{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Komplet big brakes kit {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg godt at man ikke får kortere bremselængde ved at montere væsentlig større skiver og 4 stemplede alu calibre på sin bil.

Men jeg har set et komplet kit i USA som jeg er blevet lidt lun på og er i tvivl om man skal slå til, nu hvor dollaren er billig.

Har du nogen erfaring med opgraderede bremsekits ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Komplet big brakes kit
  • #1   31. dec 2009 Jeps - bilen kan oftest ikke synes med dem.

    Argumentet er jo heller ikke kortere bremselængde, for det er der mange andre faktorer end bremser der bestemmer - men det er helt klart en fordel med mere ensartet og vedvarende bremseevne, og DET får man stort set altid med opgradering af bremserne.


  • #2   31. dec 2009 Malene B - Fordi man måske skal på bane og ikke vil riste kalipre og skiver på 3 omgange?

  • #3   31. dec 2009 Fordi man kan blive ved med at bremse gang på gang, uden at bremserne begynder at fade, de har ikke så nemt ved at blive varme.
    Men bremse længden er identisk på original bremserne og de store, altså med mindre de er blevet for varme.


  • #4   31. dec 2009 sajmon, hvad skal jeg være opmærksom på ved syn ?
    Skal jeg medbringe TUV godkendelse eller anden dokumentation ?
    eller måske besøge synshallen og høre hvad de mener ?

    Hvilke produkter har du erfaring med og hvad med at skaffe nye klodser, er det et problem ?


  • #5   31. dec 2009 K-sport kan du få med TüV og der kan skaffes klodser til fra. feks ATE eller Ferodo.

  • #6   31. dec 2009 Du vil automatisk få bedre bremse egenskaber med større skiver samt kalibre med flere stempler.

    For at din bil kan synes med det skal der være en godkendelse til din bil fx Tüv, det er der højest sandsynligt ikke når det kommer fra USA.

    Udover det skal du være opmærksom på at du ændrer bremsefordelingen for kontra bag så den vil bremse væsentlig hårdere foran end i bag da du stadig kører med mindre skiver. Det kan kompenseres for med en bremsetryk fordeler.

    Men er der noget specifikt du vil vide da?


  • #7   31. dec 2009 Claus: Den TÜV er det merkbladt 751 ?
    Har nemlig set flere sjove såkaldte TÜV på forskellige dele..


  • #8   31. dec 2009 Nej nu holder i satme kæft med jeres vrøvl om uændret bremselængde! Jeg kan garantere for at bremselængden forkortes VÆSENLIGT! Alene en lille opgradering fra std. E34 525i kalibre skiver og klodser til E34 M5 3,6 kalibre, skiver og EBC RedStuff-klodser, giver en verden til forskel! De fader ALDRIG, og du kan bremse meget senere end med standard.

  • #9   31. dec 2009 Dvs, selv den første gang mand bremser, og abs aktiveres, så vil man stoppe hurtigere med store bremser.

    Det har jeg svært ved og se, men er enig om, nummer 2.3.4.5. gang du bremser, ændres længden...


  • #10   31. dec 2009 OO==[][]==OO 4ever !: Det har du helt ret i.


  • #11   31. dec 2009 Ja, fading ellimerer man, men kan standard bremserne blokere hjulene eller aktivere ABS systemet, vil bremselængden forblive uændret, det er så dækket der er afgørende for bremselængden.

    Jeg har kik på et komplet kit, foran og bagpå - men TUV kender de vel ikke i USA.

    Er brændt varm på sådan et kit,
    Jeg har letvægtsfælge og da jeg samtidig vil jeg spare i vægt i den uaffjedrede masse, så svingegenskaberne burde også få sig et boost - det kan da kin blive en win-win situation

    http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0478.html


  • #12   31. dec 2009 Abs slipper kun bremsetryk på det hul som blokker/står stille. Så kan ikke se det skulle have noget at sige.

  • #13   31. dec 2009 Det kommer an på mange ting FInn. Hvis du laver en 200-0 opbremsning med opgraderede bremser, vil du stoppe meget meget før end med standard. Been there, done that. PS: Gode dæk er selvfølgelig altid påkrævet.

