544 visninger
|
Oprettet:
dobbelt karb /spjældhuse {{forumTopicSubject}}
når man sider herinde og kigger falder man over en del spjældhuse og dobbelt karburatore, hvilket for mig til at tænke på flere ting...
hvor meget skal der bruges ud over manifold til dem?
nogle eventuelle ulæmper ved at gøre det?
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Carsten
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 287 Svar: 641
hvad kan det give af effekt og til hvilke penge ?
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
og på sådan en 1.6 tror jeg du skal blive glad hvis du får 10-15hk ud af det. men kommer an på hvor dårligt det sprøjt der sidder på er.
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Generelt kan man sige at de to systemer virker på samme måde, men et sæt spjældhuse + motorstyring koster jo kassen da det kræver elektronisk styring af dyser og luftmængde.
.
En bil kører bedst med dobbelt DCOE karbs hvis den har en højere komprission samt en skarpere knast.
Du får ikke meget ud af at smide et sæt karbs på alene desværre.
Prisen for et sæt gode weber (40mm) ligger på omkring 3500kr, dertil kommer manifold og speedertræk + div.
Spjældhuse er vel omkring de 10k..
Carsten
dobbelt karb /spjældhuse