{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.621 visninger | Oprettet:

udstødning - alm / fri udblæsning {{forumTopicSubject}}

hej derude.

så på et tidspunkt en herind der solgte en y formet rør dims til udstødningen der gjorde at man kunne køre helt normalt med sin udstødning men så kunne man også aktivere et spjæld i denne rør dims der gjorde at luften blev ledt direkte ud, altså fri udblæsning.

søger navnet på sådan en satan. og gerne hvor den kan købes.

håber i kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstødning - alm / fri udblæsning
  • #1   21. aug 2009 følger lkige med her, har godt hørt om den samme dims

• #2   21. aug 2009 VUS kit?

http://webshop.nordicturbo.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=2704&MenuItemID=214

De er bestemt ikke billige! Så hellere have noget, man hele tiden kan holde ud smiley

• #3   21. aug 2009 lige præcis smiley

tak for linket..

3k synes jeg nu ikke er så dyrt.

ideen er at den skal på en turbo diesel da der ikke er meget ved at smide en bedre flowet udstødning derpå. det lyder skidt lige meget hvad.

og tanken var så at hvis man smed sådan en VUS pålige før katten kunne man hente nogle hk ved at aktivere denne når man lige manglede et extra kraft overskud smiley

• #4   21. aug 2009 Hehe, tjaaa ... nu ved jeg ikke præcist hvilken dieselbil, du snakker om - men som udgangspunkt vil du ikke kunne mærke spor smiley

Brug hellere de 3.000 kr. på at få den chippet eller noget, så den får lidt ekstra kraftoverskud!

Hvad der er 100 % sikkert, er, at hvis du giver 3.000 kr. for dén dims der, så vil det blive nogle pænt dyre hk smiley

• #5   21. aug 2009 jeg har bare ladet mig fortælle at en af de største hk tyve på en turbo bil er modstanden i udstødningen da turboen ikke kan arbejde frit pga lyddæmpningen og katalysatoren..

• #6   21. aug 2009 VUS'er eller VES/V'er
    Variabel udstødnings system,
    Variable exahust system/valve

Det kan bare larme åndsavgt meget hvis man sætter den på uden nogen rør føring. og syns hallerne er ikke glade for dem, og som der bliver skrevet, brug heller de 3 jern på at få den chippet eller noget i den stil..

Systemet blev opfundet til Tunere og sportvogne, da nogle sportsvogne kun bruger "halvdelen" af deres udstødning, hvor det så er at VUS'en åbner i takt med dit spjæld. altså rent elektronisk styret for det meste..

• #7   21. aug 2009 Det er ikke noget, du mærker synderligt meget til, hvis den er standard smiley

Ikke at det ikke er rigtigt nok, hvad du har hørt - at udstødningsflow er vigtigt på en turbobil. Der er bare andre måder, du kan bruge dine penge bedre på, tror jeg! Hehe.

Mange dieselbiler er fra fabrikken allerede bygget med bedre udstødningsflow end benzinbiler, så vidt, jeg ved. Så man har allerede gjort noget ved det fra fabrikken.

• #8   21. aug 2009 nogle bruger den samme med en Screamer pipe, men det er nu mest for show og blær..

en sports kat og et system dertil vil gi en del mere, være en del mere behageligt at køre med, og så kan den også gå igennem syn.

• #9   21. aug 2009 min plan var at smide såden an vuc på inden den skulle chippes så den kunne køres ordentligt ind. der var ikke fordi at jeg ville køre med den åbent til daglig. men hvis man kunne få et lille kaft boost med et tryk på en knap engang imellem ville det da være rart smiley

• #10   21. aug 2009 Hvis den skal "køres ordentligt ind", bliver det dyrt. Det koster gerne det dobbelte af, hvad en "almindelig" OBD tuning koster - og der får du altså MEGET mere for pengene. Du får så godt som intet ud af det der udstødningsprojekt, i forhold til, hvad det koster smiley

Men det er sikkert meget blær at vise frem til træf smiley Hehe...

• #11   21. aug 2009 hehe.. med odb tuning mener du så en universal boks til en 1500.-??

jeg havde tænkte mig at køre den ud til scantune og få den chippet til 3k. går da stærkt ud fra at det til denne pris ikke bare er en eller anden universal boks han sætter på og at han tværtimod smider den på rullefelt og køre den ind efter lige præcist min motor

• #12   21. aug 2009 køb heller en sportskat og så den kørt ordentligt ind derefter..

For en VUS'er er virkelig kun når man har over 500+++ heste og man gerne vil presse det sidst ud af den, ved at lade motoren ånde helt frit..

Tror du vil få en del mere flow og køreglæde og resultater af et solidt 2,5" udstødnings system, med enten en eller to frit flowende lyddæmpere..

