Indsugning På 406 TS4. (7800 OMRÅDET) {{forumTopicSubject}}
Nogen Peugeot professore. evt luft pro. Der sidder her inde?
Jeg har åbent grn filter på nu. som der sidder nede i den ene side af forkofangeren. der hvor den std tager luft ind. det er lavet med alu rør og sorte samco slanger.
Men har et problem. Når man kører rundt.
Hvis man giver den lidt gas over et styk vej. bliver motoren meget varm, så tror ik den får ordenligt luft.
Har en plan.
Tror nemli jeg laver det hele om her til vinter.
- Coolpipe
- Nyt luftfilter
- Powerblanket
- Nye studser
- Krumtaps udluftning
- Alt lign.
Mit motorrum ser ud som på billedet i min profil. Men den får ikke ordenligt koldt luft fra fronten som jeg havde håbet på den ville.
Så næste gang går vi all in. Så kommer den på rullen som de første forår 2010.
Men er der nogle Omkring skive egnen der forstår sig ordenligt på det. ???
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 394
Det er bedre at lave et langt cold air rør, end det er at have et langt rør mellem powerfilter og gasspjæld.
Og selfølgelig sørg for den får så meget kold luft som muligt
Powerblanket bruges til at lave en slags isoleret luftfilter kasse på motorsiden af filteret - så det meste af varmen fra motoren ikk kommer ind i indsugningen
Krumtaps udluftning har ikke så stor betydning, men hvis du ikke har mulighed for at køre det standard rør ind i indsugningen, kan du sætte et filter direkte på ventildækslet, eller bruge lidt slange hvis du vil have den et andet sted, eller hvis der ikk er plads til den direkte på.
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 725
Okaj jamen det rør der sidder på nu går faktisk igennem den std luftfilter kasse. men det er dog bare et rør.
Du mener jeg skal have luftfilteret op til Gasspjældet igen??
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
desuden så burde det da ikke have noget at sige på motorens temperatur om den får for lidt luft... så vil den simpelthen bare yde mindre
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 725
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
du skal jo have koldere luft til motoren for at få den til at yde mere, det er jo derfor du har sat et åbent filter på og lavet koldluft tilførsel til det... men i realiteten giver det ikke det vilde på en standart motor.
Men du har lidt ret i at jo varmere luft der kommer til filter og jo længere rør der er fra gasspjæld til filter, jo dårligere yder den...
Så se at få det filter så tæt på gasspjældet, få det afskærmet med powerblanket fra motorens varme og så få tilført noget luft direkte fra fronten, så har du hvertfald gjort det rigtigt... men om du kan mærke det er jo så det. Jeg vil nok mene at det er spild af penge at få den på rullefelt bare for at se hvilken løsning der er bedst. Så skulle det da kun være for sjov skyld og hvis man har for mange penge
Indsugning På 406 TS4. (7800 OMRÅDET)