{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.523 visninger | Oprettet:

tuning af bil med automatgear {{forumTopicSubject}}

hej...

jeg ved stort set intet om hvordan sådan et automatgearkasse virker så har lige et par spg som jeg håber i kan hjælpe mig med smiley

hørte et sted at der ingen kobling var i en automat gearkasse og at man derfor kunne tune løs uden at tænke på at kobling skulle glide.. passer dette?

kan de generelt godt holde til middel hård tuning? (her snakker vi en effekt førøgelse på mellem 100 og 200%)

hvis de går i stykker, hvad er der så præcist der går på dem?

og til sidst... nogen der lige kan give mig en lyn svar på hvordan de egentligt virke? smiley

på forhånd tak smiley

Mvh Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tuning af bil med automatgear
  • Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 448
  • #2   12. maj 2010 Altsp jeg har hørt.. At det ik skulle være sådan en heeelt god ide.. Specielt ved noget chip.. Da gearkassen vist ik holder til det i længden...
    Men ved det nu ik helt præcist:0)

• #3   12. maj 2010 automatgear er generalt nok noget mere skrøbelige, du skal nok have noget amerikaner halløj før de rigtig kan tage moment og hk.

• #4   12. maj 2010 Tror det afhænger MEGET hvilken gearkasse og hvad kvalitet indmaden er i (:

• #5   12. maj 2010 Hvis du ikk har forstand på det så lad dog være med at gå i gang.

• #6   12. maj 2010 Frank L: man skal kravle før man kan gå.. jeg nægter at tro på at noget menneske er blevet god til noget fra fødslen uden at have prøvet sig frem og fejlet en masse gange...

• #7   12. maj 2010 Automat gearkassen på en Mercedes er generalt meget solid og kan tåle masser af tuning.

Min egen gearkasse er helt standart bortset fra den er justeret til at skifte hurtigere eftersom den skal holde et større moment nede under gearskiftene.

Men ja det kommer meget an på hvilken gearkasse du har i tankerne fra hvilket mærke, blot for at pointere en af de svage så kan man nævne DSG fra Folkevogn i deres 140 HK. diesel biler, de holder ikke til chipning hvis du også bruger de ekstra kræfter, ja selv med standart kræfterne giver de op langt før man må forvente af en sådan gearkasse.

Og der er mange varianter af automatiske gearkasser, men den gode gamle som nok er den mest solide med konverter den har altså stadig koblinger inde i selve gearkassen og det er faktisk dem som slides op hurtigere når du tuner på dem, også bremsebåndene som skal holde omdrejningernene og momentet nede undergearskifte slides hurtigere.

Men generalt holder de til tuning og fedter ikke i koblingen men de slides jo så bare noget hurtigere hvis de ekstra kræfter bruges.

Men der er bestemt noget modificering af gearskifte og skifte tider der skal ind justeres efter en tuning af 100-200%

Men bare kom i gang og få dig en på erfaringen som Madsen siger, det er det som det hele handler om.

• #8   12. maj 2010 BRABUS: takker få de gode råd smiley

• #9   14. maj 2010 Automat er meget mere holdbar end en alm gearkasse, der der jo hverken er tandhjul eller særligt mange lejer, se engang på dragracing, der køre flere med over 2000 HK, det vil manuel aldrig kunne holde til

• #10   14. maj 2010 Lars H

Øhh,, nu var det jo heller ikk lige standart der blev spurgt om vel ??

• #11   14. maj 2010 Kæft du er mærkelig

Kommentér på:
tuning af bil med automatgear

Annonce