1.264 visninger
|
Oprettet:
flere hk og nm {{forumTopicSubject}}
hvordan kan jeg få flere hk og nm i en 1,8 golf 4 og hvad vil det koste ?
hvor mange flere skal du have før du rigtig kan mærke det
jan 2006
Følger: 170 Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.662
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 789
- men kom med et budget, om du vil smide 5-10 eller 50k i sådan en motor?
- en "nem" ting ville væreat smide en anden knast i, på med en banan
og en chip - ved ikke lige om man kan erhverve sig spjældhuse til sådan
en motor, men mon ikke
motor at smide i dyret, du må lovligt og uden døje forøge din effekt
med 20%
mar 2008
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 130 Svar: 710
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 8
mar 2008
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 130 Svar: 710
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 8
mar 2008
Følger: 51 Følgere: 51 Biler: 8 Emner: 130 Svar: 710
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 8
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Der kommer ikke ekstra afgift på, hvis man sætter en 1.8T i bilen. Den overstiger ikke de 20 %.
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.605
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
http://www.fstyr.dk/sw23095.asp
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
"Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %."
MEN
"Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt."
Så hvis en 1.8T yder 20% mere end en normal 1.8, men bilerne ellers er ens... så vil du godt kunne smide en 1.8T'er i en 1.8'er, da du så vil have godkendelsen fra den større model. Lige i tilfældet her, mener jeg godt det kan lade sig gøre...
Det er dog kun i få tilfælde, at det kan lade sig gøre (så vidt jeg ved)
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Ud fra det, du har copy/pasted så har jeg jo <i>helt</i> ret og ikke kun delvist
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
Folk bør bare finde links frem; så er der ingen tvivl
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Nej, det er jo fordi der skelnes mellem eftermontering på en sugemotor og udskiftning med en motor, der har det standard
Svend har kun ret i, at det er en konstruktiv ændring. Det skal påføres registreringsattesten. Men det udløser hverken afgifter eller bøder.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Nej, det gør det ikke, så længe man beholder standard-bremser osv. Der er <i>mange</i>, der har gjort det.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
Noget andet er, det er vel som sådan ikke motoren der kræver godkendelsen, det er vel resten af bilen der kræver godkendelse til trykladet motor?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Gad vide om dem, der har lavet dem om, har et PAPIR fra skat at det er ok?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Nej, når det holder sig under 20 %, så antager man jo, at bilen kan holde til forøgelsen.
Mht. hvorvidt det er hans personlige holdning, der kommer til udtryk, er jeg ikke enig med dig. Men det er jo en diskussion, der skal tages med ham og ikke dig
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg har set flere have et bindende ligningssvar fra SKAT på det, så den er god nok. Det er fuldt lovligt både mht. syn og SKAT.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg skriver jo ikke, at man skal skifte flere ting.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Du forsøger at føre en diskussion, hvor vi ellers begge er enige, som udelukkende går på definitioner. Det gider jeg ikke...
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
Du skrev længere oppe:
Skrevet: 30-09-2009 14:47:14
Dan C
Nej, det er jo fordi der skelnes mellem eftermontering på en sugemotor og udskiftning med en motor, der har det standard
Hvortil jeg spørger:
Noget andet er, det er vel som sådan ikke motoren der kræver godkendelsen, det er vel resten af bilen der kræver godkendelse til trykladet motor?
"?" betyder, at man stiller et spørgsmål...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Ja, det kræver, at der sidder en 1.8 20V i den standard
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
"Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt."
Ved dog ikke om det afgiftsmæssigt har noget at sige...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det var sikkert heller ikke en Polo-motor med tryk standard, du ville have i?
flere hk og nm