1.228 visninger
|
Oprettet:
fra std luftfilter til powerfilter {{forumTopicSubject}}
Jeg har i dag skiftet mit std. luftfilter ud med et powerluftfilter. Men hvad gør jeg så nu med den slange fra ventilerne som gik ind i den gamle luftfilterkasse? er jeg nødt til at købe et lille powerfilter til den også, eller er det ikke nødvendigt?
Og så lige et spørgsmål mere:
Lige nu sidder powerfilteret bare direkte der hvor kassen sad før.. dvs. lodret op og ned, direkte på studsen.. er det godt nok, eller bliver man nødt til at skal have slanger eller rør imellem? og hvorfor skal man i så fald det?
jan 2003
Følger: 129 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 780 Svar: 7.990
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 830
Det påstår man også at det gør
Madsen:
Det sidder fint fast, men synes ikke rigtigt det har givet nogen lydforskel.. synes det er lidt mærkeligt.. altså man kan godt høre at det er på når den står i tomgang, og når man kører og belaster motoren, så kan man også godt høre det lidt.. men troede at det gav mere lyd
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
Det eneste du får ud af et åbent filter er mere lyd ved gaspedalen i måtten. Intet og gentager intet andet.
Medmindre - du får lavet andet som portet indsugning, trykladning osv.
Så der kan kun konkluderes som du selv skriver, at du får lidt mere lyd ved at tæve bilen.
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 830
Jeg har bare læst bag på K&N pakkerne med deres power luftfiltre at det skulle give mere effekt (HP), bedre acceleration og bedre ydeevne ved lave omdrejninger.. det er, som Danny siger, sikkert ikke ret meget det giver.. men lidt har jo også ret
Danny:
Tak for info om flow i røret
fra std luftfilter til powerfilter