{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.747 visninger | Oprettet:

Kiesa Vs. BSR {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg har overvejet at få chippet, min audi a4 avant 1.8T 97.

Har snakkede med kiesa, han vil give den ca. 185hk til en pris af 3500,-

BSR kan så chiptune den til 193hk for 2595,-

Men hvad skal man dog vælge.. For kiesa burde jo have styr på at tune, men samtidig er BSR jo også en anerkendt firma.. Men er der nogle der har prøvet de forskellige..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kiesa Vs. BSR
  • #2   15. apr 2010 Tror jeg havde valgt BSR... Har prøvet ingen a dem smiley

- Men tror kiesa kan tillade sig at ta lidt mere fordi det nu er ham smiley

• #3   15. apr 2010 Jeg har hørt om flere fejl ved BSR chip, hvor de langt fra har det de lover :-S ved ikke om de bare har være uheldige self.

• #4   15. apr 2010 Jeg ville vælge bsr, da du har så mange muligheder og god service efterfølgende... Og kan tage boksen ud ved behov...

http://sv.bsr.se/products/t562/

• #5   15. apr 2010 kører selv med BSR, og vil ikke anbefale det... det lever ikke op til det de lover, kort sagt

• #6   15. apr 2010 Sorry det er ikke boks til din, men uanset ville jeg styadig vælge BSR...

• #9   15. apr 2010 Ja, det ved jeg nu heller ik.. Men han tuner jo selv, og lader jo til at virke.. Og virker også helt reel at snakke med.. Men ja, prisen er sikkert fordi det er ham.. Men man kan vel forstille sig også, hvis han vælger at trække mindre heste ud af den, er det vel fordi han så mener den holder bedre i længden, end ved at give den det mere..

Men hvis hverken kiesa eller bsr, er helt oki, hvad er så værd at fortrække..??

HVorfor laver bsr ik til min.. Kan da finde den inde på siden, eller er det bare mig, der tåger rundt:0)

• #11   15. apr 2010 audi fan, så lav du lige en gallardo bedre en hans smiley

• #12   15. apr 2010 Jeg har så erfaring med Kiesa da han har mappet min Omex 600, og det var ganske simpelt imponerende godt arbejde. Jeg kan kun give ham den bedste anbefaling. Hans viden og service var virkelig fin..!

• #13   15. apr 2010 Audi Fan .
    ja prøv du og lave en styre boks til en lambo lille ven. han har jo målt ud alle ledninger for og finde ud af hvordan det virker. Derefter opgav han og lave om på lambos bokse og i stedet lave 2 selv. hvor de tager over efter der er målt lade tryk. grunden til han bruger de orgianle stadig er jo på grund af e-gear eller rat gearet. da det er elektronisk. og plus man kan jo heller ikke lige købe et kit, til sådan en bil som du kan med en gammel skæv corolla.

men ville nok også vælge kiesa, da manden har lidt mege styr på motorstyringen. men har også hørt lidt dårligt om bsr. kiesa laver vel også en form for garanti på om det virker.

• #14   15. apr 2010 Helt klart vælge Kiesa !! han ved hvad han laver !!

• #15   15. apr 2010 Der er selvfølelig meget stor forskel fra chip til chip, men tror det er et dumt sted at spare. og ligsom mange andre ting får man hvad man betaler for. har en kammerat der fik en boks chip i hans Golf 4 1.9 TDI. han mistede 1.6 hk ved at have den boks i, iforhold til standard, men kender som sagt ingen af dem, ved dog at kiesa har et kanont rygte. og han kan altså trylle. og syntes det er 100 % respekt den måde han har lavet den lambo.

• #16   15. apr 2010 er der nogen der har et link til Kiesa ?
    -MMAD

• #17   15. apr 2010 jeg ville helt klart vælge BSR, hvilket jeg også gjorde, og må indrømme det er bare noget der virker, plus du har muligheden for selv og bytte din tun fil ud med original filen i motorstyringen til evt syn.
    jeg har ikke været ked af jeg valgte BSR.!

• #20   15. apr 2010 audi fan - nu skal det lige siges at hans lambo vist er født med 2 styringer, og det var ikke til at slå fra / pille ud, så han satte 2 mere på der tager over når der komme turbo tryk, så originalerne kun bruges når den kører uden tryk.

men hvis du er så klog, hvorfor ringer du så ikke lige til ham og fortæller ham hvor man lige klare den sag, for det er fandme der der ligger mest tid ang hans turbo projekt på lamboen.

• #21   15. apr 2010 Audi Fan. Det er sgu altid fedt når folk som dig udtaler sig om ting de virkelig ved noget om..! Godt gået..!

• #22   15. apr 2010 Audi Fan .

Jeg tror du skal sætte dig bedre ind i det du omtaler i dine indlæg

Men ville vælge RH Motorsport i nordjylland smiley

• #23   15. apr 2010 over telefonen tror jeg smiley ellers kender man altid en eller anden der kender en som kender en.

• #25   15. apr 2010 Ærgeligt man ikke kan indsætte smileys(opfordring til admin om og lave det)...

Så ville jeg vælge sådan en, hvor han er lænet tilbage i stol med stor pose popkorn...

• #26   15. apr 2010 Mon de UNDERGROUND lambo kører med 8 motorstyringer smiley

• #27   15. apr 2010 Nej det er ikke alle der køber sig til det, nogle kan godt lide selv og lave tingene, man kan sige meget, men hvis var inde på carlsberg i weekenden så ville du have set at det absolut spiller max.!

