{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.988 visninger | Oprettet:

Audi A3 8l 1,9 TDI - Chip tuning {{forumTopicSubject}}

Hey Guys ! ..

Min kammerat har en sådan Audi, han vil gerne have den chippet, men kan ikke rigtigt beslutte sig for hvilken løsning han skal tage.

Chiptuning hos et tuningsselskab i flensborg med rulletest:
Pris = ca. 5000kr

Køb af chip på internettet:
Pris = 1899kr

Er tuningsselskabet dobbelt så meget værd ? Hvad ville i gøre ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A3 8l 1,9 TDI - Chip tuning
  • #1   19. nov 2009 Jeg ville til hver en tid, køre til et firma.

    Så bliver programmet lavet til netop HANS bil, og ikke bare til en "standard" audi a3 .. altså, forstå mig ret, de kan pille ved så meget ,når de skal tune dem, så ville da hellere vide mig sikker på, at den er optimal til bilen, end ved at købe en på nettet..


  • #2   20. nov 2009 www.landberg.dk

    HansPassatTDIHald


  • #3   23. nov 2009 Chris det er jo svært at sige noget som helst om når man ikke ved hvem der tilbyder chipning til 2K smiley Prisen er ikke en indikation på kvaliteten...

  • #4   7. dec 2009 Hej jeg kan lave en billig proffessionel OBD Tuning...

    OBDTuning@hotmail.com


  • #5   7. dec 2009 LOL professionel tuning med en hotmail adresse...

  • #6   8. dec 2009 Ja så har man set det med...

    HansPassatTDIHald


  • #7   6. jan 2010 Hvad er OBD Tuning

    Programmering af bilens styreboks

    Motoren i de fleste moderne biler bliver i dag styret af en computer, en såkaldt styreboks. Styreboksen kontrollerer bl.a. brændstofmængden, tændingstidspunktet, turbotrykket, m.m. Ved at ændre og justere på parametrene kan disse tilpasses, så ydeevne og drejemoment for turbomotorer bruges bedre.

    Data i motorens computer udlæses via bilens diagnosestik og modificeres under gentagne tests. Denne metode anvendes fortrinsvis på biler nyere end 2000. OBD tuning efterlader ingen fysiske spor og kan ikke spores ved serviceeftersyn, ligesom computerens fejlkodelager og startspærre forbliver intakt.

    En OBD tuning er individuelt afstemt det enkelte køretøj. Således tilgodeses samtlige køretøjsparametre på det enkelte køretøj. Dette er nødvendigt, da bilfabrikanten bygger tusindvis af motorer, og der er nogle fremstillingstolerencer der gør, at samme motor i to forskellige køretøjer opleves forskellige. Dette tages der hensyn til med OBD tuning.

    Sikkerhed

    Tuningen er også tilpasset så diagnose, diagnosefunktion og nødprogram er 100% intakte. Dette fordi vi bruger bilens egen software som vi så justerer/optimerer i de parametre der er nødvendige for at give den mere effekt/ drejningsmoment.

    Det er det, der er hele forskellen på ægte chiptuning og tilsatsbokse, som man kobler ind imellem diverse komponenter i motorrummet og imellem bilens computer. Ved tilsatsbokse manipuleres diverse signaler så computeren tror noget andet, og en følge heraf er, at bilens motorbeskyttelse og overvågningssoftware-diagnosesystem og nødprogram ikke fungere efter hensigten, eller er sat helt ud af drift. Der bør derfor kun benyttes ægte chiptuning.

    Fordele ved OBD tuning:

    - En perfekt effekt- og drejningsmomentforøgelse i hele omdrejningsregistret. Herunder en næsten vandret forurening samtidig med en sænkning af benzin/diesel forbruget i dellastområdet på ca. 5-10%, og ingen problemer med at få bilen synet pga. forurening.

    - En fejlfri tuning software således at der ved servicearbejde hos mærkeværksted/importør ikke vil opleve problemer med deres diagnoseværktøjer, da software fungere ligesom den gjorde før tuningen. Det er jo bilfabrikantens software der ligger der stadig, bare optimeret.

    - En garanti for at de komponenter der bruges er de samme som bilfabrikanten bruger.

    - En mulighed for at sætte original software i igen f.eks. i forbindelse med salg af bilen. Det tager ca. 10 min.

    Rasmus ODBTuning@hotmail.com


  • #8   7. jan 2010 Flot salgstale...

    "BD tuning efterlader ingen fysiske spor og kan ikke spores ved serviceeftersyn,"

    Desværre forkert.. Det kan _ALTID_ spores, unaset hvad du mener.

    "En perfekt effekt- og drejningsmomentforøgelse i hele omdrejningsregistret. Herunder en næsten vandret forurening samtidig med en sænkning af benzin/diesel forbruget i dellastområdet på ca. 5-10%, og ingen problemer med at få bilen synet pga. forurening."

    Det kommer dælme an på hvordan man laver chippen. Nu vi snakker 1.8t, så kræver det at man har et rigtig godt kendskab til moment modelen før du (sikkert) kan hive mere effekt ud af den.. OBD er ikke automatisk lig med god tuning..

    Hvilke tools bruger du? og hvilken software bruger du til at modificere filerne i?


  • #9   7. jan 2010 Guineus fra Dimsport.

    Det giver godt på en 1,8 T den nye 163 hk får ca. 180 hk.

    Rasmus


Kommentér på:
Audi A3 8l 1,9 TDI - Chip tuning

Annonce