1.853 visninger
|
Oprettet:
Forskellen på VW TDi 90-110-150HK {{forumTopicSubject}}
Hvad er forskellene på disse motore??
De er jo allesammen på 1,9 Liter
Bunden må jo næsten være den samme, er det så størrelsen på turboen samt trykket eller hvad gør forskellen??
Jeg tænker om de i bund og grund er det samme, så man ville kunne tage en 90HK og tune lidt på den så den har omkring 150HK og det så kan holde.
Håber der er nogle der kan hjælpe med nogle svar.
Mvh Nikolaj
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
150 hk versionen er en pumpe-dyse motor, hvor de andre er med VE-pumpe.
Du kan desuden få en 100 hk, 105 hk, 115 hk og en 130 hk - bare for at få lidt flere af 1.9'erne med
Se f.eks. min 150 hk motor. Den kan med en chip komme op på næsten 200 hk. Det kan din 90 hk motor ikke
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
Evt. snak med Rittersport fra www.vagcars.dk hen ved en MASSE om det, og så kører han dem også ind på rullefelt!
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
mar 2004
Følger: 38 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 105 Svar: 436
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 287
du skal bruge en turbo fra en golf 4 tdi 15o hk samt lidt dyser(rittersport) og front monteret intercooler samt anden mafsensor/luftfilerkass og map sensor da du skal over 1,5 bar i ladetryk og det kan den du har nu ikke se..
det skulle gerne kunne give ca 16o-170 hk så kommer din kobling til at brokke sig men der kan man jo begrænse momentet så ikke de store problemer der... og kim chipper også de gamle motorer og han laver da en del af dem.....michael
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 402
Mange tak for svarene...
Mvh Nikolaj
Forskellen på VW TDi 90-110-150HK