  • #14   31. dec 2009 OO==[][]==OO 4ever !
    Helt enig, hvis standard bremserne bliver for varme og begynder at fade, så vil bremselængden blive kortere, men ellers ikke.



  • #15   31. dec 2009 Som du selv siger, det kommer an på mange ting.
    Men hvis dine orginale bremser ikke bliver varme, og abs aktiveres helt ned til 0, er der ingen forskel.

    Uanset hvad for nogle smarte bremser du har på.


  • #16   31. dec 2009 Det med ABS systemet tænkte jeg ikke på..
    Tror jeg skriver til producenten for at høre deres erfaring og holdning.


  • #17   31. dec 2009 Det er ligegyldigt med bremsernes størrelse mht. ABS. Det er dækkets rulleomkreds der gør sig gældende. Jo større omkreds, desto kortere reaktionstid får ABS-systemet at arbejde med, og det kan i yderste konsekvens give lidt forsinkelse.

  • #18   31. dec 2009 Claus A: Skal ikke kunne sige med din mazda, men kender nogle toyota folk med store bremser på, det har ikke påvirket deres ABS system...

  • #19   31. dec 2009 Den måler på den samme ring og føler, og det eneste den kan er at sende signal til abs styreenheden. Det gør den med en hall eller induktiv giver som ikke på nogen møde kan se, hvor store dine bremser er. Så kan ikke lige se, hva der skulle kunne lave ged?

  • #20   31. dec 2009 Men nok bedst at høre, de er jo specialister indenfor netop den model og på det område, så de kan med garanti give god feedback på netop de spørgsmål - ABS systemet var en ting jeg ikke lige havde tænkt over.



  • #21   31. dec 2009 Præcis Prox

  • #22   31. dec 2009 Selvfølgelig gør det en forskel, mindre bremser har faktisk større tendens til at blokere før de store, kan ikke lige forklare fysikken bag det, men sådan er det nu engang.

    For at undgå overophedning af bremserne hjælper det med større bremser, bremser af hærdet (andet) materiale og det gælder både skiver og klodser, bremser der bliver bedre kølet (ændret køleribber eller huller i skiverne som både afleder varme og de gasser de opstår imellem klodser og skiver ved nedbremsning).


  • #23   31. dec 2009 Michael : træder man bremsen i bund og foretager en katastrofe opbremsning, så er størrelsen på skiverne faktisk underordnet.
    Altså med mindre original bremserne kan klare at låse hjulene, eller aktivere ABS systemet.
    Men man har nemmere ved at dosere bremsetrykket, fjerne fading og uaffjedret vægt er mindre og der er en bunke fordele.
    Men tager du en Ferrari, med stål skiver eller carbon, så er der heller ikke forskel på bremselængden der.


  • #24   31. dec 2009 Claus A et lille råd jeg har fået: Er du i tvilv så KØB

  • #25   31. dec 2009 Nu går jeg ud fra at vi snakker om din Mazda eller Honda, og ikke en Ferrari, right?

    Hvis man foretager en katastrofeopbremsning træder man da gud hjlælpe mig da heller ikke pedalen i bund ved mindre man HAR fungerende abs på sin bil, og dette vil stadig have effekt hvis du har større bremser på da disse vil have mindre tendens til at blokere. Og jo mindre tendens din bremser har til at blokere, jo støre bremsekraft kan du overføre og dermed forkorte din bremselængde, så det du siger er noget pladder.


  • #26   31. dec 2009 Men tilbage til det som flere af de andre siger, så vil det hjælpe på eks. ved banekørsel, at have bremser på der er sportorienteret så du ikke mister bremsekraft ved kontinuerlig påvirkning af bremserne.

    Jeg har selv prøvet i en super 1600 cup racer at lave en indbremsning til et sving, og så smide den i sandfanget fordi pedalen bare røg i bund på grund af overophedet bremser, og det er ikke noget man har lyst til i en kurve uden sandfang.


  • #27   31. dec 2009 ronni : Ja, spekulerer også over at slå til, men fik lige en pm hvor jeg åbenbart kunne købe noget guf her i landet, så giver det lige en chance.