• #29   15. apr 2010 hahaha.
    K-Finn din bandit smiley

• #30   15. apr 2010 I kan kontakte Nicolas her: http://kismo.dk/sider/kontact.htm

• #32   15. apr 2010 Se interviewet med ham omkring ombygningen.

Der er 2 originale i. Men siden Lambo ikke er tubo motor, Og fordi det ikke virkede ordentligt når han tog dem fra. Så tager de 2 andre over så snart der kommer 0.1 bar på. Ellers fungerer det vist ikke.

Men manden har nok prøvet alt, og spurgt alle steder før han gider at montere 2 nye boxe.

Brug af egen hjerne er tilladt.

• #35   15. apr 2010 statsansat jamen så ved du jo også alt om tuning hvr du nogle visdoms råd så

• #36   15. apr 2010 Johnson: Det kræver du køber en anden motorstyring, eller 2 HEHE

• #37   15. apr 2010 hey drenge vi har en statsansat bil kyndig ergo er han x syns mand ingen andre muligheder

• #39   15. apr 2010 og derfor ved du alt om tuning af super biler yes yes helt sikkert

• #40   15. apr 2010 Audi fan... nu har jeg undret mig sidden debattens start... den dør du er løbet ind i, flækkede den helt over, eller faldt den af hængslerne?

• #42   15. apr 2010 Hmmm... Jeg vil anbefale Thomas Landberg.. Ring ham op og forhør nærmere.. Han kan sku sit kram.

• #43   15. apr 2010 Kiesa Mener at Bsr er Rigtig dygtige især til samtlige volvoer, de tyske mærker er det lidt med temperament hvem man synes er bedst.. han er os begyndt at tage kunden med ind over når han laver sine programmer, og forsøger at bygge effekt forøgelsen & brændstof besparelsen på kundens persolige kørsels mønster.

• #44   16. apr 2010 Jeg ved jeg til mit næste projekt kontakter Nicolas Kiesa.

HansPassatTDIHald

• #45   16. apr 2010 Jeg ville vælge landberg.dk

Også et rigtigt godt forhandlernet så skulle der være noget en dag er hjælpen altid nær. Jeg har personligt rigtig gode erfaringer med Martin Jensen ude i Rødovre som virkelig har styr på hvad han render og laver, så hvis du er fra København så giv ham et ring på 26130614 og hør hvad han siger til det

• #46   17. apr 2010 Det var da noget af en hæftig tråd at komme ind i men spændene af følge..

For at svare på Emnet: Så har jeg blandet arfaringer med Kieser omkring chipning han lavede min vens turan 1.9TDI 105hk der 26.000km senere flækkede et stempel, samt en vens RS 4 smeltede 2katter efter chipning Det kan ske for en hver en tuner, dog har han også lavet en A3 2.0tdi DGS som køre rigtig fint og er blevet meget sprød på gassen kontra andre chips.

Landberg har jeg rigtig gode arfaringer med han laver nogle super powerbands samt har jeg inter tårligt hørt om holdbarheden.

Rh er også super især i 1.8 20VT samt dielser og det funker.

Angående Emnet med den berømte Galardo, Så har Audi fan lidt ret.

Den RIGTIGE måde at lave alle biler på er med EN motorstyring, Det er Blandt andet fordi at jo flere bokse der er jo mere forsinkelse bliver der på signerne også selvom de køre Can Datalinje samt der kan kommer sensor udsving når flere bokse får signal fra samme sensor.

Dog i Galardoens Tilfælde er det min forståelse at den fra farbrikken er udstyret med 2 styringer. ECU (Motorstyring) og TCM (Geerkasse styring) Og dette kan sagtens astattes med 1styring HVIS man kan få bygget en styring der kan komunikere med Geerkassen, Og dette er meget tvilvsomt da Vag gruppen der Ejer Lambogihni har clausul på denne teknologi og ikke vil frigive oplysninger.

Dog ville jeg mene at man kunne have "nøjes med 2styringer og lade den orginale Geerkasse styring være intakt og så lave en programerbar Motorstyrenhed med samme udgangs signaler og den orginale så geerkassen ikke aner uråd.

Dog er dette meget bekostligt og tidskrævende og derfor har Kieser nok valgt en betalelig løsning og en løsning han selv har kunne lave inden for normale resurcer.

Men Alt i Alt har AUDI FAN ret.

Lemans Biler Har jo også kun en Motorstyring.

• #47   17. apr 2010 Audi Fan: hvor mange motorstyringer er det nu liige en Gallardo kører med std? RS4 kører med std? Og en S4? Eller hvad med næsten alle Opels dieseler? Nårh ja det må jo være fordi Audi ikke kan finde ud af at lave det ordentligt..

• #48   17. apr 2010 Ville anytime vælge Kiesa, den mand har forstand på tingene og ved hvad han har mellem hænderne!
    Har kun hørt positivt om det han har lavet, omvendt har jeg også kun hørt positivt om Landberg, BSR kender jeg kun af navn, så dem vil jeg undlade at udtale mig om!

• #50   17. apr 2010 Kiesa kan sagtens mappe en 1,8T så det fungere fint... BSR skulle eftersigende være temmelig gode til volvo og saab... Så jeg havde nok valgt kiesa...

Kommentér på:
Kiesa Vs. BSR

Annonce