1.181 visninger
|
Oprettet:
Komplet big brakes kit {{forumTopicSubject}}
Nu ved jeg godt at man ikke får kortere bremselængde ved at montere væsentlig større skiver og 4 stemplede alu calibre på sin bil.
Men jeg har set et komplet kit i USA som jeg er blevet lidt lun på og er i tvivl om man skal slå til, nu hvor dollaren er billig.
Har du nogen erfaring med opgraderede bremsekits ?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Argumentet er jo heller ikke kortere bremselængde, for det er der mange andre faktorer end bremser der bestemmer - men det er helt klart en fordel med mere ensartet og vedvarende bremseevne, og DET får man stort set altid med opgradering af bremserne.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Men bremse længden er identisk på original bremserne og de store, altså med mindre de er blevet for varme.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Skal jeg medbringe TUV godkendelse eller anden dokumentation ?
eller måske besøge synshallen og høre hvad de mener ?
Hvilke produkter har du erfaring med og hvad med at skaffe nye klodser, er det et problem ?
feb 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 76 Svar: 2.282
feb 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 102
For at din bil kan synes med det skal der være en godkendelse til din bil fx Tüv, det er der højest sandsynligt ikke når det kommer fra USA.
Udover det skal du være opmærksom på at du ændrer bremsefordelingen for kontra bag så den vil bremse væsentlig hårdere foran end i bag da du stadig kører med mindre skiver. Det kan kompenseres for med en bremsetryk fordeler.
Men er der noget specifikt du vil vide da?
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Har nemlig set flere sjove såkaldte TÜV på forskellige dele..
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Det har jeg svært ved og se, men er enig om, nummer 2.3.4.5. gang du bremser, ændres længden...
aug 2002
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 877
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Jeg har kik på et komplet kit, foran og bagpå - men TUV kender de vel ikke i USA.
Er brændt varm på sådan et kit,
Jeg har letvægtsfælge og da jeg samtidig vil jeg spare i vægt i den uaffjedrede masse, så svingegenskaberne burde også få sig et boost - det kan da kin blive en win-win situation
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0478.html
aug 2002
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 877
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Helt enig, hvis standard bremserne bliver for varme og begynder at fade, så vil bremselængden blive kortere, men ellers ikke.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Men hvis dine orginale bremser ikke bliver varme, og abs aktiveres helt ned til 0, er der ingen forskel.
Uanset hvad for nogle smarte bremser du har på.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Tror jeg skriver til producenten for at høre deres erfaring og holdning.
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
aug 2002
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 877
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
For at undgå overophedning af bremserne hjælper det med større bremser, bremser af hærdet (andet) materiale og det gælder både skiver og klodser, bremser der bliver bedre kølet (ændret køleribber eller huller i skiverne som både afleder varme og de gasser de opstår imellem klodser og skiver ved nedbremsning).
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Altså med mindre original bremserne kan klare at låse hjulene, eller aktivere ABS systemet.
Men man har nemmere ved at dosere bremsetrykket, fjerne fading og uaffjedret vægt er mindre og der er en bunke fordele.
Men tager du en Ferrari, med stål skiver eller carbon, så er der heller ikke forskel på bremselængden der.
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
Hvis man foretager en katastrofeopbremsning træder man da gud hjlælpe mig da heller ikke pedalen i bund ved mindre man HAR fungerende abs på sin bil, og dette vil stadig have effekt hvis du har større bremser på da disse vil have mindre tendens til at blokere. Og jo mindre tendens din bremser har til at blokere, jo støre bremsekraft kan du overføre og dermed forkorte din bremselængde, så det du siger er noget pladder.
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
Jeg har selv prøvet i en super 1600 cup racer at lave en indbremsning til et sving, og så smide den i sandfanget fordi pedalen bare røg i bund på grund af overophedet bremser, og det er ikke noget man har lyst til i en kurve uden sandfang.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Michael, kan standard bremserne udføre en optimal bremsning, hvor dækkene begynder at miste grebet "så træder ABS systemt til", så vil det også ske med større bremser - i det tilfælde er det dækket der er afgørende for standse længden og ikke hvilke skiver eller calbre man har monteret.
Ja, det er netop fading jeg vil undgå og der er standard bremserne ikke optimale, de bliver hurtigt varme.
feb 2003
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 76 Svar: 2.282
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
Det var også derfor jeg skrev længere oppe i tråden at jeg ikke kunne forklare fusikken bag det, men det passer det jeg siger.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Jeg har været nødt til at kompensere med ekstra gode bremseklodser, og ATE Blue Racing-bremsevæske - og Black Diamond skiver...
Jeg gad godt have skivebremser bagpå, en dag - ved det fås til min, men er bare i tvivl om om det giver bedre bremse-evne.
de er 234mm diameter, 18mm bredde, og ventileret og krydsborede...
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
mar 2006
Følger: 38 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 179 Svar: 3.279
aug 2002
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 877
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Som du kan se spørger keg ikke om det giver kortere bremselængde hvis du følger lidt med i dialogen, for det ved jeg at det ikke gør.
Jeg spørger hvilke erfaringer andre har med montering af sådanne kits.
Fandt lidt information til dig der understøtter fakta :
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/brakes/big_brakes/Big_Brakes.htm
Her er hvad Brembo skriver, de skriver at de ikke oplyser om bremselængden, idet der netop ingen forskel er :
Testdata vedr. bremselængde ???
Ved de hastigheder, hvorved bremselængden normalt måles (60 til 70 mph), afprøves først og fremmest dækkets vejgreb.
Som de leveres fra fabrikken, er næsten alle biler i stand til at tilkoble ABS'en eller blokere hjulene ved disse hastigheder.
En forøgelse af bremsekraften vil derfor ikke få bilen til at standse på kortere afstand, hvilket er årsagen til, at vi i øjeblikket ikke registrerer bremselængder.
Brembo's systemer har deres force, når der nedbremses fra højere hastigheder, eller når de belastes med gentagen kraftig bremsning.
Det forøgede bremsemoment giver maksimal nedbremsning, og evnen til at absorbere og sprede den intense varme, der produceres ved gentagen nedbremsning, sikrer, at funktionen af bremsesystemet altid er i top.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
Det vil fx gøre sig effektivt på biler uden ABS og ESP, hvor man er afhængig af "human bremsning", istedet for et elektrisk system..
Komplet big brakes kit