{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på udstødning
  • #1   13. mar 2010 Er 2" ikke ret tæt på at være standard tykkelse? Og plejer folk ikke og smide 2 1/2" på? smiley altså ikke fordi jeg ved så meget om det smiley

  • #2   13. mar 2010 jeg ville mene at 2" er fint hele vejen.

  • #3   13. mar 2010 ville også holde mig til en 2", medmindre det er med turbo... uden, skulle den jo gerne ha lidt modstand

  • #4   13. mar 2010 Det er nemlig uden turbo, så derfor havde jeg også modstanden i en 2" i tankerne..

  • #5   13. mar 2010 nicolai k - GSX !
    under 200hk ville 2" os være fint vis det var en turbo, en 2.5" vil kunne klare omkring 400 turbo hk og derfra hedder det 3" sådan ca tommel finger regl.


  • #6   13. mar 2010 har set en kadett 16v 150 hk motor der tabte 7 hk på at få en 3" på istedet for det originale udst så der blev byttet tilbage og på rullerne igen og så var hk tilbage så det var udst der ikke var modstand nok i

  • #7   13. mar 2010 lad nu være med at snakke om modstand det har intet med modstand at gøre ....

    det har noget med gasflow at gøre og ved en lavere diameter er der meget mere fart på gasserne ..... det kan dog også blive for smalt og så er det netop modstanden der bliver for stor og så taber man også effekt.


  • #8   13. mar 2010 rent sug vil 2" gennemgående sagtens kunne række hvis ikke du har planer om tryk, spjældhuse eller kompressor som derfor kommer til at overskride de 200hk. husk på 2" måler 51mm indvendigt! mange tror det er udvendigt.

    Thomas H: du snakker for at holde fluerne væk fra munden nu! det er rigtigt som du siger der er hurtigere gasgemmenstrømning med for lille diameter som også kan medføre tab af hk da din bil ikk kan trække vejret ordentligt. men det har noget med modstand og retur ræssonans. for lidt af disse to ting vil både medføre tab af hk og nm. er udlært smed og har lavet en del i udstødning og fjernet kat. i en ford escort 1.8 16v fra 95. det resulterede i efekttab da der ikke var det rette modtryk i udstødnigs systemet længere. det skal siges det var en gut der insisterede på den ikke skulle på igen. det endte med den blev alt for varm og bøjede topstykket fordi lambda sensoren ikke sendte de rigtige værdier til motorstyring og indsprøjtning. dyrt! hvis modtryk, flov og retur ressonans ikke spiller nogen rolle hvorfor kører vi så ikke alle rundt med 4" gennemgående bare med ekstra dæmpning i bagpotten??



  • #9   13. mar 2010 niels erik. hvis du selv skal igang og den kommer til at larme for meget siger du bare til. så kan jeg lave en rustfri gennemgående dæmper der passer til din bil. du skal nok have mere imellem end kun en bagpotte ihvertfald. har lavet en del rustfrie bagpotter med special afgang helt fra bunden. og ført min egen udstødning fra forrør grenet ud i to bagpotter.

  • #10   20. mar 2010 hvae casper, snakker du så som du har forstand til?

    målet med en udstødning vil ALDRIG være mnodstand.. thomas er helt rigtig på den. nu harf dine fine eksempler vel husket at omprogramere motorstyringen til det højere flow?

    sæt dig evt ned og læs noget literatur på området, i stedet for at tage internet rygter og gamle huskeråd for gode varer.

    vil mene at en 2,5 burde være målet på den omtalte opelmaskine, 2" vil resultere i MODTRYK der derved hindrer din scavenge effekt, slå evt op hvad det betyder smiley


Kommentér på:
Størrelse på udstødning

Annonce