1.074 visninger
|
Oprettet:
Økotuning {{forumTopicSubject}}
Hej overvejer at øko tune min bil, når man læser om det inde på deres hjemmeside og finder sin bil det koster 4300kr at få lavet du spare 4000kr om året i benzin økonomi og du får en hutigere bil med 20 hk og større moment, altså deres salg trek skulle man da være idiot hvis man ikke fik det gjort. Er der nogen herinde der ved noget om det og evt har prøvet det? Mvh
sep 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Biler: 10 Emner: 221 Svar: 1.470
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 2.124
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Og tøm bilen for lort Dvs. af med tagboks, alt stort og tungt ude såvel som inde på bilen =)
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 630
Morten s: Og hvis du skal bremse, så brug motorbremsen:P
feb 2004
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 1.195
og peter L. læs lige hva han skriver inden du svare.. økotuning har ikke noget med en sådan en boks at gøre..
morten tror ikke det vil hjælpe på brændstof økonomien på din benziner.. men det gør det på dieselbilerne.. fik min fabia chippet fra 143hk til 194hk.. og det rykkede som bare fanden.. men kunne da få den til at gå 23.5 på literen ved meget økonimisk kørsel... ellers gik den de 18-20 stk i snit.. ved bla kørsel.
sep 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
feb 2004
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 1.195
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Der er ikke noget der hedder Økotuning det hedder tuning og evnen til at være bevidst omkring sit forbrug. Ikke en skid andet. Det er jo ikke fordi folk der chipper biler udvikler motorstyringer. Motorstyringen er standard sat til at køre så økonomisk og samtidig med et fornuftigt kraftoverskud. Hvis der skulle være problemer med dette omkring kobling og turbo, så tror jeg sgu ærlig talt at fabrikanterne skifter til noget kraftigere. Sært nok...
Og ja mange diesel biler og benzin turbobiler kan sagtens skrues så højt op både i turbotryk og brændstof tryk/forbrug at de kan lave væsentlig over den effekt man startede med standard. Men det er fordi man søger maximalen. Gør man dette er det jo på ingen måde økonomisk og det vil gøre at materiellet ikke holder særlig længe og dermed øgede udgifter til reparationer og øget brændstofforbrug.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 630
Økotuning