{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.496 visninger | Oprettet:

Leon Cupra 1P {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en dejlig plan i mit lille hoved om nogle ting på cupraen, vil derfor lige spørge herinde om det er det samme chassis som S3 og scirocco...? Er der nogle der kan svare mig på dette og evt en der har en komplet undervogn til s3 og dermed menes alt... Div. hjulophæng, trækaksler, differentiale osv. for at bygge min Cupra om til 4x4... Forhjulstræk dur ikke til mit projekt og min kørsel... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leon Cupra 1P
  • #1   14. feb 2010 Helt sikkert det skal jeg nok, jeg håber det bliver til noget... så kan man måske hjælpe andre med det også... smiley

  • #2   14. feb 2010 Kan ikke lade sig gøre med mindre du skærer bilen over og bygger plads til 4x4. Har selv stået med de tanker, og snakkede med seat. Er lidt øv øv..

  • #3   14. feb 2010 Seat Leon 1P platformen er den samme som VW Golf 5 GTI platformen. Cupraen er "bygget" på racerbanen så at sige, hvilket skal forstås det er Seats sports/racerafdeling, som har udviklet Cupraen til den sublime køremaskine den i forvejen er på trods af forhjulstrækket:-)=

    Det vil sige undervogn, ECUen, Bremser osv er specielt udviklet ud fra de erfaringer som Seat har gjort sig fra deres standardvognsracere:-)=

    Men hvis du gerne vil have mere greb er det en god ide at investere i en rigtig god gevindundervogn, kvalitetsdæk, samt måske kigge på BSH´s forskellige ophæng alt lige fra motorophæng til gearkasse ophæng. Det vil hjælpe en hel del på hjulhop og motor og gearkassens tendens til at rykke og vride sig under acceleration.

    Mvh
    Rune


  • #4   15. feb 2010 Ja jeg tror godt du kan glemme alt om at bygge din bil om til træk på alle 4. Der er ikke plads...

    Du kommer til gengæld langt med de rigtige stumper til undervognen som Rune også skriver. Jeg har monteret lidt af hvert fra BSH på min egen og smider også nye motorophæng på her onsdag


  • #5   16. feb 2010 Hey alle mange tak for det hele selvom jeg desværre er blevet negativ over at det ikke kan lade sig gøre, men vil istedet følge Rune og Kims ide med hensyn til diverse ophæng osv. jeg håber det kommer til at fungere... TAK!!! smiley Mit mål var ellers at få den op på ca 550-600 hk og et moment godt over 750nm smiley

Kommentér på:
Leon Cupra 1P

Annonce