{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Tryk montering. efter bogen?? {{forumTopicSubject}}

Hej!..

Jeg har overvejet at smide tryk på... Men efter dagens Danmark er det nok bedst med papir på det... jeg kører ned til synsmanden som så henviser mig til mit bil fabrikat - skoda. De skal stå inde for at den kan holde til så mange heste osv. Men de siger det kan den snildt men de vil ikke skrive under.. så står man jo med håret i postkassen for det kan synsmanden ikke bruge til noget... så skal jeg betale for tryk prøver af min bil og sådan og det koster en 100.000 siger synsmanden.

Her er mit spørgsmål så... Alt det med ændringer osv er til at finde ud ja !... men hvordan kommer jeg videre uden at skulle have tryk prøver ?? Hvordan har andre folk fået deres bil godkendt med tryk ??? HVORDAN... der er jo ingen der vil skrive under for det? og han siger producenten kan skrive under for det, men det kan jeg ikke bruge til noget...

Folk der siger bare smæk lortet på og kør.. gider jeg ikke hører på.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tryk montering. efter bogen??
  • #1   8. feb 2010 Det kan så næsten kun lade sig gøre ved at bruge et godkendt kit (ved ikke, om det lige er lavet til din Skoda - det forestiller jeg mig ikke) eller ved at putte en motor i, som har tryk i forvejen.

    Derudover skal du være opmærksom på, at der nok skal betales en portion afgift oveni.


  • #2   8. feb 2010 som bay siger. du skal finde et kit der er godkendt, og ja så er der det der med afgiften smiley

  • #3   8. feb 2010 afgift , told ja.. det jeg godt klar over... der er intet kit til min bil.. og smide en motor i med tryk i forvejen løser jo ikke problemet... det er ikke en skid med motoren jo.. det er alt det andet, paneler, bremser osv der skal være iorden til de heste og momenter... så kan ikke bare prob anden motor i.. det giver det samme

  • #4   8. feb 2010 Jo, det løser problemet, for så har du en typegodkendelse på den. Så skal du bare ændre undervogn osv., så din bil bliver identisk med bilen, som du tog den fra.

    Det kan under ingen omstændigheder betale sig. Det er langt, langt billigere at sælge den og købe en ny bil, hvor der er turbo på i forvejen.


  • #5   8. feb 2010 tror i det hele taget det bliver pænt svært.. var det for 10 år siden ja men i dagens danmark er loven andgårnde tryk total forvirrende og man må knap nok skifte dæk producent

  • #6   8. feb 2010 Godkendelse på 40% effektforøglese kan laves ved Dekra i tyskland for 15.000 Euro

    Emmisions godkendelser er en del billigere og kan fås fra 1.000 euro

    Selvfølgelig hvis bilen godkendes første gang


  • #7   8. feb 2010 Ja så kan jeg da godt se det kan være lige meget..

  • #8   8. feb 2010 Du må ud at købe en Fabia 1.8T eller lignende i stedet smiley

  • #9   8. feb 2010 Nu din felicia jo ikke lavet i en model med tryk eller særligt mange heste.. Derfor vil skoda/vw ikke skrive under på den kan holde til det..

    Men hvis du får den synet og godkendt i tyskland, ja så skal de danske myndigheder også æde den..
    Noget med EU regler som siger at kan den godkendes i et EU land skal den også i alle de andre..


  • #10   8. feb 2010 Kent R

    Forkert , en tysk synsgodkendelse eller reg attest er ikke længere gældende som dokumentation på ombygning i DK

    Godkendelsen skal komme fra et anerkendt prøveinstitut som Tüv i Essen eller Dekra og være udført i henhold til punkterne i Merkblatt 751


  • #11   8. feb 2010 Kent R -. Skoda manden siger mundtligt ingen problem... De bruger dem selv til løb og andet sjov hvor de tuner.. uden at lave om på meget andet og han ser ingen problem... og slet ikke i chassis..

  • #12   8. feb 2010 Haha. Here we again.. again.

    Du har en helt standard 1600 Felicia, som du vil have tryk på, som koster en bondegård, når du vil have det godkendt.

    - Som en af de andre foreslår, så køb en anden Skoda, med Vw's 1.8 Turbo motor.

    Det andet er no go.


  • #13   8. feb 2010 Focus WRC .

    Nå okay, jamen det min fejl.. Men man kan vel også få godt kendt bilen i tyskland ved Tüv eller efter 751 uden at de går helt amok.. Mener reglerne er da rimeligt liberale i Tyskland.. Især da man jo uden problemer kan smide en 4,0 motor i en kadett c eller lign..

    HEDE .

    Ja et er hvad de siger noget andet er at få dem til at skrive under på det.. Det jo deres røv som står på spil hvis der sker noget..


  • #14   8. feb 2010 Kim B - Ja men vidste jeg ikke før... og nu du siger godkendt...

    så det er da fuldstændig sindsygt ikke at få det godkendt??? for når politiet så tager en... en dag på striben eller noget... så får du det jo til at blive godkendt under alle omstændigheder... så står folk sku da vidst med håret i post kassen gange 2! så skal det beløb betales.. her kan jeg jo sige fra så smiley


  • #15   8. feb 2010 Hede - Yep yep. Men det er igen to forskellige ting. Hvis han eftermonterer turbo på sin bil, og bliver stoppet, så er det ikke ensbetydende med at bilen bliver godkendt, fordi han betaler de mange penge som Told og Skat vurderer, det skal koste.

  • #16   8. feb 2010 Hede - Yep yep. Men det er igen to forskellige ting. Hvis han eftermonterer turbo på sin bil, og bliver stoppet, så er det ikke ensbetydende med at bilen bliver godkendt.
    Told og Skat vurdere kun hvad han skal betale i afgift osv.
    Det har intet med godkendelse at gøre, så når bøden er betalt, står han stadig med problemet, da tingene ikke er lavet til bilen.

    - Her mener jeg, at tingene ikke er fabriksgodkendt.


Kommentér på:
Tryk montering. efter bogen??

Annonce