{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor olie Til Nissan Almera Gti?
  • #2   18. aug 2009 eller en 5w-40

  • #3   18. aug 2009 Jamen har slet ikk styr på de olier.. hvorfor netop lige dem i nævner ?

  • #4   18. aug 2009 fordi en 5w-40 ikke er så tyk når det er koldt, så den har en god smøreevne når du starter om morgenen, eller kun kører korte tyre, og den er tilpas når den er varm..

    en 10w-40 er lidt tykkere når den er kold, så den smøre ikke helt lige så godt der, men også en kanon olie, hvis du bil bruger olie skal du nok tage en 10w-40 , hvis ikke, så snup en 5w-40


  • #5   18. aug 2009 vis du giver den meget gas af og til vil jeg andbefale du køber castrol rs 10w60 eller sport 10w60 alt efter hvor du køber den men er samme olie. den er lavet til ræs og kan holde til høje olie temp.

  • #6   18. aug 2009 Jamen det sker da at den for lidt gas hehe (;

  • #7   18. aug 2009 en 10w-60 er bare meget tyk selvom den er varm.... så den skal køres meget varm før du skal tæske den

  • #8   18. aug 2009 Jeg ville blive inden for fabriks specifikationerne.... der er ingen grund til at smide Castrol's 10W60 på se sent på året med mindre du skifter olie ingen inden det bliver koldt.

  • #9   18. aug 2009 Jamen så er det nok ikk den For den skal ikke have tæsk konstant det jo bare ind i mellem man køre den rimelig langt ud i gearne smiley

  • #10   18. aug 2009 en 5w-40, så skal du heller ikke skifte til vinter

  • #11   18. aug 2009 Jeg brugte 10w-40 på min egen N15 GTI da jeg havde den. Og det kørte den ganske fint på. Ingen mislyde eller noget. Og du kan sagtens krudte den af selv om du har 10w/40 på.

    Køb en sonuco 10w-40 olie så bliver det ikke ret meget bedre.
    køre selv med sonuco på min skyline og det er helt klart og anbefale.

    Vh Kim


  • #12   18. aug 2009 jeg køre på rs 10w60 hele året .

    Tobias B en motor skal os være gennem varm inden den skal have tæsk og det har ikke særlig meget med olien at gøre hvor hurtig det sker. for det ik bare noget om hvornår olien er tynd men lige så meget hvornår alt har udviget sig og har den drift temp der skal til.


  • #13   18. aug 2009 ja er godt klar over en motor skal være gennemvarm før den skal have tæsk, men en 10w-60 olie er stadig "meget" tyk, når din bil er driftsvarm,

    = tykkere olie, så løber det ikke lige så hurtigt rundt... siger ikke det er en dårlig olie, kører selv med den på min 200sx, men vil have skiftet til en 5w-40 pga, den er tyndere ved 100 grader, og derved nemmere når rundt, især når min turbo er oliekølet.



  • #14   18. aug 2009 Tobias B tja jeg syns nu ikke jeg skal gøre særlig langt før jeg har min vand og olie oppe i temp. En anden ting så turboen er olie smurt og vis der er køling på den så er det vand. og er din olie for tynd risikere du at den ikke har den styrke til at lave den rette olie film på dine lejer i din turbo. men igen olien og motorens yde evne skal jo os passe sammen men jeg ville aldrig køre på anden olie vis den skal have lidt gas.

  • #15   18. aug 2009 det kan jo diskuteres i uendeligheder det her hehe

    bare han ikke køber en 15w et eller andet,


  • #16   19. aug 2009 Jeg vil give rasmus K ret i det han skriver!! Nu kender jeg tilfældigvis rasmus og han ved altså hva han snakker om, skal jeg hilse og sige.

    Vh Kim


  • #17   20. aug 2009 castrol EDGE 10w60 det er noget af det bedste olie du kan få

  • #18   20. aug 2009 dykkerdahl .
    en olie skal helst ikke over 100 grader vis det kan undgåes men den castrol olie kan holde op til 140 grader før den koger frem for de fleste andre olier gør det ved ca 110. skal os nok være andre sommer kommer der op men hvlike ved jeg ikke. så vis man køre med castrol skal man ikke have over 130 grader olie for at ska køre med den. men vis man kommer over de 100 og over 110 vil jeg stærkt andbefale det. min den ligger på 90 grader ved normal kørsel og kan stie op til 125-130 ved fuld gas.


  • #19   20. aug 2009 Nu spørges der efter olie til en Nissan Almera 2.0 Gti.
    Når der ikke skrives andet, må det vel formodes at det så er en 2.0 16v 143Hk NA motor.
    Altså ikke en topydende NA- eller turbo-motor.

    Så er den omtalte 10w60 ikke at skyde lidt over målet. Også efter Castrol's egne forslag.
    En 5w30-40 stykker i god kvalitet kan vist fint klare det den motor forlanger.


  • #20   20. aug 2009 dykkerdahl .
    Syn du skulle tage og prøve og snakke med en fagmand for det er hvad dem som ved noget om olie siger og du kan da prøve at se i en frityre der koger en olie os. men en motor olie kan fint koge for det er selv afprøvet.


  • #21   20. aug 2009 dykkerdahl .

    Og du snakker om ikke at vide noget om olie, tror du selv skal læse lidt først. Selvfølgelig kan en olie koge når den bliver varm nok. Som skrevet tideliger så ved rasmus K udemærket hva han snakker om. Så tror ikke lige du skal begynde og lære ham noget, så længe du kommer med sådanne udtalelser.

    Så synes du skal tage ind og låne dig en bog omkring olie og så kan du snakke med igen når du har noget og have det i.

    vh Kim


  • #22   21. aug 2009 vis din olie er en tynd som du siger er best. vis du tager en plejl leje f.eks ved normal kørsel så ja ville det være fint men vis du så giver fuld gas og smider 2 bar tryk ind over stemplerne ( min egen motor som eksempel) så ville du mene at en tynd olie stadig er best? For jo tynder olien er jo nemmer bryder man os den olie film du selv beskriver hvor tynd den er i din tekst. og det samme vil ske i turboen ved dens lejer. for der bliver lagt et ekstrem stor belastning på den olie film og er den ikke stærk nok brydes den og det resultere i slidte lejer. Og dette er ofte set.
    Og det som bliver kaldt kogepungted skulle efter sine være på det pungt hvor olien ikke sku være stærk nok til at holde sin olie film. Så det er ikke som ordret siger koger fysisk men mere en for for briste pungt vis man skal kalde det det.


Kommentér på:
Motor olie Til Nissan Almera Gti?

Annonce