{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flere hk og nm
  • #1   30. sep 2009 Med eller uden snegl?

• #2   30. sep 2009 sælg den du har og køb en golf 4 1,8 turbo.. de er kommet godt ned i pris..

• #3   30. sep 2009 du kan få meget mere ud af den smiley
    - men kom med et budget, om du vil smide 5-10 eller 50k i sådan en motor?

- en "nem" ting ville væreat smide en anden knast i, på med en banan
    og en chip - ved ikke lige om man kan erhverve sig spjældhuse til sådan
    en motor, men mon ikke smiley - alternativt er at finden en anden og større
    motor at smide i dyret, du må lovligt og uden døje forøge din effekt
    med 20% smiley

• #4   30. sep 2009 smid en 1,8 turbo motor i den

• #5   30. sep 2009 kan man ikke bare smide en turbo i 1,8eren ? knast, manifold og udst så skulle det give rimeligt ikke ?'

• #6   30. sep 2009 det vist noget med det er lovligt at smide en 1,8 turbo motor i bilen men ikk at smide en turbo på din 1,8 motor

• #7   30. sep 2009 men det er vel ikke nem at få fat i sådan en motor og nok ikke billig, men med andre knaster udst og manifold ville den vel 20-30 heste mere ikke ?

• #8   30. sep 2009 jeg havde sku nok valgt at smide de 10-15 efter en anden motor

• #9   30. sep 2009 ja okay kan være man skulle overveje en turbo motor og så bare alt det andet i den,

• #11   30. sep 2009 Svend J
    Der kommer ikke ekstra afgift på, hvis man sætter en 1.8T i bilen. Den overstiger ikke de 20 %.

• #12   30. sep 2009 forkert svend..

• #13   30. sep 2009 Til alle:

http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

• #14   30. sep 2009 Det er ubetinget lettest og billigst at sætte en komplet standard 1.8T i. Så har man 150 hk og en motor, der bare kører supergodt.

• #15   30. sep 2009 I har delvist ret alle sammen...

"Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %."

MEN

"Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt."

Så hvis en 1.8T yder 20% mere end en normal 1.8, men bilerne ellers er ens... så vil du godt kunne smide en 1.8T'er i en 1.8'er, da du så vil have godkendelsen fra den større model. Lige i tilfældet her, mener jeg godt det kan lade sig gøre...
    Det er dog kun i få tilfælde, at det kan lade sig gøre (så vidt jeg ved) smiley

• #16   30. sep 2009 Dan C
    Ud fra det, du har copy/pasted så har jeg jo <i>helt</i> ret og ikke kun delvist smiley Hehe...

• #17   30. sep 2009 B A Y: Du har helt ret, i dette specifikke tilfælde, ja... Set udfra et generelt synspunkt, så har Svend jo også ret. En tommelfingerregel er, at eftermontering af turbo eller kompressor er ulovlig - men der er jo særtilfælde hvor det faktisk kan lade sig gøre, præcis som med sådan en golf smiley

Folk bør bare finde links frem; så er der ingen tvivl smiley

• #18   30. sep 2009 Dan C

Nej, det er jo fordi der skelnes mellem eftermontering på en sugemotor og udskiftning med en motor, der har det standard smiley Der er jo godkendelse til alle motorer (som udgangspunkt) med standard turbo.

Svend har kun ret i, at det er en konstruktiv ændring. Det skal påføres registreringsattesten. Men det udløser hverken afgifter eller bøder.

• #19   30. sep 2009 ... og så må man i øvrigt gerne montere tryk uden wastegate MENER JEG smiley

• #20   30. sep 2009 En ting hvad der kan godkendes af synsmanden, den anden ting hvad SKAT mener er ændring af identitet... Og jeg vil mene, at 1.8T motor placeret i 1.8 karosseri ændrer bilens identitet til 1.8T og derfor bør udløse afgift. Men motoren kan sagtens godkendes

• #21   30. sep 2009 Mitsu
    Nej, det gør det ikke, så længe man beholder standard-bremser osv. Der er <i>mange</i>, der har gjort det.

