{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Diesel -> Turbo? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har anskaffet mig en fin diesel 1.9 DØD!!! smiley

pug 306.

hvor meget skal der skiftes i motoren for at kunne smide en turbo på, og hvor meget tryk er der på std turbo diesel biler? smiley

ved der skal skiftes/tilpasses:
motor styring
manifold


har læst lidt på tunning af benzin biler med turbo, men der er jo tunning i den forstand, at man skal have den til at smide ordenlige heste, der skifter man jo toppakning ud til O-ringe og der skal smide stempler osv. osv. i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel -> Turbo?
  • #1   20. aug 2009 Du skulle nok have anskaffet dig en MED turbo.. det andet bliver ALT for dyrt

  • #2   20. aug 2009 kan ikke godkendes.

  • #3   20. aug 2009 Steen T -Striben Aalborg .
    heller ikke hvis bilen/motor er bygget med turbo før hen?

    Jesper S okay nu du siger det kan jeg godt se hvad du mener smiley


  • #4   20. aug 2009 Du kan smide en 1,9 TD motor i istedet, med overstiger den 20% flere hk så skal du af med lidt kroner til staten.

  • #5   20. aug 2009 Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen sidestilles i disse tilfælde med en egentlig motorudskiftning.

    Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også foretages udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift, også selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, jf. nedenstående afsnit.

    Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.

    Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, evt. ved en kombination af begge.


Kommentér på:
Diesel -> Turbo?

Annonce