hjemmelavet banan?? bedre end standard {{forumTopicSubject}}
hey alle sammen...
har lidt overvejet at lave mig min egen banan...
MEN... jeg vil gerne vide nogle ting først...
hva størrelse ska rørrene fra topstykket være i?? altså 1'' eller 0.75'' eller hva?? det ska ned i en 2'' universal katalysator... og hva tykkelse vil være bedst at arbejde i??
jeg havde tænkt mig at lave min egen rustfrie 2'' udstødning...
så må tingene jo gerne passe sammen...
og det er bar en 1,6 16v der er tale om...
og hvilket prinsip er bedst at bruge?? altså 4-1 eler 4-2-1??
og hele herligheden blir TIG-svejst sammen...
regner med at smide nogle andre knaster i den på et tidspunkt...
apr 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 664
Uden at være sikker-Så kender du ikke nogen af de parametere-Så hvis du laver noget selv, så bliver det garanteret ikke bedre end standard støbejerns manifold-Men det ser utvivlsomt bedre ud!
Hvis du vil have en merydelse-Så er der kun 1 vej-Køb noget færtiglavet som er afstemt til din motor.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.186
hva skulle jeg bruge den kommentar til??
Niels Erik K
var os bar en tanke jeg lige fik...
men det er squ nok nemmere at købe en færdiglavet... men ku jo være lidt sjovere selv at lave den og hvis det så derimod ga lidt effekt samtidigt ville det da være en bonus..
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
Hvis du endelig går i gang skal du lave det i 1"/hul. Den skal konstant prøvemonteres og af igen for at finde de rigtige vinkler samt længder. Hvad angår det med tændingsrækkefølge og længden så er det ikke korrekt. Rørene skal være lige lange inden for ca 1-2 cm. Og skal være afstemt på den måde at cylinder 1 og 4 sættes sammen samt cylinder 2 og 3 sættes sammen. Det er vel og mærket hvis man laver 4-2-1 som er den nemmeste løsning. Den bedste er dog 4-1 direkte, men også sværere at få til at passe helt og aldeles.
hjemmelavet banan?? bedre end standard