{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.718 visninger | Oprettet:

tunings regler {{forumTopicSubject}}

Hye. har tænkt på nogen forskellige ting om tuning, som ikke står noget om på skat.

jeg ved du må ikke efter monter turbo/kompresser.

hvad nu vis motoren har turbo må du så godt skife til kompresser og omvendt,

og hvad nu vis man har en lad os sige g40 ( 113 hk ) du vil smide en motor i med 130hk, ( uden kompresser/turbo ) må man så godt smide gladeren fra den gamle 1,3 over på den nye 130hk motor


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tunings regler
  • #1   21. dec 2009 nej, det må du ikke. for mont. af tryk på anden motor anses for at være over 20%

  • #3   21. dec 2009 hvad med det med at skife mellem turbo og kompresser.

    og gælder den også den 20% vis man smide en større turbo på en normal turbo bil


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   21. dec 2009 Man skulle måtte tune så meget som man vil, den skal dog stadig overholde alle gældene regler omkring forurening, støj osv osv smiley

  • #5   21. dec 2009 lige den sidste. en bil med turbo må den skruges op i lade trykket så den har over de 20%

  • #6   21. dec 2009 I W U. ja mener også jeg læste du må vold tun en bil så meget du vil vis. topstykkedet er standart og blocket er den samme, så skal man ikke betale afgift

  • #7   21. dec 2009 nej, du må jo ikke tune over de 20%. så du må jo ikke bare hæve ladetrykket så den har over de 20% uden at betale afgift og få godkendelser. hvis det altså skal være lovligt smiley

  • #8   21. dec 2009 http://vmax.dk/article/22455
    Der er svar på alt


  • #9   21. dec 2009 Det er jo hverken ulovligt eller et "no go".
    Det handler blot om der skal betales ny reg. afgift samt man skal erhverve sig de fornødne godkendelser af konstruktionen både er forsvarlig til bilens kontrukstion og at den stadig overholder de samme forureningskrav som til standarten inden for dens klasse.

    Men det skælnes ikke mellem de forskællige tryk former, så har den tryk kan du smide verdens største turbo på uden at skulle betale ekstra, men du skal jo så regne med til syn at kunne godt føre for den overholder 20% effekt forøgelsen, og her laver de deres EGEN test da de ikke godtager din egen medbragte og fuskede test.

    Men ja fra normal til tryk ladning anses det altdi for at være en 20% overskridelse også selvom du kan godt gøre det forholdersig anderledes, fordi de ved hvor nemt det er at gå hjem og hæve trykket :o)


  • #10   21. dec 2009 her er reglerne for tuning af biler
    20% reglen gælder altid . det siges at std motor må gerne tunes mere end 20% såfremt fabikanten vil stå inde for at modellen kan håndtere de ekstra kræfter. og at den stadig overholder røg og støjkrav . og held og lykke med at få de papir . så spørg hvilken som helst syns mand og han vil sige 20% uanset hvad.
    taget fra : http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

    Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
    Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

    du må gerne sætte turbo på en bil ,født med glader ,det må bare ikke overstige 20%


  • #11   21. dec 2009 men du må gerne tune din G60 til 1200hk hvis bare DU kan bevise at den ik larme eller forurener mere end standard..

    men begynder du på motorskift gælder de 20%


  • #12   21. dec 2009 draaby nej du må ej.
    læs reglerne. det skal dukomenteres af fabrikant eller tuv merkblat 751 som er en meget dyr test


Kommentér på:
tunings regler

Annonce