For hvis du lukker en VUS op når du cruiser rundt i byen, for lige at vise de bitches hvordan man gør. så tror de nærmere at du har flækket hele din manifold på tværs.

• #13   21. aug 2009 Jeg lavede fri udblæsning på min gamle TDIer og den smed 105,4 med alm og 108 med ren rør så er ikke meget ved for det lyder alt for traktor

• #14   21. aug 2009 hehe.. ja okay.. 500 hk er nok ikke lige det jeg sigter efter.. faktisk nærmere de 115 smiley

men er bare bange for at en komple udstødning koster mere end jeg vil ofre smiley

• #15   21. aug 2009 ODB, ECU, og Chip tuning er forskellige ting.. husk altid det..

Chiptuning-man lusker en chip på som der ændre på nogle værdier i motoren.

ODB - Open Direct Box - man åbner computeren i bilen og fortæller den, at sådan skal det være fremover lige meget hvad, og så laver man også nogle gange nød programmer.

ECU - Engine Control Unit - bruger man primært på biler der ikke har en sindsyg "intelligent" computer, så man går ud i motor rummet, og logger på ECU'en, og fortæller den, at sådan her forgår tingene, og ECU er oftes det man kan hente mest på, men ikke særlige mange laver. nok mest fordi det er utrolig besværligt til tider, og nogle biler skal have en Piggyback computer på alskens gøgl.

• #16   21. aug 2009 jeg lavede selv 2.5 tommer udstødning på min og det lød rimlig og gav da lidt og det løb op i 600kr + lidt tråd fra svejseren

• #17   21. aug 2009 Steen T -Striben Aalborg det er rigtigt nok, man kan sagtens selv lave systemer, men man skal også lige have skills, materialer og værksted til det.. og hvis han også skal have en sports kat..

Så tror jeg at der er okay store besparelser at hente ved at købe et komplet KIT med Kat i, da man ofte får nice ass rabat når man køber dem med i et kit.

• #18   21. aug 2009 Mike C: er der så mere effekt i en ODB tuning i en chip tuning? eller omvendt?

for det var da værd at overveje alt efter hvad sådan en ODB tuning self koster smiley

Steen T -Striben Aalborg: ja det var da en overkommelig pris. jeg vil bare ikke have en bil der larmer til hverdag smiley

• #19   22. aug 2009 en kat er da kun noget der skal på til syn? smiley

• #20   22. aug 2009 hvis du køber et 2,5" kit med to dæmpere, så kommer den ik til at larme, kun når du klamper den i bund.. jeg har kørt med 2,5" på min lige siden jeg fik den, og jeg har aldrig klaget eller været træt over lyden...

Men ODB'ere er mere for folk som der har ændret på deres bil, så som udstødning, indsugning, knaster, ændret ladetryk og sådan. hvis din bil ikke har fået lavet noget drastiske ændringer, er en Chip nemmer, hurtigere og simplere at få lavet. plus firmaet kan bare pille chippen ud igen, og resette din bil hvis det er du ikke er tilfreds..

• #21   22. aug 2009 he he, så rigtigt nok steen hehe...

Ahhh, så er man da glad for at ens bil blev født uden kat he he

• #22   22. aug 2009 det bliver nok bare en chip i første omgang så smiley

takker for hjælpen

• #23   22. aug 2009 en diesel vil bare altid lyde som en traktor når man laver sådan et udstødning på dem.

• #24   22. aug 2009 hey hey Steen, ikke noget grimt om traktor vel he he. jeg nu kører jeg volvo, og den Motor blok er faktisk udviklet fra en Traktor blok.

• #25   22. jul 2014 Hej beklager jeg bare lige bryder ind men har lige fået en VW 1,9 idag og vil gerne spørge hvor jeg kan købe 2,5 t udstødning og i så fald er der andre vw udstødnings systemer og banan passer fra???

• #26   10. aug 2014 Altså diesel kan sagtens lyde godt ?? har en Mercedes 190 2,5 turbodiesel 5 cyl med større turbo og modificeret pumpe og ren rør fra mølle den lydder som de gamle Audi 5 benede rallybiler når den får gas

• #27   12. aug 2014 #15

Jeg har aldirg hørt om ODB - Open Direct Box, men der imod om OBD som betyder "On board diagnostic" dvs. at man tilgår styreboksen / ECU igennem OBD stikket inde i bilen.

Her har tunere så mulighede for ændre i de paramtere, tabeller og algoritmer, som producenterne har lagt i fra fabrikken afh. af ECU type og fabrikat.

/Steffen

Kommentér på:
udstødning - alm / fri udblæsning

Annonce