{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Økotuning {{forumTopicSubject}}

Hej overvejer at øko tune min bil, når man læser om det inde på deres hjemmeside og finder sin bil det koster 4300kr at få lavet du spare 4000kr om året i benzin økonomi og du får en hutigere bil med 20 hk og større moment, altså deres salg trek skulle man da være idiot hvis man ikke fik det gjort. Er der nogen herinde der ved noget om det og evt har prøvet det? Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Økotuning
  • #1   22. jan 2010 ja det virker som om det er dumt af lade vær. men spørgsmålet er hvor godt det er.

• #2   22. jan 2010 nogle af de billege bokse hæver bare trygget på fuel railen og så går der ikke lang tid før lamper osv begynder at fucke op.... og når du får det ekstra moment har man en tendens til at give lidt ekstra gas og så er den ikke billigere

• #3   22. jan 2010 hva snakker vi om? altså hvilket produkt

• #4   23. jan 2010 Hvis du vil spare penge så let din højre fod. Det er gratis smiley

• #5   23. jan 2010 Hvis det var så simpelt, tror du så ikke bilindustriens milliarder af kroners forskning havde båret frugt og ingeniørerne havde regnet den ud? Det er salgstrick. Vil du spare benzin så kør økonomisk. Læs trafikken, undgå at bremse når det ikke er nødvendigt, tril ned af bakke, undgå hårde accelerationer osv. Det er den ENESTE vej frem!

• #6   23. jan 2010 Kristian Y
    Og tøm bilen for lort Dvs. af med tagboks, alt stort og tungt ude såvel som inde på bilen =)

• #7   23. jan 2010 Ja... Specielt konen... Hun er sgu dyr at holde kørende!

• #8   23. jan 2010 Kristian YL: Den holdning har jeg også altid haft til det, trods at mine venner der alle gør det ved deres biler, hader mig for det:P

Morten s: Og hvis du skal bremse, så brug motorbremsen:P

• #9   23. jan 2010 i svare jo ikke manden rigtig på hans sprøgsmål..
    og peter L. læs lige hva han skriver inden du svare.. økotuning har ikke noget med en sådan en boks at gøre..

morten tror ikke det vil hjælpe på brændstof økonomien på din benziner.. men det gør det på dieselbilerne.. fik min fabia chippet fra 143hk til 194hk.. og det rykkede som bare fanden.. men kunne da få den til at gå 23.5 på literen ved meget økonimisk kørsel... ellers gik den de 18-20 stk i snit.. ved bla kørsel.

• Simsam
    Simsam Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 92
    #10   23. jan 2010 Tænker også bare lidt med sådan en en tuning. At hvis det er så nemt og de kan få forbruget lavere og flere hk plus nm, hvorfor har bilproducenterne med deres kæmpe budgetter så ikke gjort det fra start af?

• #11   23. jan 2010 for at turbo og kobling kan holde længere.. flere hk.. = tungere fod = mere slid

• #12   23. jan 2010 Så kan man jo bare spørge sig selv. Hvorfor spare lidt benzin hvis bilen hurtiger går i stykker? smiley

• #13   24. jan 2010 Det er noget sludder at skrive det er for at materielet kan holde længere. Brændstoføkonomi har intet med kobling og turbo at gøre. Brændstof økonomi kommer når man er bevidst om det og det bliver man den dag man får af vide den vil gå længere på literen pga de modifikationer. Om det er en diesel eller en benziner er et fedt. Alle vil gøre hvad de kan for at opnå max og dermed kunne sige "Min kører så og så langt efter den er chippet". Ja, men det gør den jo sjovt nok ikke når den får pedal. Effekt og brændstof hænger ureagerlig sammen. For at øge effekten må man automatisk give mere brændstof og luft (hvis det er muligt, altså turbotrykket skrues op).

Der er ikke noget der hedder Økotuning det hedder tuning og evnen til at være bevidst omkring sit forbrug. Ikke en skid andet. Det er jo ikke fordi folk der chipper biler udvikler motorstyringer. Motorstyringen er standard sat til at køre så økonomisk og samtidig med et fornuftigt kraftoverskud. Hvis der skulle være problemer med dette omkring kobling og turbo, så tror jeg sgu ærlig talt at fabrikanterne skifter til noget kraftigere. Sært nok...

Og ja mange diesel biler og benzin turbobiler kan sagtens skrues så højt op både i turbotryk og brændstof tryk/forbrug at de kan lave væsentlig over den effekt man startede med standard. Men det er fordi man søger maximalen. Gør man dette er det jo på ingen måde økonomisk og det vil gøre at materiellet ikke holder særlig længe og dermed øgede udgifter til reparationer og øget brændstofforbrug.

• #14   24. jan 2010 Ketil. Nej men man kan stadig nå 130 km/t på under 5 sek. Det er jo det som er sjovt smiley

• #15   25. jan 2010 Det er også meget sjovere at være først til næste lyskryds så man kan holde og vente rigtig rigtig længe der nemlig!

• #16   25. jan 2010 Brød: Ja, eller også når man lige at komme over før der bliver rødt?

Kommentér på:
Økotuning

Annonce