{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

IC Størrelse kontra turbo størrelse. {{forumTopicSubject}}

hey bg.

Har kigget på et turbokit til min G4 1.8 20vt, som indeholder en Garrett GT2860RS turbo og alt hva der ellers skal bruges, men ingen IC.

Jeg har i forvejen en frontmonteret IC på min bil, men den er kun med 2" trykrør, men selve intercooleren er ikke en lille en af slagsen, mit spørgsmål er så, burde jeg skifte til større trykrør og evt. større intercooler når jeg får kittet på, eller kan min nuværende IC godt klare de ca 300-330 hk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  IC Størrelse kontra turbo størrelse.
  • #1   10. aug 2009 der kan aldrig ske noget ved og lave 2½ eller 3 tommer rør føring smiley

• #2   10. aug 2009 nej nej, men spørgsmålet er mere om det er nødvendigt. Ved godt at det ville være helt optimalt, men gider ikk til at lave nye rør hvis det ikke er nødvendigt nemli:)

• #3   10. aug 2009 du kan sagtens køre med 2" trykrør, da udgangen i turboen ikke er 2,5".... så er det ikke nødvendigt med større...

iøvrigt bør du genoverveje den turbo... den er ikke særlig god.. jeg har set flere som laver effekten HELT ude i omdr og ikke har max hk over nogle tusinde omdr... den spooler langsommere op på en fiat 5 cyl turbomotor end en GT3071r turbo gør.. det er en af mine gode venner der har lavet den.
    bare til info

• #4   10. aug 2009 okay, jamen synes ellers at der er en del der kører med den turbo.

Men hvilken turbo vil du så foreslå i stedet for? og helst sådan til ca samme niveau af hk.

• #5   10. aug 2009 kan det forresten ikk passe at jeg har set din Ibiza i Viborg?:)

• #6   10. aug 2009 jeg har lige været inde og kigge på daughbjergs hjemmeside www.scanturbo.dk

og kan se at de har fået en GT2860rs på programmet med udst A/R 0,63 istedet for 0,84 (mener jeg det er)...
    jeg ville prøve den med 0,63 A/R som er opgivet til max ydelse 320 hk.....

• #7   10. aug 2009 jeg synes det er den helt rigtige lader til den motor, men det er rigtige at den først går amok ved 4000-4500 omdr der går den så til gengæld også amok. jeg vil sige du skal have 2" til ic og 2,5" fra ic til motor

• #8   10. aug 2009 the grey beuty: hehe nej du er endu en af dem som har forvekslet min og ken`s ibiza smiley

den du har set er formentligt denne her:
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=166600

• #9   10. aug 2009 iøvrigt burde den også kunne lave noget mere moment ved at vælge den med udst A/R 0,63 end den større kan

• #10   10. aug 2009 - Krudtuglen - -> Kan se at det er Peter fra Vagpower der har haft en finger med i spillet med din Ibiza, det er det kit han har til at ligge jeg har spottet nemli. Men har har ikk rigtig skrevet noget om kittet sådan helt præcist, udover hva det indeholder.

Rune R -> Har nemli også kun hørt positivt om den turbo, men sådan er vi jo heldigvis forskellige:)
    Hvorfor kun 2,5" fra IC til indsug?

• #11   10. aug 2009 heeh nå, jamen kan bare huske at jeg så en gul ibiza som var lidt godt trimmet, og så lagde jeg mærke til at der står vagpower på din ibiza, og han er jo ude fra det område af:)

• #12   10. aug 2009 jeg har blot købt motordele ved vagpower... jeg har selv lavet motoren... smiley

men ja...

held og lykke med projektet smiley

• #13   10. aug 2009 Han virker også til at have styr på sagerne i hvertfald.
    Jeg må lige høre ham efter hva det er for en han ahr liggende.

Men tak for hjælpen:)

• #14   10. aug 2009 Som Krudtuglen skriver, gå efter den med den lave A/R! Med mindre du går meget op i topeffekt og rullefeltsmålinger. Den med den lavere A/R vil føles som om den har flere hk i praksis fordi effekten kommer tidligere, til gengæld går den ikke så meget amok når omdrejningerne kommer højt op, men det er jo de færreste der kører omdrejningstælleren helt ud særlig tit.

• #15   10. aug 2009 Kristian Y --> også lidt det indtryk jeg sidder tilbage med, så må vi håbe at det er sådan en der følger med til mit kit, ellers må jeg jo prøve at finde en med den lave A/R.

• #16   10. aug 2009 the grey beuty: du finder ikke et billigere sted at købe en garrett turbo end daughbjerg... selv de tuningsfirmaer der bestiller ved dem får ikke billigere priser end dem du selv kan få dem til på webshoppen....!
    og som kristian y også skriver så vil den føles meget hurtigere fordi at du får effekten tidligere og "topeffekt" over flere omdr.

jeg har selv haft en turbo som kun kunne lave topeffekt over meget få omdr... det var skide irriterende at køre med... se mit fotoalbum hvor jeg sammenligner den gamle turbo med min nye garrett GT35... der er STOR forskel...

Kommentér på:
IC Størrelse kontra turbo størrelse.

Annonce