{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombytning af motor
  • #1   19. aug 2009 Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen sidestilles i disse tilfælde med en egentlig motorudskiftning.

    Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også foretages udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift, også selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, jf. nedenstående afsnit.

    Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.

    Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, evt. ved en kombination af begge.


  • Rene G
    Rene G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 756
    #2   19. aug 2009 Du kan læse om reglerne herinde:


    www.fstyr.dk


  • #4   19. aug 2009 højst 20% højere effekt, og trykladning på en bil uden trykladning er IKKE lovligt, det vil altid overskride de 20%

  • #5   19. aug 2009 Medmindre at der betales højere afgift på den, samt omsyn og det blvier skrevet i reg atesten eller :)?

  • #6   19. aug 2009 Du skal ikke betale mere afgift, du skal betale helt ny afgift af hele køretøjet...!

  • #7   19. aug 2009 Det er næsten umuligt at tune.

    Efter de nye regler så taber bilen sin identitet ved motorskift/tuning stort set uanset hvad. Så skal du betale ny afgift af HELE KØRETØJETS værdi lige meget om bilen er med eller uden registreringsafgift. Det kan derfor ikke betaler sig at gøre på biler købt til dansk pris.

    Hvis man vil tune, og er klar på at betale til skat for at få ændringerne med skal man gøre det med en billig importbil.

    Eneste scenarie hvor man må tune over 20% uden bilen taber sin identitet er hvis at man tuner på original motor, men så skal man alligevel ofte skifte undervogn/bremser på bilen for at få godkendt bilen med det flere antal hk, også taber bilen IGEN sin identitet ifølge reglerne...

    Slipper man så for det med identiteten så kan du se frem til at betale 50-70.000kr for at fremskaffe dokumentation for at din bil overholder emissionskravende og bilen er egnet til det forøgede antal hk.

    Hvis man tuner gør man det ulovligt.


Kommentér på:
Ombytning af motor

Annonce