{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2½" udstødning
  • #1   12. maj 2010 jeg kan i hvert tilfælde fortælle dig at 2.5 tomme er alt for stort en god fingerregel er at hver tomme gælder op til en liter dvs 1 tomme op til en liter 2 tommer op til 2 liter og jeg ville aldrig sætte mere end 2 tommer på en 2.0 suge motor man mister simpelthen for meget trækkraft og det ved jeg. så snup du dig en 2 tomme der går hele vejen igennem eller endnu bedre en 44 mm tomme hele vejn igennem og så en bagpotte på.

    Rasmus


  • #2   12. maj 2010 hmm jaa okay.. kan godt være.. ville bare tro det blev for småt.. skal ha 3 lydpotter på.. gider ikk den larmer helt vildt..

  • #3   12. maj 2010 ja det er alt for mange der tror de bare skal have så stort et rør som muligt.


    men man kan faktidk miste en del hk, på for stor rør, da der bliver for lidt modstand i udstødning.

    når det er sug.


  • #4   13. maj 2010 Så er det da sjovt at Honda VTI 1.6 er født med 2" udstødning, og endnu sjovere at de højeste effektmålinger på samme motor er målt på biler med 2½" udstødning.

    Det har da i høj grad noget med flow at gøre, og hvis man køre med std motor der ikke yder en skid så er 2½" klart overkill. Men hvis man har tunet sin 1.8 16V og har tænkt sig at der skal trække nogle flere heste ud af den så vil jeg da klart anbefale en 2½" udstødning til den og så få lavet overgangen på banan manifolden om til 2½" også da den ofte kun er 2". Ellers får man ikke de sidste heste med i top omdrejningerne.

    1.8 16V er jo født med 2" på std.


Kommentér på:
2½" udstødning

Annonce