{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Problem med BMW E36 318is coupe {{forumTopicSubject}}

Jeg har har haft et problem med min 318is'er, M42 motor fra 1993. Problemet for ca. et år siden var at nogle gange når jeg vaskede bilen så kunne den finde på at gå ned i omdrejninger og jeg skal give den fuld gas for at få den op i omdrejninger. Nu er problemet der hver gang jeg tænder for bilen og motoren er kold, men når motoren bliver varm så arbejder den meget bedre, men den kan stadig finde på at gå ned i omdrejninger. Har været til mekaniker som har skiftet nogle luft slanger som var utætte, hvilket har hjulpet kun en smule på det, altså problemet er der stadig. Han tror ikke det er lambda sonde. Der kommer også dobbelt så meget CO2 udslip ved udstødning. Mekanikeren mener at problemet muligvis er at udstødningsmanifold er utæt et eller andet sted men han er ikke 100% sikker. Jeg bruger en KN-filter som har et lille hul. Har ikke skiftet tændingsrør i ca. 2 år.

Nogen der kan hjælpe med problemet ?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med BMW E36 318is coupe
  • #1   28. okt 2009 Tændingsfejl/defekt(e) spole(r), slidte tændrør og et nyt luftfilter.

• #2   28. okt 2009 de plejer at kunne gøre netop det der, hvis lambda sonden er ved at gå til, så er den revnet - og får fugt ind, kommer specielt når det regner, eller efter en bilvask... så hugger den i det, mest når den er kold.

• #3   28. okt 2009 hvis han nu brugte hans logiske sans, satte han jo bare en co måler i den .. og ser hvordan det hele står, ...

• #4   28. okt 2009 Jeg tror næsten ikke at det kan skyldes lambda sonden da jeg har skiftet den 2 gange inden for 1 år... Han har jo haft den sat til computer og tjek for fejl, der var enkelte udfald på lambda sonden men det var ikke nok til at konstatere at lambda sonden var i stykker mente han.

• #5   30. okt 2009 Jeg har nu kørt bilen i 3 dage og har lagt mærke til at den opfører sig lidt anderleds. Når motoren er kold og jeg tænder for bilen og kører fx 15min så kører den fint. Men når jeg så slukker for den efter de 15min og tænder for den efter en halv time eller lignede, så begynder den at gå ned i omdrejninger og jeg skal give den fuld gas for at den kan komme op i omdrejninger. Efter 2-3 minutter kører den så fint igen.
    Nogen der har oplevet det før ?

Kommentér på:
Problem med BMW E36 318is coupe

Annonce