over hvad der kunne være lavet ved den?!?..

Anyways.. Det bedste fundament for tuningen er at anskaffe dig en 75hk GT motor... Derfra skal der ikke meget til for at få spark i den...

Lige et sidespring...
    Har jeg en kammi der havde en lidt speciel motor i hans polo..... Selve blokken var fra en G3 1.4 og topstykke ligeså, men indsprøjtningen var fra en polo GT.

Den havde omkring 90-95 hypper... Den trak sgu nemt fra en golf gti. Og en Mitsubishi Colt gti 16V skulle virkelig arbejde for at trække fra den...

Ved sgu ikke om du kan bruge det til noget.... hehe, vel egentlig ikke!??!, eftersom du spurgte til hvad der kunne gøres....
    Du behøver dog ikke at være bange for at motoren går i stykker.... Med mindre du vælger at bøvle en turbo på!! Generelt er det en stærk motor.. Min Polo har kørt 410000km og er aldrig blevet renoveret. De sidste 90000km er kilometer hvor bilen har fået klø... Det skal dog lige tilføjes at jeg ALDRIG har skudt den af på kold motor... Og motorolie blev skiftet ved hver 5000 og filter ved 10000. Tror bestemt det var noget den kunne lide:-)
    Nu er motoren så også ved at brokke sig lidt... Den kan ikke holde olietryk ved hastigheder over 130.,,....
    Men behandler du motoren ordentlig, så holder den lææænge..

• #3   28. jul 2005 Jamen du kan jo altid smide en dobbelt weber og banan manifold på det vil hjælpe dig meget... Hvis det er noget du vil have fat i kan du snakke med folkene hos www.su-racing.dk de har det hele smiley

• #4   28. jul 2005 få fat i et par 40 mm webere en skarbere knast en en banan så skulle du gerne få 20 hk mere ud af den

• #5   31. jul 2005 kig evt på min polo... ingen problemer at rive 150 ud af en 1,3'er.. sænk kompr så holder den ihvertfald til at køre 0,7 med standard toppakning, ellers køb en g40 toppakning den passer lige på...

Kommentér på:
Tuning a polo 1,3 fra 86

Annonce