• #22   30. sep 2009 B A Y: Nu skriver han jo så også, at han ville MENE det BØR udløse afgift... Det er hans personlige holdning til det - han skriver ikke, at tingene forholder sig sådan smiley

Noget andet er, det er vel som sådan ikke motoren der kræver godkendelsen, det er vel resten af bilen der kræver godkendelse til trykladet motor?

• #23   30. sep 2009 Netop... Jeg ved godt, at der er mange, der har lavet denne trick... Det var bare min mening om sagen, BAY

Gad vide om dem, der har lavet dem om, har et PAPIR fra skat at det er ok?

• #24   30. sep 2009 Dan C
    Nej, når det holder sig under 20 %, så antager man jo, at bilen kan holde til forøgelsen.

Mht. hvorvidt det er hans personlige holdning, der kommer til udtryk, er jeg ikke enig med dig. Men det er jo en diskussion, der skal tages med ham og ikke dig smiley

• #25   30. sep 2009 Mitsu
    Jeg har set flere have et bindende ligningssvar fra SKAT på det, så den er god nok. Det er fuldt lovligt både mht. syn og SKAT.

• #26   30. sep 2009 Kan godt lide, at du skriver "bremser, OSV..." Hvad skal der eller til andet end bremser? De e så godt som ens, de to biler:)

• #27   30. sep 2009 B A Y: Det er ikke det jeg spørger om... Jeg spørger til godkendelsen generelt - den følger bilen, og ikke motoren?

• #28   30. sep 2009 Bremser er én af de ting, der skal til, før det udløser afgift. Bremser og ikke andet i sig selv. En anden ting kunne vel være undervognen eller sådan noget.

Jeg skriver jo ikke, at man skal skifte flere ting.

• #29   30. sep 2009 Dan C
    Du forsøger at føre en diskussion, hvor vi ellers begge er enige, som udelukkende går på definitioner. Det gider jeg ikke...

• #31   30. sep 2009 diskussion?? Nej nej, jeg spørger dig om noget, fordi jeg ikke helt forstår det du har skrevet... smiley

Du skrev længere oppe:
    Skrevet: 30-09-2009 14:47:14

Dan C

Nej, det er jo fordi der skelnes mellem eftermontering på en sugemotor og udskiftning med en motor, der har det standard smiley Der er jo godkendelse til alle motorer (som udgangspunkt) med standard turbo.

Hvortil jeg spørger:
    Noget andet er, det er vel som sådan ikke motoren der kræver godkendelsen, det er vel resten af bilen der kræver godkendelse til trykladet motor?

"?" betyder, at man stiller et spørgsmål... smiley

• #32   30. sep 2009 Svend J
    Ja, det kræver, at der sidder en 1.8 20V i den standard smiley Men er det ikke også den eneste 1.8'er, der sidder i en Golf 4?

• #34   30. sep 2009 Svend J: Det er ikke andre regler, tror jeg da ikke. Men hvis udgaverne med 75 og 90hk var fuldstændig identiske med 1.8T udgaven (bortset fra motoren self), men ellers bremser, undervogn "osv", jamen så ville du jo også kunne bruge godkendelsen der, selvom det er mere end 20%.
    "Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt."

Ved dog ikke om det afgiftsmæssigt har noget at sige... smiley

• #35   30. sep 2009 Det var jeg ikke klar over. Men ok, så er det selvfølgelig kun den ene, altså 20V'eren.

• #36   30. sep 2009 Nej, du har ret i, at man kan køre den gennem syn på den "gamle" godkendelse. Men afgift skal der så betales smiley

• #38   30. sep 2009 Svend J
    Det var sikkert heller ikke en Polo-motor med tryk standard, du ville have i?

Kommentér på:
flere hk og nm

Annonce