Tryk montering. efter bogen?? {{forumTopicSubject}}
Hej!..
Jeg har overvejet at smide tryk på... Men efter dagens Danmark er det nok bedst med papir på det... jeg kører ned til synsmanden som så henviser mig til mit bil fabrikat - skoda. De skal stå inde for at den kan holde til så mange heste osv. Men de siger det kan den snildt men de vil ikke skrive under.. så står man jo med håret i postkassen for det kan synsmanden ikke bruge til noget... så skal jeg betale for tryk prøver af min bil og sådan og det koster en 100.000 siger synsmanden.
Her er mit spørgsmål så... Alt det med ændringer osv er til at finde ud ja !... men hvordan kommer jeg videre uden at skulle have tryk prøver ?? Hvordan har andre folk fået deres bil godkendt med tryk ??? HVORDAN... der er jo ingen der vil skrive under for det? og han siger producenten kan skrive under for det, men det kan jeg ikke bruge til noget...
Folk der siger bare smæk lortet på og kør.. gider jeg ikke hører på.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Derudover skal du være opmærksom på, at der nok skal betales en portion afgift oveni.
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.946
feb 2006
Følger: 82 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 1.255
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det kan under ingen omstændigheder betale sig. Det er langt, langt billigere at sælge den og købe en ny bil, hvor der er turbo på i forvejen.
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 104 Svar: 924
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
Emmisions godkendelser er en del billigere og kan fås fra 1.000 euro
Selvfølgelig hvis bilen godkendes første gang
feb 2006
Følger: 82 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 1.255
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Men hvis du får den synet og godkendt i tyskland, ja så skal de danske myndigheder også æde den..
Noget med EU regler som siger at kan den godkendes i et EU land skal den også i alle de andre..
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 49 Svar: 1.774
Forkert , en tysk synsgodkendelse eller reg attest er ikke længere gældende som dokumentation på ombygning i DK
Godkendelsen skal komme fra et anerkendt prøveinstitut som Tüv i Essen eller Dekra og være udført i henhold til punkterne i Merkblatt 751
feb 2006
Følger: 82 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 1.255
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 863
Du har en helt standard 1600 Felicia, som du vil have tryk på, som koster en bondegård, når du vil have det godkendt.
- Som en af de andre foreslår, så køb en anden Skoda, med Vw's 1.8 Turbo motor.
Det andet er no go.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Nå okay, jamen det min fejl.. Men man kan vel også få godt kendt bilen i tyskland ved Tüv eller efter 751 uden at de går helt amok.. Mener reglerne er da rimeligt liberale i Tyskland.. Især da man jo uden problemer kan smide en 4,0 motor i en kadett c eller lign..
HEDE .
Ja et er hvad de siger noget andet er at få dem til at skrive under på det.. Det jo deres røv som står på spil hvis der sker noget..
feb 2006
Følger: 82 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 1.255
så det er da fuldstændig sindsygt ikke at få det godkendt??? for når politiet så tager en... en dag på striben eller noget... så får du det jo til at blive godkendt under alle omstændigheder... så står folk sku da vidst med håret i post kassen gange 2! så skal det beløb betales.. her kan jeg jo sige fra så
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 863
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 863
Told og Skat vurdere kun hvad han skal betale i afgift osv.
Det har intet med godkendelse at gøre, så når bøden er betalt, står han stadig med problemet, da tingene ikke er lavet til bilen.
- Her mener jeg, at tingene ikke er fabriksgodkendt.
Tryk montering. efter bogen??