    Michael, kan standard bremserne udføre en optimal bremsning, hvor dækkene begynder at miste grebet "så træder ABS systemt til", så vil det også ske med større bremser - i det tilfælde er det dækket der er afgørende for standse længden og ikke hvilke skiver eller calbre man har monteret.
    Ja, det er netop fading jeg vil undgå og der er standard bremserne ikke optimale, de bliver hurtigt varme.


  • #28   31. dec 2009 K-Finn: Finder lige ud af om der er 751 på dem.

  • #29   31. dec 2009 Claus A: Ja det troede jeg så også, indtil jeg oplevede det på en kammis Cossie, det var en vanvittig forskel på std. bremserne og 330 mm skiver og 6 stemplede kalibre fra porsche. Den gik fra at bremse ned fra 100 - 0 på ca 5 sek til ca. 2 sek, og kortede omkring 50 - 60 meter af bremselængden, så jo det gør en stor forskel uanset dækket.

    Det var også derfor jeg skrev længere oppe i tråden at jeg ikke kunne forklare fusikken bag det, men det passer det jeg siger.


  • #30   31. dec 2009 Mine bremser er underdimensioneret til banekørsel, eller til hård frisk kørsel.

    Jeg har været nødt til at kompensere med ekstra gode bremseklodser, og ATE Blue Racing-bremsevæske - og Black Diamond skiver...

    Jeg gad godt have skivebremser bagpå, en dag - ved det fås til min, men er bare i tvivl om om det giver bedre bremse-evne.

    de er 234mm diameter, 18mm bredde, og ventileret og krydsborede...


  • #31   31. dec 2009 Michael, ja bremserne kan "bide" hurtigere grundet den større diameter på skiven og ofte stålslanger til calibren. Det kan være derfor i har målt en forskel med kolde bremser.

  • #32   31. dec 2009 Claus A: Hvis du er så pisse klog, hvad helvede spørger du så for til at begynde med?



  • #33   31. dec 2009 Hvis du drejer et cykelhjul rundt, er det så nemmest og bremse det med hånden tæt på navet(små skiver) eller ude i kanten ved dækket(store skiver).

  • #34   31. dec 2009 Det er nu ikek mig der forsøger at spille klog, men har måske blot mere kendskab til netop dette område end dig.

    Som du kan se spørger keg ikke om det giver kortere bremselængde hvis du følger lidt med i dialogen, for det ved jeg at det ikke gør.

    Jeg spørger hvilke erfaringer andre har med montering af sådanne kits.

    Fandt lidt information til dig der understøtter fakta :
    http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/Big_Brakes.htm

    Her er hvad Brembo skriver, de skriver at de ikke oplyser om bremselængden, idet der netop ingen forskel er :

    Testdata vedr. bremselængde ???
    Ved de hastigheder, hvorved bremselængden normalt måles (60 til 70 mph), afprøves først og fremmest dækkets vejgreb.
    Som de leveres fra fabrikken, er næsten alle biler i stand til at tilkoble ABS'en eller blokere hjulene ved disse hastigheder.
    En forøgelse af bremsekraften vil derfor ikke få bilen til at standse på kortere afstand, hvilket er årsagen til, at vi i øjeblikket ikke registrerer bremselængder.
    Brembo's systemer har deres force, når der nedbremses fra højere hastigheder, eller når de belastes med gentagen kraftig bremsning.
    Det forøgede bremsemoment giver maksimal nedbremsning, og evnen til at absorbere og sprede den intense varme, der produceres ved gentagen nedbremsning, sikrer, at funktionen af bremsesystemet altid er i top.


  • #35   31. dec 2009 Men det udelukker ikke at du med større bremser kan "dosere bremsetryk" tættere på maximum ( maximum værende der hvor hjulet blokerer ), i forhold til små bremser.

    Det vil fx gøre sig effektivt på biler uden ABS og ESP, hvor man er afhængig af "human bremsning", istedet for et elektrisk system..


Kommentér på:
Komplet big brakes kit

Annonce